Hulp nodig bij speakers/versterker voor PC

Pagina: 1
Acties:

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 14:01
Beste Tweakers,

Ik wil mijn huidige Logitech X-530 vervangen voor het echte werk. Ik ben van plan twee maal Boston Acoustics A26 te kopen. Aangezien ik volledig nieuw ben op in de audio wereld, heb ik geen idee welke kabels/versterkers/uberhaupt een geluidskaart etc. nodig heb.

Op zolder heb ik nog een Akai AM-2650 gevonden, enig idee of dit goed samen gaat of kan ik beter voor iets anders kijken op V&A/Marktplaats? Verder, moet ik ook nog een extra geluidskaart in mn PC stoppen?

Dit is mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 62,20€ 62,20
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 7850 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3750528AS, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N200 Closed€ 33,-€ 33,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Scythe Kaze Q Black€ 13,30€ 13,30
2Nexus Real Silent Fan, 120mm€ 7,95€ 15,90
1CM Storm QuickFire TK (Brown switch)€ 74,90€ 74,90
2Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 58,-
1Corsair CX600M€ 61,-€ 61,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 56,04€ 56,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,84

Alvast bedankt!

Im notorious

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
waarom probeer je het niet? Als je het goed klinkt, dan is het toch goed?

mbt de lijst, ik zou een andere cooler kiezen, daar gaat de set beter van klinken ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

die oude dingen werken vaak prima, heb ook heel lang een iets modernere Akai gebruikt, met 4 boxen, heerlijk geluid was dat, begon helaas wat kuren te vertonen, waardoor ik nu een Kenwood uit 1994 gebruik.

Bij de Akai sloot ik mijn pc via de groene jack met een splittertje naar tulp de CD-ingang in van de versterker, bij de Kenwood zit mijn pc aangesloten op de aux/video, ook via een jack-naar-tulp. Werkt prima allemaal. Volume regel ik gewoon via de versterker.

Overigens kunnen oude versterkers nog wel wat baat hebben bij een goede veel-bands equalizer, bij de Akai gebruikte ik een 2x10 bands.

People as things, that’s where it starts.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt wel een kans dat er relatief veel ruis ontstaat omdat het simpelweg een oud type versterker is, doordat je natuurlijk vlak voor je speakers zit zal het dan extra goed te horen zijn...

Maar als dat het geval blijkt te zijn, kan je altijd nog op zoek naar een wat modernere versterker, het kost je in ieder geval niets om het eerst met deze te proberen :)

Losse geluidskaart is nog steeds wel een discutabel punt, maar ikzelf heb er geen moeite meer voor gedaan sinds de onboard-kaartjes een beetje van de grond zijn gekomen (10 jaar geleden ofzo) en met mij vele anderen.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-01 17:09
Ik heb mijn spul lopen vanaf mn MBP onboard, via een el cheapo 4port v/a switch, dan met 7,5 meter tulp naar mn Harman Kardon receiver. Zeker als ik het volume op mn receiver harder zet heb ik last van ruis als mn muziek uitstaat, maarja dat is ook wel een beetje logisch.

overigens zit er in die switch nog een barst in de printplaat dus echt geweldig is het niet, maar ik heb hem met een stuk koper heel eenvoudig kunnen fixen. voor een losse versterker zou ik idd op MP.nl kijken.

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 14:01
Dan zal ik het inderdaad maar eens gewoon gaan proberen. Heeft wellicht iemand een linkje waarin staat uitgelegd hoe ik alle kabels moet aansluiten en welke kabels ik nodig heb? Of kan ik daarvoor beter even in de user manual van de Akai kijken?

Ik zie heleboel kabels op allekabels.nl maar ik weet nou niet precies welke ik wel nodig heb en welke niet.

Im notorious

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

FeaR

In GoT we trust

Hifi werkt over het algemeen met RCA/cinch/tulp en PC's met 3,5 mm jack. De enige kabel die je nodig hebt om die twee aan elkaar aan te sluiten is een stereo 3,5 mm jack naar stereo RCA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Thenotorious schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:35:
Ik zie heleboel kabels op allekabels.nl maar ik weet nou niet precies welke ik wel nodig heb en welke niet.
Gewoon een van zoiets, en dan eentje die lang genoeg is :P

http://www.allekabels.nl/...jack_naar_tulp_kabel.html

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-01 17:09
ik heb er nog een stuk of tien van liggen, 1.8 meter volgens mij. Als je eentje wil hebben dan kan je mij wel even DM-en.kabeltjes aansluiten is niet zo'n probleem. Kan ik je ook wel ff uitleggen dan.
Pagina: 1