Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521413

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Na echt uren achtereen van alles te proberen ga ik toch maar eens om hulp roepen, voordat ik er echt gestoord van wordt ;).

Het gebruik van twee monitoren wil maar niet lukken.

De specificaties:

Moederbord: Asus B85M-E
Monitoren: Iiyama E2483HS-B1 (1 via DVI, 1 via HDMI)
Drivers: Van de websites van Asus en Intel de meest recente versies binnengehaald en geïnstalleerd.

Probleem:

De schermen draaien naast elkaar, gedupliceerd. Het lukt me echter niet om een verlengd bureaublad te creeeren. Bij Beeldscherm (resolutie aanpassen) ziet Windows ook maar 1 scherm.

Ik heb echt alles al geprobeerd, drivers asus, intel en noem maar op geïnstalleerd, allerhande utillities, maar het lukt me niet. Intel HD graphics blijft een conflict houden.

Om het makkelijker te maken enkele screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img89/6335/9weh.png
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img28/3074/y2pj.png

Heeft één van jullie misschien nog waardevolle tips? Google heb ik uitgeplozen, fora doorgespit, maar geen enkele oplossing gevonden. Is dit nu onmogelijk? Of snap ik het gewoon niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:03

TommieW

Numa numa.

Probeer eens te kijken in de BIOS of je meer RAM kan toewijzen aan de grafische chip.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 23:43
Heb je ze beiden op het moederbord aangesloten? Welke processor heb je erin zitten?
En check inderdaad even de instellingen in de BIOS/UEFI, bij mij zit daar een instelling om Multi-monitor te activeren.

[ Voor 42% gewijzigd door ShitHappens op 06-04-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TommieW, ik heb meer Ram toegewezen (1024 om precies te zijn) tevergeefs helaas.

@ShitHappens, zijn inderdaad beiden op het moederbord aangesloten. Processor is i5 4570

Thanks voor jullie hulp tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Shithappens, die Multi-Monitor functie had ik gevonden inderdaad, daarmee wordt het Ram alleen vastgezet op 64MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 21:21
Het eerst wat opvalt is dat er een code 12 staat bij de grafische chipset. Volgens Microsoft moet je het conflicterende apparaat uitschakelen. Welke dit is durf ik niet direct te zeggen, wellicht de High Definition Audio besturing die ook problemen heeft. Om dit te bekijken kan je eens het volgende doen:

- Startmenu > type in 'msinvo32.exe' > kijk onder de tab 'Hardware' > 'Conflicten/Sharing' naar welke device de hardwarebus deelt met de HD4600 chipset

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Okeey... Je hebt Windows Scherminstelling geprobeerd. Maar voor de Intel IGP's is er ook nog een apart beheerprogramma'tje (Intel® Graphics and Media Control Panel). Hoe gaat die ermee om?

[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 06-04-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Moi_in_actie
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/594/20vw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ShitHappens

Intel® Graphics and Media Control Panel heb ik niet, ik heb wel Intel® HD Graphics Control Panel, deze krijg ik echter met geen mogelijkheid geopend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat probleem lijkt vaker voor te komen. Zie bijvoorbeeld http://www.techpowerup.co...el-hd-4600-problem.188668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 21:21
Zoals op jouw laatste screenshot te zien is delen de HD4600 chipset en de High Definition Audio dezelfde IRQ, beide geven in apparaatbeheer ook een probleem aan. Schakel dus eens dit audiodevice uit (reboot eventueel) en kijk of het dan werkt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Shithappens, dat primary vastzetten op pci-e lukt niet. Als ik reboot is 'ie in bios die instelling weer kwijt. Staat dan op Auto

@Moi_in_actie, ook dit werkte helaas niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het tweede scherm nu aangesloten op de VGA poort ipv DVI. Helaas geen verbetering...

Bios helemaal doorgeworsteld, verschillende instellingen geprobeerd... ook niet.

Wat een lastige, iemand nog tips misschien? Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het lijkt me sterk, maar misschien dat een tooltje zoals displayfusion pro iets doet?

En als je echt niks meer weet, dan kun je natuurlijk altijd nog zoiets aanschaffen.

[ Voor 49% gewijzigd door Daanieyel op 07-04-2014 02:36 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat er toch maar een videokaart in gaat. Het zou moeten kunnen werken, maar ik begrijp er werkelijk niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het lijkt mij toch vrij logisch om eerst alle drivers te installeren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:30
-The_Mask- schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:09:
Het lijkt mij toch vrij logisch om eerst alle drivers te installeren.
Mij ook, waarschijnlijk komen daar de problemen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The_Mask & Ossi,

Inmiddels alle drivers geïnstalleerd, zonder succes. Conflict bij HD Graphics 4600 blijft bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556833

Is de bios up-to-date ? Je kan ook altijd eens proberen om w7 opnieuw te installeren.
Ik weet niet of het nu nog zo is maar vroeger kon je de audio chip in de bios uitschakelen en nog wat instellingen aan veranderen(veranderen tussen ac97 en hd bijvoorbeeld). heb je dit ook allemaal al geprobeerd?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 556833 op 08-04-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles, werkelijk alles, geprobeerd... op de reinstall van W7 na.

Om het makkelijk te houden heb ik toch maar een videokaartje gekocht van 3 tientjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PATAQUE
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 07:50
is het nou gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Probeer eens of het met een Linux live CD zoals Fedora 20 het wel lukt. Voor zover ik weet heeft Fedora 20 out of the box support voor de nieuwste Intel HD IGPs en verder ging het installeren van twee of meer monitoren bij mij altijd vlekkeloos (lees: plug and play). Op die manier weet je of het aan BIOS instellingen ligt of echt alleen aan Windows.
Pagina: 1