Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:23
Over een tijdje kan ik gaan verlengen, tijd om een nieuwe telefoon uit te zoeken..

Ik weet dat het voor het grootste deel een persoonlijke keuze is, maar zou toch nog even jullie meningen willen horen, of eventueel andere opties in deze prijsklasse.

Ik zoek dus naar een nieuwe smartphone in de prijsrange van de Nexus 5 en de Samsung Galaxy S4 black edition, beide kan ik afsluiten icm een 6GB 4G data abonnement voor 28 euro per maand.

De simpele ( niet dus ) vraag aan jullie is dus, welke zouden jullie kiezen? Heb wel al het een en ander uitgezocht en de pro's en con's op een rijtje gezet, maar ik blijf toch twijfelen...

Nexus 5
+ Clean android
+ Snapdragon 800
+ Prima design
- Niet uitbreidbare opslag
- Accu

Galaxy S4
+ Uitstekend design
+ €100 retour actie
+ Uitbreidbare opslag
+ Scherm
+ Camera
- Ietwat standaard (kom van een S2)
- Snapdragon 600

Zit vooral tegen die cleane android ervaring aante hikken die de S4 dus niet heeft, zijn alle extra features die de S4 biedt nog steeds toegankelijk mocht deze geroot zijn met een cleane rom bijvoorbeeld?

Zie ik iets over het hoofd, en zouden jullie me gewoon een eerlijke mening kunnen geven? Ook al is het uit eigen ervaring. Of zijn er wellicht alternatieven die ik over het hoofd zie?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:37

Bolletje

Moderator Harde Waren
Als je 100 euro terugkrijgt zou ik voor de S4 gaan. Indien geen 100 euro, dan de Nexus 5.

Zelf heb ik de Nexus 5, maar de S4 is ook goed.

• Ambianz
Oké, duidelijk, dan kom ik meteen op het punt waardoor ik nog meer twijfel, aangezien ik tot nu toe het meest naar de S4 neig. Ik kan 7 mei verlengen en 30 april stopt de actie van Samsung.

Ben momenteel nog het eea aan het regelen met de telecomprovider maar heb eigenlijk weinig hoop.

Zonder die €100 zou je keuze dus de N5 zijn?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:37

Bolletje

Moderator Harde Waren
Correct. Persoonlijk heb ik geen behoefte aan heel veel opslag. 16GB is voor mij genoeg, vooral omdat ik veel opslagruimte in de cloud heb (e.g. Dropbox 100GB, Drive 50GB en OneDrive 65GB).

De extra applicaties van Samsung hebben voor mij geen meerwaarde. Juist dat minimale spreekt mij wel aan.

Design moet je voor jezelf bepalen. Ik vind de Nexus 5 misschien wel mooier dan een Samsung.

... echter, als je 100 euro terugkrijgt zou ik voor de S4 gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 06-04-2014 01:24 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
Over een week komt de S5 uit. Tegen de tijd dat je kan verlengen kun je die misschien ook al krijgen.

Ik ben zelf wel fan van de Nexus5. Maar ik koop een telefoon dan ook om er 3-4 jaar mee te doen.

De S4 heeft 1 flink nadeel. Hij is ouder.
Daardoor is hij een heel stuk langzamer dan de Nexus en krijgt hij waarschijnlijk veel minder lang nog officiele updates.
Maar als je de gewoonte hebt om zodra je kan verlengen een nieuwe telefoon uit te zoeken, dan zul je dat misschien niet eens merken.

TheS4ndm4n#1919

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

RocketKoen schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:32:
Daardoor is hij een heel stuk langzamer...
Waar je in de praktijk waarschijnlijk helemaal niks van merkt. ;)

"When you grow up your heart dies"

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
sjaool schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:15:
[...]

Waar je in de praktijk waarschijnlijk helemaal niks van merkt. ;)
Wel met die mooie Touchwiz rom van Samsung erover ;). Zorgt dat je gaat laggen als de pest. Zelfs op een Snapdragon 800 met 3GB ram laggt Touchwiz nog.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Deze vraag is alleen te beantwoorden als je de exacte prijzen (met cashback) van 7 mei 2014 weet. Als dit echt de eerste datum is dat je kan verlengen (meestal kan je drie maanden eerder al een ander abonnement afsluiten). De Nexus 5 gaat niet duurder worden, misschien dat de S4 wel net iets duurder uitvalt omdat de cashback niet meer geldt. Wellicht verlaagt de Provider de prijzen en/of verlengt Samsung de cashback.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Ambianz
RocketKoen schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:32:
Over een week komt de S5 uit. Tegen de tijd dat je kan verlengen kun je die misschien ook al krijgen.

Ik ben zelf wel fan van de Nexus5. Maar ik koop een telefoon dan ook om er 3-4 jaar mee te doen.
Ja de S5 is ook al te bestellen bij Hi, maar dan kom ik al snel op 5-10 euro per maand duurder uit, wat ik er eigenlijk niet voor over heb..
Arthur-M. schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:52:
[...]
Wel met die mooie Touchwiz rom van Samsung erover ;). Zorgt dat je gaat laggen als de pest. Zelfs op een Snapdragon 800 met 3GB ram laggt Touchwiz nog.
.
Zou een custom rom met cleane android hier een oplossing voor zijn misschien?

[ Voor 39% gewijzigd door Ambianz op 06-04-2014 17:22 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kan ja, beter installeer je gewoon nova launcher. Licht, snel en gemakkellijk.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Ambianz
behoud ik met nova launcher ook nog alle features die de s4 met zich meebrengt?

