PSX boot CD how?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24356

Topicstarter
Ik weet niet of het toegestaan is om deze vraag te stellen op dit forum omdat het semi illegaal is, zet er anders maar een slotje op!

Ik heb een PSX boot CD gedownload, maar ik wil weten of deze ook in de PS One te gebruiken is? En hoe werkt zo'n CD?

De CD is voor mijn neefje. Voordat die zijn PS One heeft laten "veranderen" zijn we jaar verder.

Ik heb zelf geen playstation, dus enige hulp zou op prijs worden gesteld.

Dus:
1) Werkt de PSX boot CD op de PS One?
2) Hoe moet je die CD gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Valt niks te garanderen over die boot CD. Heb vaak genoeg gehoord dat ie niet werkt, heb hem zelf ook niet geprobeerd op een PSX. Maar hoe je hem gebruikt is vrij simpel:

Je saboteert het sluit mechanisme van je PSX zodat deze niet meer uitgaat als je hem open doet.

Je stopt de boot CD erin. Je start de PSX, haalt de boot CD eruit en stopt je backup erin.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

Klippy

Still Game

Simpel! :7

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

Klippy

Still Game

Maarre die oude Playstations waren toch fijner. Had je achterop zo'n klepje met een of andee connector eronder en kon je mooi zo'n kastje inpluggen en klaar!
Latere modellen hadden dit niet meer :(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Ben je gek, oude PSX (PSOne trouwens ook) laat je fijn chippen. Kan je er in doen wat je wil, back-up, regiocodes, maakt niks uit, alles werkt perfect. Kost 50 piek voor een PSX, en helaas wat meer voor een PSone.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16601

Op zondag 10 juni 2001 11:09 schreef s_roubos het volgende:
Ben je gek, oude PSX (PSOne trouwens ook) laat je fijn chippen. Kan je er in doen wat je wil, back-up, regiocodes, maakt niks uit, alles werkt perfect. Kost 50 piek voor een PSX, en helaas wat meer voor een PSone.
Ja maar dan ben je je garantie kwijt (ik heb em ook laten ombouwen, maarja :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 02:20 schreef Acolyte57 het volgende:
Valt niks te garanderen over die boot CD. Heb vaak genoeg gehoord dat ie niet werkt, heb hem zelf ook niet geprobeerd op een PSX. Maar hoe je hem gebruikt is vrij simpel:

Je saboteert het sluit mechanisme van je PSX zodat deze niet meer uitgaat als je hem open doet.

Je stopt de boot CD erin. Je start de PSX, haalt de boot CD eruit en stopt je backup erin.
Ik had al gehoord dat hij veelal niet werkt, maar proberen kan geen kwaad. Voor dat die PS One is omgebouwd zijn we een jaar verder (na de garantie). Niemand heeft tegenwoordig nog originele PSX games, dus dan heetf mijn neefje ook niks aan zijn PS One.

Toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 11:09 schreef s_roubos het volgende:
ik al gehoord dat er een mod-chip was voor de PS One, maar mijn neefje mag hem niet laten ombouwen van zijn ouders (tenminste nog niet).

Kijk als ik zelf nou zo'n playstation had, dan was ik nadat ik hem had gekocht meteen naar de ombouw-boer gegaan (geen familie van de vee- of landbouwboer!). Maarja ik blijf bij PC en die nieuwe consoles zijn te duur (vindt ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
die bootdisk werkt niet (althans niet die je kunt downloaden).

Er bestaat wel een bootdisk, welke te koop is op www.playstationmods.com . Deze is dus feitelijk een "echte" psx cd, met de bad sectors en alles, en schijnt goed te werken (ik heb er geen ervaring mee).

Die je kunt downloaden zal dus NOOIT werken, omdat je een modchip zou moeten hebben om hem te kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Tjah... Gewoon modden :). Een goeie ombouwboer geeft garantie op een gemodde playstation (al betaal je daar meestal wel meer voor).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook gezegt tegen ze dat ze gewoon iemand moeten zoeken die zo'n ding om kan bouwen. Mijn neefje heeft genoeg vrienden die zo'n omgebouwd ding hebben. Die moeten echt wel iemand weten.

