Gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wat wil je bereiken?
Ik heb op dit moment de Creative Fatal1ty, echter is deze oud en aan vervanging toe. Maar de voornaamste reden is dat hij niet meer lekker zit en niet stevig aanvoelt. [URL="Creative Fatal1ty"]Deze[/URL] review kwam bij HWI onlangs uit. Hiervan heb ik een selectie gemaakt met wat anderen.
Wat mag het gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk maar ik wil wel goede kwaliteit. Ca 70E.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik ga voornamelijk BF4 spelen maar ook Watch Dogs en andere FPS.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 59,-€ 59,-
1Plantronics GameCom 780 7.1€ 46,90€ 46,90
1Steelseries SteelSeries 5Hv3€ 47,20€ 47,20
1Thrustmaster Y-250C€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,05

Welke hebben jullie? Op dit moment dat ik eigenlijk aan de 5Hv3.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:00
wil je perse surround geluid? (wat toch virtueel is) en een usb aansluiting?

anders is deze wellicht ook wat: pricewatch: Plantronics GameCom 380

qua speakers gelijk aan de 780, maar gewoon via minijack

android since G1.

• Brogala
  • Niet online
coredalae schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:08:
wil je perse surround geluid? (wat toch virtueel is) en een usb aansluiting?
Hangt ervan af; merk je het verschil?

[ Voor 31% gewijzigd door Brogala op 05-04-2014 17:28 ]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:00
USB heeft een eigen geluidskaart, welke theoretisch beter kan zijn. beetje afhankelijk van de rest van je spullen dus (ik heb zelf een externe geluidskaart die goed versterkt voor koptelefoons dus voor mij was usb een overbodige luxe)

ziet het alsof er zoiets http://www.dx.com/p/5-1-s...0-audio-controller-165958 in de kabel zit ;)

android since G1.

• Brogala
  • Niet online
Ik heb daarnet Razer Surround geïnstalleerd.

Zal ik, als ik van die Fatal1ty naar de Gamecom 780 ga, beter geluid hebben? Zal 7.1 beter klinken?
Ik ben namelijk niet zo'n audiofiel, en op dit moment kan ik onlangs dat hij niet zo comfortabel zit nog wel even door met mijn Fatal1ty.
USB heeft een eigen geluidskaart, welke theoretisch beter kan zijn. beetje afhankelijk van de rest van je spullen dus (ik heb zelf een externe geluidskaart die goed versterkt voor koptelefoons dus voor mij was usb een overbodige luxe)

ziet het alsof er zoiets http://www.dx.com/p/5-1-s...0-audio-controller-165958 in de kabel zit ;)
Hmm, dus als ik zoiets koop heb ik eigenlijk hetzelfde geluid als de Gamecom 780?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou gewoon lekker voor een goeie stereo headset gaan. Dat surround is toch virtuel en kan zelfs met een stereo headset gehoord worden. Zoek maar eens naar de vitrual barber shop op youtube..

Als je alleen een headset aangesloten hebt, zou ikeen nemen die op je onboard sound gaat, kun je altijd nog er een headset amp tussen gooien als het geluid te magertjes is..

gametag: estruqiarixs

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Ik sluit mij aan bij Harm30 hierboven. Daarbij moet ik vermelden dat ook ik een externe geluidskaart/versterker heb van Teufel. USB zou wat dat betreft een beetje kansloos zijn, aangezien er prachtig geluid uit dat ding komt.

Je vraag is relevant, omdat ik sinds vorige week helaas mijn AKG GHS 1 naar het graf heb moeten brengen. Zeer goed geluid en perfect te verstaan, maar helaas niet meer te gebruiken. Na behoorlijk wat afwegingen te hebben gemaakt (wil ook niet te duur eigenlijk) ben ik voor een Razor Kraken Pro gegaan.

De Razor Kraken Pro is stereo en heeft grote oorschelpen. Hij is dus volledig over-ear. Het comfort is daarbij zeer aangenaam; ik heb een wat klein hoofd en bij andere headsets van Razor werd er nogal eens aangegeven dat ze niet voor kleine hoofden zijn. Dat is hier niet het geval. Ik gebruik ook elke dag de mic en "de ontvangende kant" geeft aan dat de kwaliteit beter is dan voorheen. Pluspuntje!

Nadelen? Jup! Zoals eerder gezegd heb ik een Teufel set staan die de audio voor zijn rekening neemt. Hier komt prachtig geluid uit. Plug ik echter de headphones in, merk ik meteen dat ik te maken heb met een headphone met zeer grote drivers die zwaar inzet op bas-geluiden. Dubstep etc. klinkt lekker, maar verder heb ik nog een iets grotere belevingswereld. Bijvoorbeeld spraak in-game is soms ook wat dof. Jammer, wat mij betreft een gemiste kans; de audio kan namelijk veel mooier/meer helder zijn. De AKG was in weergave stukken beter.

