Vertraging oplevering badkamer: hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Goede avond beste mensen,

Anderhalf jaar geleden heb ik een (nieuwbouw) huis gekocht. Begin november 2013 eindelijk de sleutel gekregen, dus tijd om te klussen!

Vanwege mijn werk (ik ben zeevarend), zit ik vaak en lang in het buitenland. Begin november moest ik een paar dagen na ontvangst van de sleutel weer de zee op en op kerstavond 2013 ben ik weer teruggekomen. Begin januari zou het circus losgaan, en zo geschiede.

Nu heb ik de badkamer, toilet en wasruimte bij Raab Karcher gekocht en door hen laten installeren. Ook alle binnenposten en -deuren heb ik bij hen gekocht en deze hebben zij na de oplevering geplaatst. Nu zijn ze 6 januari begonnen met de badkamer, maar omdat er geen speciale versmal aanwezig was, en er verkeerde maten van posten zijn besteld, konden ze niet verder met tegelen. Op deze mal heb ik anderhalve week moeten wachten voordat ze verder konden, maar dat was voor mij geen probleem (wel vervelend).

Nu moest er begin februari nog een paar kleine dingen gedaan worden (zoals het plaatsen van een op maat gemaakt douchescherm), en het ophangen van wat accessoires. Ook de dorpels en wat afwerking moest nog worden gedaan.

Ik heb toen ik begin februari weer moest gaan varen in goed vertrouwen een sleutel van mij bij hen afgegeven, en de badkamer zou af zijn bij terugkomst eind maart. Nu ben ik een paar dagen geleden teruggekomen van 7,5 week varen, en nu voel je het al aankomen; er is in die periode niets gedaan. De werkmannen (echt vaklui, niet over te klagen) hebben mij verteld dat ze de inplanner er meerdere malen op hebben gewezen dat ik weer bijna terug kom en dat ze wat moesten gaan doen.

Nu schijnt het douchescherm nog steeds niet te zijn besteld, en inmiddels zijn ze dus al 3 maanden bezig met het plaatsen van de badkamer en deze is nog steeds niet af.

Voor de badkamer, toilet en wasruimte heb ik totaal een kleine 14k bij hen achter gelaten (dit is nog niet betaald overigens), en dat is nog zonder de 10 binnenposten en binnendeuren (paneeldeuren), dus ook niet echt goedkoop. Ook de rekeningen komen totaal niet overeen met de offertes, maar daar zijn ze inmiddels mee bezig.

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, ook voor bovenstaande situatie. Maar voordat ik deze inlicht, vroeg ik mij af wat jullie advies is. Ze blijven nu echt in gebreke, en daarom vind ik het niet meer dan logisch dat er wat van die 14k af gaat. Hebben jullie hier ervaring in, hebben jullie tips of adviezen en hoeveel korting zou ik kunnen gaan eisen? Ik wil dit eerst onderling proberen op te lossen voordat ik naar mijn verzekering ga, maar ook hen zal ik natuurlijk gaan raadplegen.

Adviezen en tips zijn dus welkom, roept u maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In gesprek gaan met de juiste persoon daar en een ultimatum stellen. Bijvoorbeeld binnen twee weken is alles opgelost anders stel ik jullie in gebreken en verbreek de overeenkomst. Volgens mij ben je meer dan redelijk geweest en hebben ze een aantal kansen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:01
Dat is wel vervelend, maar ook goed op te lossen.
Allereerst heb je gelukkig nog niet alles of zelfs niks betaald, dat is in ieder geval je redding.
Van de kant van de plaatser is het ook te begrijpen, maar niet goed te praten.
In het kort zou ik het volgende doen (alleen ervaring met kleine/zelfstandige bedrijven):
Bellen en uitleggen dat je nu toch voldoende geduld hebt gehad en dat j e verwacht dat het de komende week is opgelost. Maak ondertussen natuurlijk voldoende foto's van het onafgewerkte werk.
Zodra het werk allemaal af is is het tijd om over de rekening te praten. Doe een fair bod ( bv 75%) en kijk of ze dat accepteren, zo ja case closed en done.
Heel veel is afhankelijk van hoe je hier de mdw van het bedrijf benadert, zij zijn maar mdw en het zal hun niet zoveel schelen hoeveel er betaald wordt, maar als je vriendelijk en tof tegen ze blijft zullen ze ook voor je hun inzet blijven geven. Bij brieven en advocaten is het ook uit hun handen en kunnen ze niks voor je betekenen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik verplaats dit topic naar SG omdat het weinig relevantie met WI heeft.

