Toon posts:

wifi externer + kpn?evt andere mogelijkheden versterken wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik als internet provider Caiway (kpn was dramatisch in onze gemeente, verder zeer weinig aanbieders) bevalt mij prima!
Nu is alleen het Wifi bereik naar de eerste verdieping niet super, en ik zou dit graag willen versterken, zodat wij in de toekomst (kleine op komst) op bed bijv. netflix kunnen kijken, zonder happeringen etc.

Zoals vermeld had ik voorheen KPN, hierbij had ik ook van die adapters die in stopcontact kunnen om zo mijn lanverbinding te "versterken" (of op andere plekken gewoon kunnen inloggen met draad..). Weet iemand of je deze adapters ook kunt gebruiken bij Caiway (lijkt mij sterk dat deze dingen alleen signaal van kpn doorsturen?). Kan ik vervolgens dan een Wifi Range externer aansluiten?
Kortom; beneden in stopcontact een adapter van KPN. vervolgens op de eerste verdieping de wifi extender. werkt dit?(ik heb op bol.com deze extender gezien.. is deze prima of.. Netgear WN3000RP Universeel WiFi Range Extender )

Zijn er andere oplossingen (ook geen enorm kostbare..) om mijn "probleem" op te lossen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Een extender wil je niet. Tenzij je een kabel naar boven kan leggen lijkt mij een combi van de adapters met een Access point een prima aanpak. Zeker als de adapters voorheen voldeden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:52:
Een extender wil je niet. Tenzij je een kabel naar boven kan leggen lijkt mij een combi van de adapters met een Access point een prima aanpak. Zeker als de adapters voorheen voldeden.
OKe bedankt, nog een tip?let op, geen dure. Bij Caiway zat er 1 van sitecom prima ding opzich

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

5GHz nog gewenst?
Denk dat in de pricewatch voldoende tips te vinden zijn, zeker als je een router inzet ipv een "echt" AccessPoint.

Eerst het probleem, dan de oplossing