Game PC rond 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-04 22:49
Beste tweakers,

Een van de PC's is ermee opgehouden en ik kreeg de taak om een nieuwe PC samen te gaan stellen welke minimaal 3 jaar de nieuwste spellen goed draaiende kan houden.
Thuis wordt van alles gedaan met de PC, gamen (verschillende genres, meer op de toekomst gericht The Witcher 3 en Watch Dogs), excel met complexe spreadsheets en af en toe fotobewerking.

Ik heb de meeste onderdelen uitgekozen door middel van Best Buy guide en recente topics. Waar ik over twijfel is de MB (ik heb gemerkt dat dit voor iedereen persoonlijk is) en de videokaart. Mijn budget is ongeveer € 1000,- ex verzendkosten en ik ga zelf assembleren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenboord en muis behoud ik.
Monitor: Iiyama ProLite E2472HD-B1 Zwart. (1920x1080 Full HD)
Voeding: Cooler Master Real Power M700 (700w)
HDD: WD Black 750GB WD7501AALS
Speakers en Headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijst met de componenten om de komende 3-4 jaar te genieten van de nieuwe PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,50€ 192,50
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 104,26€ 104,26
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 266,04€ 266,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,03€ 84,03
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,50€ 81,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,-€ 61,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 90,04€ 90,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 902,32

CPU: Ik ben nog niet van plan om PC meteen te overklokken dat zal eerder na 2-3 jaar gebeuren als ik merk dat er wat winst valt te behalen. De keuze is daarom gevallen op de i5 4670K. Iedereen raadt deze processor ook aan.
Moederbord: Ik heb de Best Buy Guide bekeken en daar wordt een andere type aanbevolen. Na wat reviews te hebben gelezen heeft deze een Intel LAN ondersteuning en is energiezuinig. Andere keuze is MSI Z87-G45 Gaming.
Videokaart: Het was een lastige keus maar voor nu gekozen voor de AMD R9 280X boven GTX770, omdat het in een aantal test net iets beter presteert. Deze keus voor de GPU's is gebaseerd op het feit dat mijn monitor maar 1920x1080 ondersteund en een nieuwe monitor wordt alleen aangeschaft als het huidige kapot gaat.
HDD Overgenomen van BBG lijkt me prima SSD hardeschijf en aangezien ik nog niet eerder met SSD heb gewerkt wordt alles sneller. :)
Behuizing Mooie behuizing met hele goede reviews en wordt aangeprezen als een stille kast.
Processorkoeling: Van de verschillende topics heb ik deze processorkoeler overgenomen, omdat ik niet van plan ben om "zwaar" over te klokken.
Geheugen intern: Overgenomen uit de BBG en vanwege de lage latency.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur van merk. Ik streef erna om goede prijs/ kwaliteit verhouding in de componenten te hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De geluidsniveau vind ik minder belangrijk dan de energieverbruik.

Aantal vragen aan de community
Ik zou graag jullie gedachten willen horen over het moederbord? Zijn er alternatieven die ik gemist heb?
Tweede vraag is eigenlijk over GPU. Uit rationale overwegingen wil ik niet de de duurste kaart nemen, maar een segment lager en ik kom dan uit bij Nvidia GTX770 of AMD R9 280x. Na wat benchmarks te hebben gelezen is mijn conclusie dat R9 280x mede zijn 3gb geheugen meer futureproof, maar de energieverbruik ligt ook hoger dan bij Nvidia. Wat raden jullie aan met betrekking tot de GPU?

Hopelijk heb ik me aan de richtlijnen gehouden en mijn verhaal en doel duidelijk zijn.
Alvast mijn dank voor het lezen en leveren van jullie input!

V-Strom 650

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:04

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Voor de rest ziet het er gewoon goed uit ;)

Qua gpu, dat is echt persoonlijk, hangt gewoon af van waar jij de voorkeur aan geeft.

• Xoxol
Bedankt voor je reactie.

Qua GPU is inderdaad een lastige keuze.
Processorkoeler toch voor de Scythe Mugen 4?

V-Strom 650

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouhou, in een Define zou ik niet de Mugen 4 nemen, maar deze: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 de Define is 1 van de weinige kasten waar dit monster in past, en deze is net een tikje koeler en stiller. En mooier. En goedkoper. En waarschijnlijk krijg je er een mooie schroevendraaier bij :P

Als videokaart zou ik lekker bij de 280x blijven, dat zijn erg goede dingen, en hebben lekker veel VRAM zodat ze nog wel eventjes bruikbaar zijn.

People as things, that’s where it starts.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:23
De truesprint is beter dan de mugen 4 maar niet beter dan de Mugen 4 PCGH editie, een fout die veel mensen maken :) Het licht ook aan de situatie soms is de mugen 4 weer beter.

Toch is het de vraag of je later sowiezo wil overklokken. Ik zat ook met dat dilemma in mijn maag. Ik zou nu een Z87 mobo kopen en een non K processor. Tegen die tijd kan je altijd nog op Vraag en Aanbod we leen K processor op de kop tikken. Mischien zelfs nog een non Z87 mobo, maar als je al een z87 hebt hoef je niet je hele kast te verbouwen.

Het later overklokken verhaal is altijd zo'n dingetje. Ik zelf zou gewoon een non K kopen en als hij sloom word een nieuw Mobo met Porcessor halen. Kan je die oude weer gebruiken in een Steambox ofzo. Een processor koeling zou ik zowiezo later halen als je de stock koeler voldoende vind, als je die te luid vind kan je wel zo'n mugen 4 erin proppen maar tja voor non overklok is hen niet echt nodig.

TIME TO UPGRADE !!!

• Xoxol
@Rickboy333: Het klopt inderdaad wel je koopt iets met de bedoeling om het in de toekomst te gebruiken en uiteindelijk doe je er weinig mee. Ik zal het meenemen in de herziende versie van mijn lijstje.

@VasZaitsev: Bedankt voor je suggesties mbt tot koeler en advies voor de videokaart.

Nog tips voor MB? Of is de keuze in orde?

V-Strom 650

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:04

Thomg

Aww yiss

Qua moederbord ben je erg vrij om te nemen wat je wilt, zolang je maar rekening houdt met form factor en chipset.
Prima ding.

• Xoxol
Dank. :)

V-Strom 650

Verwijderd

spam

[ Voor 98% gewijzigd door iisschots op 11-04-2014 09:22 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 19:10
Ik vind het knap als die processor niet gaat bottlenecken.

[ Voor 60% gewijzigd door iisschots op 11-04-2014 09:22 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Xoxol
Persoonlijke reclame. :)
Ik heb de componenten al besteld.

V-Strom 650

Pagina: 1