Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele gaming laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waarop ik goed kan gamen en waarop ik ook mijn schoolwerk kan doen. Ik heb nog nooit een computer aangeschaft en heb er dus niet heel erg veel verstand van.

Wat ga ik doen met de laptop?
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor gamen en school. Voor school moet ik programmeren en ontwerpen (Photoshop, Illustrator etc.). Helaas game ik nu niet meer op m'n laptop omdat hij het allemaal niet meer aankan, maar vroeger speelde ik vooral WoW en Tf2 met alle settings op low. Het lijkt mij nu wel leuk om alles op high of zelfs op ultra te kunnen spelen.

Wat mag de laptop gaan kosten?
Ik wil er tussen de duizend en vijftienhonderd euro aan besteden.

Ben ik van plan om de laptop met me mee te slepen?
Ja, ik moet hem iedere dag mee naar school kunnen nemen. Een zware rugzak vind ik niet z'n probleem als het een goede laptop is.

Heb ik bepaalde merkvoorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoorkeuren, ik wil alleen niet een laptop van een onbetrouwbaar B-merk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een goede keus te maken.

Bij voorbaat dank,

Brent

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 22:42 ]

• Saboutai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 20:06
Heb je al eens naar de Asus ROG serie gekijken. De 750jx valt binnen je budget.
Bevat een
SSD + data schijf
17 inch full hd scherm scherm
770m graka
32gb ram

Voor die prijs (1600eur) zul je niet snel iets beters vinden

Ik heb een 750jh en ben er zeer tevreden over

[ Voor 9% gewijzigd door Saboutai op 07-04-2014 21:17 ]

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Wat dacht je van de nieuwe Msi ge60 apache pro. Deze is een stuk lichter dan de asus rog, maar even snel. Het enige is dat er minder ram en een kleinere ssd in zitten. Maar hij is ook goedkoper, dus je kan er gerust nog 8gb bij prikken en er een grotere ssd in zetten als je dat zou willen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties. De Msi ge60 apache pro lijkt mij wel een geschikte keus. Hij heeft alles wat ik nodig heb, ziet er gaaf uit en valt mooi binnen mijn budget. :)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:03
Je zou eens op bto.EU kunnen kijken. Biedt diverse clevo barebone laptops begint vanaf 1000 euro. Aardig wat keuze tussen 13, 15 en 17 inch en je kunt flink aanpassen. Daarnaast Kun je er diverse 7xxm en 8xxm grafische chips van nvidia in laten plaatsen.

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
je kan ook kijken naar de msi gt70. deze heeft een gtx780m. een hdd van 1tb.
en daar kan je nog een ssd bij zetten. deze is momenteel te koop voor 1350 euro. Zeker niet duur voor wat je krijgt.
Het verschil tussen de 770m en 780m is erg groot. Ik heb zelf beide gehad.
De ge60 zou ook wat koelings problemen hebben heb ik wel eens gelezen. Iedergeval, ik ben zelf in bezit van de gt70 en die bevalt me perfect. Heb ook 2 maanden de g750 van asus gehad. Mooi en strak ding. Alleen kwam grafisch te kort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De msi gt70 lijkt mij ietwat te groot om iedere dag mee te nemen. Ik neem wel even een kijkje op bto.eu.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Kijk ook eens naar de Eurocom M4, of het iets is weet ik niet, maar kijken kan geen kwaad.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Je gaf aan geen "B-merk" te willen. BTO is dat in mijn ogen toch wel een beetje (Eurocom is denk ik trouwens op hetzelfde platform gebouwd). De enige zowat door iedereen aanvaarde A-merken zijn waarschijnlijk Asus en Alienware. MSI hangt er een beetje tussen (ik vind ze wel een goed merk overall, maar maken niet de beste indruk in reviews van hun laptops). De meeste MSI modellen hebben maar 1 fan om de CPU en GPU te koelen en zijn zo "ingesteld" dat ze best heet kunnen worden. Volgens de meeste (laat ons eerlijk zijn: artificiële) reviews gaan ze throttlen wat eigenlijk niet zou mogen. Anderzijds heb ik de indruk dat veel gebruikers toch content zijn met wat ze hebben.

De GT70 met GTX780m lijkt me op dit moment echt leuk geprijsd, maar als je hem te groot & zwaar vind,
zou je de gs60 of de gs70 (maar die zitten wel boven budget) kunnen overwegen. Mij lijken dat ook de beste modellen van MSI omdat die wél 2 fans hebben voor de koeling, en beide wegen geen 3kg (wat ik persoonlijk toch een bovengrens vind voor draagbaarheid). De GTX860m of GTX870m lijkt me ook meer dan voldoende voor je eisen qua performance.

Misschien moet je ook eens denken of een Alienware 14 binnen je eisen valt. Ok je betaalt voor de naam, maar ik denk wel dat je er eentje kan configureren voor ongeveer 1250€ (met de kortingen) met een GTX765m waar je ook heel content van gaat zijn. En die wegen ongeveer 2,7kg wat volgens mij nog draagbaar is. Ik zit zelf nog een beetje te wachten tot er een AW14 met een GTX860m of (nog liever, maar ik vrees ervoor) een GTX870m uitkomt, maar ik heb ze nog niet gezien.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Lees vooral reviews over de individuele modellen.

MSI (= Medion basis dacht ik) en Clevo (= BTO, Eurocom e.d.) staan niet geweldig aangeschreven vanwege hun batterijduur, warmteproblemen en over algemeen minder goede bouwkwaliteit. Maar dat kan natuurlijk per model verschillen.

Verwijderd

nokie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:14:
De GT70 met GTX780m lijkt me op dit moment echt leuk geprijsd, maar als je hem te groot & zwaar vind,
zou je de gs60 of de gs70 (maar die zitten wel boven budget) kunnen overwegen.
Misschien interessant, de duitse versie van de gs60 is te koop voor 1499 euro, wat hem net binnen je budget brengt. (de nederlandse versie is 1599).Er is ook nog een variant met i5 processor ipv i7 voor 1200 euro te vinden op dezelfde site. Het nadeel van een Duitse laptop is het QWERTZ toetsenbord, maar als je goed blind kan typen went dit vrij snel (ik heb zelf sinds november een duitse laptop).

edit: Als je liever een betere videokaart hebt als een SSD is deze 1300 euro variant van de GS70 ook interessant

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 14:24 ]

• RobinRock
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03-2018
Ga voor een Asus notebook uit de Republic of Gamers lijn.
Heb er zelf ook een en ben er zeer over te spreken!
nog nooit zo'n fijne notebook gehad, nooit problemen mee en echt kwaliteit dat wel tegen een stootje kan.
Pagina: 1