Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 08:24
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heeft de iPhone van mijn vrouw in het water gelegen. We hebben we iPhone daarna laten drogen in een bakje rijst en daarna deed hij het wel. Alleen het ledje van de flitser bleef steeds branden. Op zich niet echt een probleem en mijn vrouw heeft hem daarna nog een maand kunnen gebruiken.

Afgelopen donderdag startte de iPhone niet meer op. Als we hem aan de lader leggen gaat hij wel aan, maar komt hij in een boot loop. Je ziet dan het Apple logo, daarna gaat het scherm op zwart en komt het logo weer in beeld. Ik kan in de recovery mode komen, maar als ik probeer de iPhone te herstellen in iTunes geeft hij altijd fout 21 aan. Als de iPhone niet aan de stroom ligt dan krijg ik hem niet aan.

De waterschade indicatoren bij de dock connector en bij de koptelefoon ingang zijn beide rood uitgeslagen, maar de indicator binnenin niet. We hebben de batterij al vervangen en ook al de dock connector, maar nog steeds werkt de iPhone niet. Ook heb ik de camera module al verwijderd om te kijken of het daar misschien aan lag, maar helaas hielp dat ook niet.

Wat zou ik nog kunnen proberen om de iPhone aan de praat te krijgen? Garantie heb ik toch al niet meer, dus ik kan alles proberen. De iPhone is nooit gejailbreakt dus daar kan het niet aan liggen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:16
Heb je hem al geprobeerd in dfu mode te zetten en dan er nieuwe software op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Als je niet veel ervaring hebt met de DFU mode, dan is dit een goede informatiebron.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Ja dfu mode heb ik ook al geprobeerd. Maar daarin krijg ik dezelfde error 21 als ik gewone recovery.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:50
Indien de batterij al vervangen is, is het antw kort maar krachtig: 21 is niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:50
Althans je kan altijd een klein iets proberen als een andere kabel, maar 21duid op een defect mainboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Hopelijk kan dit nog helpen.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcPower
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 09:37
kan zijn dat de battery connector kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 07:45

fynrd1

Fooled by Randomness

Eventueel heb ik hier nog wel een logicboard liggen met 8gb (En andere onderdeln). Mocht je hem nodig hebben stuur maar een dm.

Of je kan zoiets proberen. YouTube: 100% Way to Fix a Water Damaged iPhone 4 - Wet iPhone Repair
Je hebt toch niet veel te verliezen :P

[ Voor 52% gewijzigd door fynrd1 op 05-04-2014 20:33 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 20:36
Je kan vergeten dit zonder een volledige reiniging werkende te krijgen. Een iPhone in rijst leggen en daarna gebruiken is niet slim. De corrosie die het water heeft veroorzaakt brengt der mate schade aan dat je telefoon het zonder reinigen toch begeeft.

Dus of je laat hem professioneel reinigen of je vervangt het Logic board en eventueel andere aangetasten onderdelen.

Overigens werkt de irevive kit van hierboven erg goed!

[ Voor 7% gewijzigd door hdtracer op 06-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het logicboard gewoon stuk is. De water indicatoren op het logicboard waren beide nog wit, dus ik denk niet dat het waterschade is. Ik zal nog proberen het logicboard te vervangen, maar waarschijnlijk wordt het een nieuwe iPhone :|

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 20:36
urk_forever schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:18:
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het logicboard gewoon stuk is. De water indicatoren op het logicboard waren beide nog wit, dus ik denk niet dat het waterschade is. Ik zal nog proberen het logicboard te vervangen, maar waarschijnlijk wordt het een nieuwe iPhone :|
Je hebt vaak dan ook dat een gedeelte nat is geworden, in mijn ervaring is het vaak zo geweest dat de waterschade indicatoren op het logicboard in tact zijn, maar dat het logicboard toch waterschade heeft. Na reinigen werkt hij dan weer.
Pagina: 1