Toon posts:

Hallo hier een netwerkleek

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkkaart voor m'n PC gekocht om bestanden tussen deze PC(netwerkkaart: 32Bit PCI fast ethernetadapter) en laptop (3Com etherlink III PCMCIA) uit te wisselen. Heb ik dus geinstalleerd, ging OK. Kabeltje gelegd tussen beide computers.
Maar nu? Hoe kan ik nu met m'n laptopje inloggen op de gewone PC? Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet volgen? :?
Ik ben dus een echte leek...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Vertel eerst maar je OS (besturingssysteem) :)

Verwijderd

Heb je een hub of een crosslink kabel gebruikt?

Als het goed is dan kun je de netwerk wizard starten en dan een diskette maken zodat je de andere pc goed kunt instellen.

('k heb het zelf nog niet gedaan)
Moet eerst nog een hub kopen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 98 SE op laptop, Windows 98 op PC. Ik heb een crosslink-kabel tussen beide.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 14:40 schreef ureal het volgende:
Heb je een hub of een crosslink kabel gebruikt?

Als het goed is dan kun je de netwerk wizard starten en dan een diskette maken zodat je de andere pc goed kunt instellen.

('k heb het zelf nog niet gedaan)
Moet eerst nog een hub kopen
Waar kan ik die wizard starten? Moet dat op de PC of de laptop?

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 13:52
Okee, je moet wel ff in de netwerkeigenschappen de computers beide lid llaten zijn van een zelfde werkgroep. En geef ze allebei een vast IP nummer. De een bijv 10.0.0.1 en de andere 10.0.0.2. Je hoefyt je niet aan te melden ofzo, maar in je netwerkomgeving moet je ze dan zien. Anders meot je verinden ,met //<pc name>/share. Zorg dus ook, dat je op allebei de machines een gesharede map hebt. Suc6

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Ik denk op je pc.
(host)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Als je alle kaartjes hebt geinstalleerd en Windows kan je ook allebei gewoon zien dan zou ik TCP/Ip maar eens gaan instellen zoals hierboven al is uitgelegd: IP 10.0.0.1 subnet 255.0.0.0 en voor de andere pc IP 10.0.0.2 en dezelfde subnet. Zelfde werkgroep natuurlijk en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 14:48 schreef basjuh het volgende:
Okee, je moet wel ff in de netwerkeigenschappen de computers beide lid llaten zijn van een zelfde werkgroep. En geef ze allebei een vast IP nummer. De een bijv 10.0.0.1 en de andere 10.0.0.2. Je hoefyt je niet aan te melden ofzo, maar in je netwerkomgeving moet je ze dan zien. Anders meot je verinden ,met //<pc name>/share. Zorg dus ook, dat je op allebei de machines een gesharede map hebt. Suc6
De IP-adressen heb ik gedaan. Maar bij netwerkomgeving zie ik op de laptop alleen het icoontje van de laptop zelf. Bij de gewone pc zie ik helemaal niets (alleen 'voledig netwerk'). Dit zal dus niet helemaal de bedoeling zijn verwacht ik. Als ik die verbinding probeer te maken zegtie: "geen toegang tot //teun/share Kan de netwerknaam niet vinden op het actieve netwerk, of de naam is onjuist." Maar de computernaam is niet onjuist...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je shares aangemaakt op de beide PCs?
Kun je pingen van en naar de beide PC's?
Werkgroep hetzelfde op beide PCs?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 15:16 schreef BackSlash32 het volgende:
Heb je shares aangemaakt op de beide PCs?
Kun je pingen van en naar de beide PC's?
Werkgroep hetzelfde op beide PCs?
De shares zijn aangemaakt op beide PC's. De werkgroepen zijn ook hetzelfde op beide PC's. Maar wat is PINGEN (ik ben nogal een leek :?)

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
|:( |:( FAQ |:( |:(

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Zelfde werkgroep-->ip adres in zelfde range--> aanloggen. >:) Vergeet ook niet mappen e.d. te delen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Zie de FAQ, Tips & Trucs sectie, de link "thuisnetwerken guide voor beginners."

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.