Hallo mede Tweakers!
Op verzoek van mijn vader toch maar eens op zoek gegaan naar een pc voor in de woonkamer, deze is bedoeld voor internetbankieren/e-mail/een film kunnen kijken/redelijk snel dus niet een half uur wachten op het opstarten. Af en toe een spelletje.
Helaas kom ik er niet uit met het budget van 500 euro, help!
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetbankieren, filmpje kijken, e-mail checken, af en toe een spelletje ( zeker niet alles op high high maar denk aan bijvoorbeeld age of mythology, of moderne games op medium graphics. )
Wat mag het systeem kosten?
500 euro, maar hij heeft al aangegeven wat meer geld uit te willen geven aan kwaliteit. Deze pc moet zeker nog een jaar of 7-8 mee kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Er liggen nog wat antieken toetsenborden en deze monitor dat we nu hebben is nog vierkant
. daarom maar voor het BBG schermpje en toetsenbord. Eventueel muis nog erbij?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cruciaal voor de snelheid eigenlijk dus een SSD, maar een 1TB HDD is ook wel nodig voor films/games.
Maar ook de OS ben ik niet zeker van, welke versie van 8.1 is het goedkoopst?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eigenlijk dus een SSD van 120GB, een HDD van 1TB, windows 8.1
Ga je overklokken?
Nope zeker niet.
Hier kwam ik uit met de Best Buy Guide.
Op verzoek van mijn vader toch maar eens op zoek gegaan naar een pc voor in de woonkamer, deze is bedoeld voor internetbankieren/e-mail/een film kunnen kijken/redelijk snel dus niet een half uur wachten op het opstarten. Af en toe een spelletje.
Helaas kom ik er niet uit met het budget van 500 euro, help!
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetbankieren, filmpje kijken, e-mail checken, af en toe een spelletje ( zeker niet alles op high high maar denk aan bijvoorbeeld age of mythology, of moderne games op medium graphics. )
Wat mag het systeem kosten?
500 euro, maar hij heeft al aangegeven wat meer geld uit te willen geven aan kwaliteit. Deze pc moet zeker nog een jaar of 7-8 mee kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Er liggen nog wat antieken toetsenborden en deze monitor dat we nu hebben is nog vierkant
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cruciaal voor de snelheid eigenlijk dus een SSD, maar een 1TB HDD is ook wel nodig voor films/games.
Maar ook de OS ben ik niet zeker van, welke versie van 8.1 is het goedkoopst?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eigenlijk dus een SSD van 120GB, een HDD van 1TB, windows 8.1
Ga je overklokken?
Nope zeker niet.
Hier kwam ik uit met de Best Buy Guide.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 69,30 | € 69,30 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 146,60 | € 146,60 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 34,- | € 34,- |
| 1 | BenQ GL2250 Zwart | € 98,99 | € 98,99 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,50 | € 81,50 |