Ik heb die boot CD die ik heb gedownload al gebrand (een CD'tje kost niks...2,50 Philips). Dus ik geef die wel aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12304

die boot cd's werken voor geen meter het is gewoon gelul je moet de psx echt ombouwen om gebrande spellen te spelen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Wat ik heb begrepen uit PS2 forums is dat de BootCD voor de PS2 is en die moet dan ook nog eens omgebouwd zijn. Hij zal dus niet werken op de PSone. Daarbij als je de PSone om laat bouwen werken NOG niet alle gecopieerde spelletjes.
P.s. Ben inmiddels in bezit van zo'n gave PS2 bak, en het is me een vette bak!! De Metal Gear Solid demo is WIJS !!! :9~

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je hebt 2 boot cd's he: voor de gewone psx en voor de psone. let hier dus ff op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14777

ff een aantal dingen rechtzetten. De boot cd voor de psx/ps1 is een hoax. werkt dus niet. PS1 ombouwen is duur, namelijk 150 piek en niet 50. De modchip van 50 gulden kan je alleen PAL backups spelen. Omdat bijna alle "backups" NTSC formaat zijn, zal je dan al je games in zwart wit moeten spelen. Die chip is zo duur omdat het BIOS van de ps1 ook moet worden vervangen. Als je nog een oude psx hebt is kan je hem voor 15 pieken laten chippen.

Voor backups op de PS2 heb je zowel een modchip (Neo2, Neo-key of S-Box) nodig en een Action Replay 2 kit.

Als je zoiets met behoud van garantie zou willen doen zou ik naar een professionele winkel gaan en niet naar zo'n boertje. Ik heb hem destijds bij de psxshop laten ombouwen (PS2 en PSX) en werkt prima. Klaar terwijl je wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 15:33 schreef Plaguebearer het volgende:
ff een aantal dingen rechtzetten. De boot cd voor de psx/ps1 is een hoax. werkt dus niet.
tis dus geen hoax, mits je de bootcd origineel koopt (de downloadbare versie werkt idd niet.
hier is hij te koop: http://www.playstationmods.com/store/modchips.shtml#PS-X%20Change%20v2.0%20Bootloader%20CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14777

Op maandag 11 juni 2001 16:16 schreef bjorn het volgende:

[..]

tis dus geen hoax, mits je de bootcd origineel koopt (de downloadbare versie werkt idd niet.
hier is hij te koop: http://www.playstationmods.com/store/modchips.shtml#PS-X%20Change%20v2.0%20Bootloader%20CD
Je hebt gelijk. Ik doelde ook op de gehackde die op verschillende sites wordt aangeboden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Op maandag 11 juni 2001 15:33 schreef Plaguebearer het volgende:
ff een aantal dingen rechtzetten. De boot cd voor de psx/ps1 is een hoax. werkt dus niet. PS1 ombouwen is duur, namelijk 150 piek en niet 50. De modchip van 50 gulden kan je alleen PAL backups spelen. Omdat bijna alle "backups" NTSC formaat zijn, zal je dan al je games in zwart wit moeten spelen. Die chip is zo duur omdat het BIOS van de ps1 ook moet worden vervangen. Als je nog een oude psx hebt is kan je hem voor 15 pieken laten chippen.

Voor backups op de PS2 heb je zowel een modchip (Neo2, Neo-key of S-Box) nodig en een Action Replay 2 kit.

Als je zoiets met behoud van garantie zou willen doen zou ik naar een professionele winkel gaan en niet naar zo'n boertje. Ik heb hem destijds bij de psxshop laten ombouwen (PS2 en PSX) en werkt prima. Klaar terwijl je wacht.
Ik heb mijn (oude) PSX omgebouwd, dat koste mij 50,- !!
Het "probleem" met het zwart/wit is makkelijk te verhelpen met een RGB kabeltje (koste me 25,-) Daarbij heb je dan ook nog een scherper beeld... Dus het kan best goedkoop!!

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Ehm...dit topic is twijfelgeval... neem het zekere voor het onzekere...sorry..slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.