Al met al wel een goede aankoop geweest; ik ben nu langzaam aan het wennen aan het geluid. Het kan een goede optie zijn, helemaal als je deze headphones ook onderweg/zonder mic wil gebruiken (hij kan volledig ingeschoven worden). Hij heeft ook een enkele plug voor zowel mic als sound, maar die kan je splitsen indien je apparaat niet één enkele aansluiting, maar twee seperate aansluitingen heeft. Prima in orde en de kabels worden meegeleverd.

Succes met je keuze!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik zou voor de gamescom gaan. Redelijk goedkope headset die Super lekker zit en nog beter klinkt.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Brogala
  • Niet online
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:29:
Ik zou gewoon lekker voor een goeie stereo headset gaan. Dat surround is toch virtuel en kan zelfs met een stereo headset gehoord worden. Zoek maar eens naar de vitrual barber shop op youtube..

Als je alleen een headset aangesloten hebt, zou ikeen nemen die op je onboard sound gaat, kun je altijd nog er een headset amp tussen gooien als het geluid te magertjes is..
Wacht- Dus als ik m'n headset aansluit op m'n moederbord, dus op het IO-shield, dan is dat beter dan als ik hem aansluit op de voorkant van m'n kast?

En eigenlijk kan je gewoon elke headset met Razer Surround 7.1 maken? Ik wist wel dat het niet echt 7.1 was, maar werd gesimuleerd, maar misschien was het geoptimaliseerd voor 7.1 ofzo.

• Harm30
Brogala schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:17:
[...]

Wacht- Dus als ik m'n headset aansluit op m'n moederbord, dus op het IO-shield, dan is dat beter dan als ik hem aansluit op de voorkant van m'n kast?

En eigenlijk kan je gewoon elke headset met Razer Surround 7.1 maken? Ik wist wel dat het niet echt 7.1 was, maar werd gesimuleerd, maar misschien was het geoptimaliseerd voor 7.1 ofzo.
jah, ALTIJD je headset aansluiten op je IO-shield. hier zit vaak een ingebouwde versterker in en deze heeft je voorkant van je kast dus niet.
en voor dat surround, dat ligt toch aan de game of film die je speelt/kijkt. BF 4 heeft bijvoorbeeld wel een optie voor headsets wat daarna er voor zorgt dat je gewoon hoort welke richting iets weg komt. surround ligt eigenlijk gewoon aan de audio die je luistert.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:29
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:28:
[...]

jah, ALTIJD je headset aansluiten op je IO-shield. hier zit vaak een ingebouwde versterker in en deze heeft je voorkant van je kast dus niet.
en voor dat surround, dat ligt toch aan de game of film die je speelt/kijkt. BF 4 heeft bijvoorbeeld wel een optie voor headsets wat daarna er voor zorgt dat je gewoon hoort welke richting iets weg komt. surround ligt eigenlijk gewoon aan de audio die je luistert.
Serieus? :x

Ik heb mijn headset al wel 10 jaar in de voorkant van mijn kast :P

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:29
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Bobmeister op 06-04-2014 13:29 ]

• Brogala
  • Niet online
Oh ok. Ik had mijn speakers achterin en headset voorin.

• Harm30
Awsom schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:29:
[...]

Serieus? :x

Ik heb mijn headset al wel 10 jaar in de voorkant van mijn kast :P
natuurlijk het kan wel, maar met de onboard audio van tegenwoordig -welke best goed is- is het eigenlijk zonde. kans is natuurlijk dat je het niet merkt omdat je misschien een headset hebt met een lage impedance. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Harm30 op 06-04-2014 13:49 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05

Zenix

BOE!

Ik ben geen voorstander van een headset, tenzij het niet anders kan.
Een goeie koptelefoon van bijvoorbeeld Sennheiser pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) met een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of http://www.dx.com/p/mini-clip-on-microphone-7080 klinkt veel beter. Heb zelf ervaring met de HD558 in combinatie met de Zalman CLIP en met een HD555 in combinatie met de dealextreme mic. De eerste combinatie van mijn broer draait nu al een jaar probleemloos. De tweede combinatie gebruik ik al 5 jaar met veel plezier.

Ik speel voornamelijk FPS in competitieverband.

• Brogala
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:54:
Een goeie koptelefoon van bijvoorbeeld Sennheiser pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) met een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of http://www.dx.com/p/mini-clip-on-microphone-7080 klinkt veel beter. Heb zelf ervaring met de HD558 in combinatie met de Zalman CLIP en met een HD555 in combinatie met de dealextreme mic. De eerste combinatie van mijn broer draait nu al een jaar probleemloos. De tweede combinatie gebruik ik al 5 jaar met veel plezier.

Hmm; ik las even een review (productreview: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) review door Marcello_87
Audio in-game klinkt heel helder, maar de gebalanceerde audio kwaliteit komt niet écht naar voren in bijvoorbeeld Battlefield 4, waar gunfire en omgevingsgeluid centraal staat.
Merkt jij dit ook? Want ik luister niet echt veel muziek; dat doet ik eigenlijk altijd met deze speakers. Hoewel het wel erg handig is dat je dan gewoon een normale koptelefoon hebt; ik ben zelf helemaal niet zo'n fan van dat 'gamers design'; het liefst heb ik gewoon een niet opvallende normale headset/koptelefoon. Het design van die 439 bevalt me veel meer dan een gaming headset.