Verwijderd

Van het testen van beiden toestellen en dit uitgebreid zou ik voor de Galaxy s4 gaan...

De Nexus 5 was voor mij een top performance toestel kwa alles opstarten, maaaaar het had zo z'n nadelen.. Zoals het toestel had vrij zacht geluid, vaak dode pixels, en het scherm wat vanaf zeiden soms vervaagd oogte. Persoonlijk vond ik de batterij duur ook veelste kort, 4 uren screentime in combinatie met wifi (80%) en 3g (20%) dit over een dag tijd van 12 uren. Door al die fouten ook steeds weer het toestel omgewisseld voor een andere en steeds weer klopte er iets niet aan.

Momenteel in bezit van de Galaxy s4 cashback is zeker super! Maar in vergelijking met de nexus 5. Ten eerste de black edition, Wauw voelt echt goed in de hand eerlijk gezecht beter dan de nexus. Ook de luxe look is niet overbodig. Battery 4,5 - 5 uur screentime gemiddeld op gemiddeld 23 uren, Zeer netjes dus! Geluid is uitstekend voor mij, hard genoeg. En performance, uitstekend geen snapdragon 800 maar de 600 is uiterraad nog goed in deze tijd vooral met KitKat

Mijn reactie zou dus zijn : Galaxy s4 zelfs zonder cashback ;)

• Ambianz
Bedankt voor je reactie, invalshoek vanuit een s4 bezitter is zeker niet mis denk ik.

Nu heb ik eigenlijk nog niet genoemd dat de Nexus 5 geen fysieke homeknop heeft, iets wat eigenlijk best wel zwaar in mijn keuze meeweegt.. Het liefst heb ik deze er nml wel in

Verwijderd

Waar ook rekening mee moet houden,
Is dat bij de Nexus, vanilla android, steeds meer afwijkt van de android open source project (aosp).
Google lijkt een weg ingeslagen, waarbij steeds meer google diensten en apps 'inbegrepen' op vanilla zijn.

Wil je echt een schone stabiele versie, dan moet je voor beide toestellen kijken naar CM(11)-rom.

Persoonlijk zou mijn voorkeur tussen die twee uitgaan naar de S4 vanwege de bouwkwaliteit en softe navigatie buttons op de nexus.

Mocht je ook uitgebreider kiezen in het segment, zou ik gaan voor een Blackberry Z30.
+Snelle interface, door licht en snappy os.
+swype-navigatie
+Erg geschikt voor multitasking
+Draait android apps in een container.
+Heeft hoogwaardige microfoons, en antenne.
+Max 128gb SD
-Snapdragon 600
-Blackberry OS
-Slechts 95% van de android apps draait.
-720P
-swype navigatie

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 01:20:
Waar ook rekening mee moet houden,
Is dat bij de Nexus, vanilla android, steeds meer afwijkt van de android open source project (aosp).
Google lijkt een weg ingeslagen, waarbij steeds meer google diensten en apps 'inbegrepen' op vanilla zijn.

Wil je echt een schone stabiele versie, dan moet je voor beide toestellen kijken naar CM(11)-rom.

Persoonlijk zou mijn voorkeur tussen die twee uitgaan naar de S4 vanwege de bouwkwaliteit en softe navigatie buttons op de nexus.

Mocht je ook uitgebreider kiezen in het segment, zou ik gaan voor een Blackberry Z30.
+Snelle interface, door licht en snappy os.
+swype-navigatie
+Erg geschikt voor multitasking
+Draait android apps in een container.
+Heeft hoogwaardige microfoons, en antenne.
+Max 128gb SD
-Snapdragon 600
-Blackberry OS
-Slechts 95% van de android apps draait.
-720P
-swype navigatie
Als je CM11 aanraadt moet de TS wachten op de OnePlus+ en niet een fabrikant die hard op de weg naar beneden is (RIM).
Zelfde prijsklasse als de S4 en Nexus, maar specs van de Galaxy S5.
Betwijfel alleen of die volgende maand al beschikbaar is en of je die dan bij een abo kan nemen.

TheS4ndm4n#1919

• Ambianz
@kastje
Om precies die redenen staat de S4 ook iets hoger op mijn lijstje. De blackberry die ik een tijdje terug had is mij best goed bevallen, dus ik zal de z30 ook eens bekijken.

@Rocketkoen
Ja precies, die OnePlus + kan ik natuurlijk ook overwegen, ik wacht sowieso nog een maand en wellicht langer. Kans is natuurlijk aanwezig dat er over een maand weer nieuwe informatie over de OnePlus voor handen is.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zelf heb ik de N5, maar ben overgestapt op een Blackberry OS 10 device.

De N5, is prima snel, en heeft ook minder bloatware dan fabriekstelefoons,
Maar je voelt is dat de bouwkwaliteit wat minder is. Zeker niet zo handig als je lomper met je telefoon omgaat.

BBos10, is werkt eigenlijk heel fijn. mede door het swipen kun je goed multitasken, maar ook wel doordat het OS zo snel is.
Tegenwoordig hoef je android apps ook niet meer te missen op dat platform.
En wat tot slot ook heel fijn op het platform is het toetsenbord fijner werkt dan alle toetsenborden die er verder zijn. Dat heeft deze gebruiker beschreven in zijn review over de Z10

Samsung zou ik overwegen, want de bouwkwaliteit is daar wat beter. Personaliseren kan met het kiezen van een een goede rom. Doordat hij zo standaard is, heb je ook veel accessoires om hem te personaliseren.

| live and give like no one else |

Pagina: 1