Logitech X-530 vraag

Pagina: 1
Acties:

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02-2025
Beste Mede-Tweakers,

Heb zojuist de logitech set X-530 geinstalleerd met een nieuwe geluidskaart van Sweex.
Bij het testen van alle boxjes via Config>Geluid werken ze alle 6, maar daarna via windows media player werken alleen de bas en de 2 hoofd speakerstjes, PCI 3D Audio config is ook al geinstalleerd maar het lukt me nogsteeds niet,

Wellicht dat iemand kan helpen?

mvg , sjoerd

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Omdat de geluidsbron waarschijnlijk maar 2-kanaals is. Je zou kunnen kijken of je speaker-fill of iets dergelijks kunt aanzetten om het geluid te kopiëren naar alle speakers.

• plimboy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Heb dezelfde set, ook echt lang met dit probleem gezeten, ik heb maar gewoon de megeleverde stereo converter ertussen gezet, ben je wel je surround kwijt, maar dat vond ik niet erg.

• SoWTM
bedankt voor uw reacties, ja ik heb geen converter erbij gekregen, is nml via tweakers aangeschaft, ik zou eens kijken als ik speakers-fill ergens kan aanzetten.

Ik heb gewoon een geluidskaartje alleen gekocht voor deze speakersset, nogmaal, het werkt perfect via windows>geluid en dan testen.

Maar via andere media functioneert het niet.

Verwijderd

Installeer de Realtek Audio drivers en bij die instellingen iets van bass management ( weet de naam niet meer precies) aanzetten. Dat heeft het bij mij destijds verholpen. Oh, en gebruik voor muziek Foobar 2000 en voor films VLC Media Player ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 08:18 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het werkt op zich allemaal zoals de fabrikant het heeft gewild: dat alleen de voorste speakers en de sub meedoen bij gewone muziek.

• SoWTM
ja oke maar ik wil natuurlijk dat alle 6 de boxjes het gaan doen :) Ik zal het eens proberen @DBhuis, laat het jullie weten, bedankt!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SonOfTorture schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:45:
ja oke maar ik wil natuurlijk dat alle 6 de boxjes het gaan doen :) Ik zal het eens proberen @DBhuis, laat het jullie weten, bedankt!
Muziek is 2.0, geen 5.0 en al helemaal geen 5.1. Muziek luisteren doe je dus ook het best in stereo. Eventueel kan je 2x stereo modes aanzetten zodat voor en achter precies hetzelfde klinken. Houd er wel rekening mee dat de kwaliteit van je muziek dan achteruit gaat, want muziek is als 2.0 bedoeld.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• SoWTM
Oke oke prima, ik zal het toch willen proberen om het van voor en achter aan te zetten, ik heb het op 5.1 ingesteld nu, en bij het testen werken ze alle 6, zelfs de bas geeft een knal.

maar vervolgens weer door een liedje af te spelen, werken alleen de 2 front speakers en de basbox.

m

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Volgens mij ligt dat eerder aan de software die je gebruikt dan dat het ligt aan de drivers.

Ikzelf heb dan een Creative X-Fi kaart en daar in de software kun je het forceren.
Voorheen lukte het me alleen met een plugin voor winamp.

• SoWTM
Dat vermoeden had ik ook, ik heb maar een simpele kaart van Sweex gekocht, maar ik zal eens wat uitproberen wat jullie hier hebben vermeld , bedankt tot heden!

• DennusB
  • Niet online
SonOfTorture schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:50:
Oke oke prima, ik zal het toch willen proberen om het van voor en achter aan te zetten, ik heb het op 5.1 ingesteld nu, en bij het testen werken ze alle 6, zelfs de bas geeft een knal.

maar vervolgens weer door een liedje af te spelen, werken alleen de 2 front speakers en de basbox.

m
Dat zeg ik net: Muziek is 2.0, stereo dus, dus maar 2 speakers (links en rechts voor). Die test simuleert surround geluid en stuurt dus al je speakers (ook achter, en ja ook de 'bas' a.k.a subwoofer) aan. Het klopt dus dat je bij muziek alleen de voorste 2 speakers hoort want dat HOORT zo bij muziek :)

• SoWTM
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:53:
[...]

Dat zeg ik net: Muziek is 2.0, stereo dus, dus maar 2 speakers (links en rechts voor). Die test simuleert surround geluid en stuurt dus al je speakers (ook achter, en ja ook de 'bas' a.k.a subwoofer) aan. Het klopt dus dat je bij muziek alleen de voorste 2 speakers hoort want dat HOORT zo bij muziek :)
Ja oke dat begrijp ik inderdaad, maar het moet toch mogelijk zijn om mijn muziek af te kunnen spelen via al mijn boxjes? :-(

• DennusB
  • Niet online
SonOfTorture schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:56:
[...]

Ja oke dat begrijp ik inderdaad, maar het moet toch mogelijk zijn om mijn muziek af te kunnen spelen via al mijn boxjes? :-(
Jep, zoek in je driver, software van Sweex of de Windows geluids instellingen naar iets als 2x stereo of zo :) Moet kunnen!

• SoWTM
Oke prima ! Bedankt voor de tip, alleen waar ik al achter kwam is de software van Sweex, nogal, ja, waardeloos :

http://www.sweex.com/nl/a...vision/sound-cards/SC012/

• SoWTM
Tot heden geen succes, iemand die mij zo snel ff kan helpen, eventueel teamviewer mag ook :)

EDIT :

Ik heb nu alles laten werken via mijn moederbord aansluiten, alleen weer niet via andere media spelers dat ze werken

[ Voor 41% gewijzigd door SoWTM op 07-04-2014 18:02 ]

• SoWTM
:(

[ Voor 98% gewijzigd door SoWTM op 07-04-2014 18:40 ]

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Dump windows media player en download foobar.
En dan deze plugin erbij. http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=29985

• SoWTM
Tot heden is het muziek afspelen verholpen door H4ze, thanks,

alleen nu met gamen werken alle boxjes nog niet. iemand?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:00
Al in de instellingen gekeken of 5.1 / surround wel aan staan? In de instellingen van de game bedoel ik dan.

Zucht...

• SoWTM
Ja staat inderdaad al aan, bedankt voor reactie, kan het nog aan iets anders liggeN?

Pagina: 1