WI->SG

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 09:15
Je moet ze schriftelijk in gebreke stellen, waarbij je ze een redelijke termijn dient te gunnen om een en ander af te maken.
Verder kun je ze erop wijzen dat er een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is. Je kunt ze erop wijzen dat een en ander jou juridisch gezien recht geeft op een schadevergoeding. Hierbij kun je aangeven dat je liever een en ander graag onderling oplost in plaats van het laten aankomen op een juridisch geschil. Laat ze een voorstel doen qua kostencompensatie, waarna jij kijkt of dit jouwziens redelijk is.

Ik zal proberen vandaag nog even een en ander uit te posten omtrent de technische/juridische kant hiervan.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bobje schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:05:
...
Nu moest er begin februari nog een paar kleine dingen gedaan worden (zoals het plaatsen van een op maat gemaakt douchescherm), en het ophangen van wat accessoires. Ook de dorpels en wat afwerking moest nog worden gedaan.

Ik heb toen ik begin februari weer moest gaan varen in goed vertrouwen een sleutel van mij bij hen afgegeven, en de badkamer zou af zijn bij terugkomst eind maart.
...
Ik zou ze eerst bellen. Vraag waarom ze dit niet hebben gedaan in die periode. Spreek een korte (er is immers al genoeg tijd geweest) termijn af waarin ze de werkzaamheden wel gaan doen, bijvoorbeeld 2 weken. Spreek ook duidelijk af om welke werkzaamheden het gaat. Stuur na afloop van het gesprek een e-mail met de inhoud van dit gesprekje (dan is het in ieder geval ook even vastgelegd). Dit is niets juridisch, maar je geeft het bedrijf wel een kans om hun fout te herstellen. Dat is belangrijk. Pas na die 2 weken zou ik gaan nadenken over vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat dit toch meer Shopping Forum is, vandaar een verder schopje.

SG >> SF

Ik heb ook de topictitel wat aangepast, die was niet erg informatief.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 06-04-2014 12:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
KopjeThee schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:15:
[...]

Ik zou ze eerst bellen. Vraag waarom ze dit niet hebben gedaan in die periode. Spreek een korte (er is immers al genoeg tijd geweest) termijn af waarin ze de werkzaamheden wel gaan doen, bijvoorbeeld 2 weken. Spreek ook duidelijk af om welke werkzaamheden het gaat. Stuur na afloop van het gesprek een e-mail met de inhoud van dit gesprekje (dan is het in ieder geval ook even vastgelegd). Dit is niets juridisch, maar je geeft het bedrijf wel een kans om hun fout te herstellen. Dat is belangrijk. Pas na die 2 weken zou ik gaan nadenken over vervolgstappen.
Bedankt voor alle reacties.

Ze hadden zelf aangegeven dat ze 3 weken nodig hadden, tot eind januari. Ik heb ze wel telefonisch gecontacteerd maar nooit wat op schrift gezet. Nu denken ze zelf over een paar dagen klaar te wezen, dus nu twee weken tijd geven heeft geen zin :).

Maar het is dus als het ware achteraf claimen. Ik heb in goed vertrouwen die sleutel gegeven, maar heb tijdens mijn periode op zee geen oogje in het zijl kunnen houden. Ik mag er wel vanuit gaan dat ze in die 7,5 week alles af hadden kunnen maken. Ze zijn dus al in gebreke, maar ik kan hier niets duidelijk over vinden wat mijn rechten precies zijn.

Spijtig is dus dat er zo weinig zwart op wit staat, maar in 3 maanden niet klaar zijn heeft ook geen verdere uitleg nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 09:03
Volgens mij is het enige wat je kan doen is vragen om zsm weer te beginnen ( als in binnen twee werkdagen ofzo ) en het ze daarna zsm laten maken.

Geef de werklui die komen een bakje koffie en vraag hoe lang ze nog nodig denken te hebben. Immers wil je niet dat iets wat 3 weken werk is in 1 week is afgehandeld (waar wordt je niet beter van). Waarbij als dit niet gebeurd je dit per aangetekende brief moet doen zodat je bewijs hebt van jou afspraken.

In goed vertrouwen een sleutel afgeven heeft in mijn ogen niks te maken met de uit te voeren werkzaamheden, zoiets is alleen maar dat niemand iets steelt of meeneemt. Dat is niet gebeurd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1