Het lijkt me een goede optie alleen wil ik wel graag de BF4 geluiden mooi horen. En ik kan die headset dan gewoon 'nep' 7.1 maken (net zoals alle andere 7.1 headsets) met die Razer Surround software?

Allemaal bedankt voor de tips! @Coreantes, bedankt voor het lange stuk, gezien ik meer klassieke muziek/rustige muziek (ja, ik ben een van de weinige 13-jarige die bijna alle top-20 liedjes echt bagger vindt) luister en geen dubstep denk ik dat ik beter een meer gebalanceerde kan nemen.

• Zenix

Zenix

BOE!

Brogala schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:26:
[...]

Hmm; ik las even een review (productreview: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) review door Marcello_87

[...]

Merkt jij dit ook? Want ik luister niet echt veel muziek; dat doet ik eigenlijk altijd met deze speakers. Hoewel het wel erg handig is dat je dan gewoon een normale koptelefoon hebt; ik ben zelf helemaal niet zo'n fan van dat 'gamers design'; het liefst heb ik gewoon een niet opvallende normale headset/koptelefoon. Het design van die 439 bevalt me veel meer dan een gaming headset.

Het lijkt me een goede optie alleen wil ik wel graag de BF4 geluiden mooi horen. En ik kan die headset dan gewoon 'nep' 7.1 maken (net zoals alle andere 7.1 headsets) met die Razer Surround software?

Allemaal bedankt voor de tips! @Coreantes, bedankt voor het lange stuk, gezien ik meer klassieke muziek/rustige muziek (ja, ik ben een van de weinige 13-jarige die bijna alle top-20 liedjes echt bagger vindt) luister en geen dubstep denk ik dat ik beter een meer gebalanceerde kan nemen.
Met die specifieke Sennheiser geen ervaring mee, maar zijn meer reviews te vinden. Als budget toelaat kan je ook een hd558 kopen, je zal er geen spijt van krijgen.

Ik heb hekel aan surround en gebruik altijd hifi. Maar kan altijd wel horen waar iemand loopt daarvoor heb ik geen surround nodig. Of het werkt met Razer software geen idee. Ik gebruik xonar dgx met mijn hd555 en daarmee kan ik surround inschakelen doormiddel van dolby headphone.

Overigens heb ik ook een speakerset maar als je een goeie koptelefoon hebt zal je die een stuk minder gaan gebruiken. Want een goeie koptelefoon klinkt meestal beter dan simpele speakerset.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 06-04-2014 20:47 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:20

WCA

De logitech g230 klinkt lekker, en is overall een prima headset, helemaal als je niet zo'n audiofiel bent. het is het non-surround broertje van de g430, voor de rest het zelfde.

Share and Enjoy!

• Brogala
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:45:
[...]

Met die specifieke Sennheiser geen ervaring mee, maar zijn meer reviews te vinden. Als budget toelaat kan je ook een hd558 kopen, je zal er geen spijt van krijgen.

Ik heb hekel aan surround en gebruik altijd hifi. Maar kan altijd wel horen waar iemand loopt daarvoor heb ik geen surround nodig. Of het werkt met Razer software geen idee. Ik gebruik xonar dgx met mijn hd555 en daarmee kan ik surround inschakelen doormiddel van dolby headphone.

Overigens heb ik ook een speakerset maar als je een goeie koptelefoon hebt zal je die een stuk minder gaan gebruiken. Want een goeie koptelefoon klinkt meestal beter dan simpele speakerset.
Bedankt voor de reactie.

Die HD558 gaat 'm niet worden; veel te duur :P Als ik die audiokaart koop kan ik dus surround in en uitschakelen? Want dan kan ik die Sennheiser kopen.

En verbeterd zo'n audiokaart 't geluid ook echt?

• Harm30
Brogala schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Die HD558 gaat 'm niet worden; veel te duur :P Als ik die audiokaart koop kan ik dus surround in en uitschakelen? Want dan kan ik die Sennheiser kopen.

En verbeterd zo'n audiokaart 't geluid ook echt?
welke moederbord heb je?

als je een beetje up to date moederbordje hebt zal het zelfs zo kunnen zijn dat een geluidskaart je geluid slechter maakt..

• Brogala
  • Niet online
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:30:
[...]

welke moederbord heb je?

als je een beetje up to date moederbordje hebt zal het zelfs zo kunnen zijn dat een geluidskaart je geluid slechter maakt..
Deze.
- 7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec)
Bron: http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Pro3/?cat=Specifications

• Harm30
ben bang dat je met die^ wel kans hebt dat een geluidskaart je beter geluid gaat geven. maar voor dat je een combi koopt, zou ik het gewoon eerst proberen. - ging er stiekem van uit dat je een gamers mobo had die zijn vaak wat beter hier in :P -

• Brogala
  • Niet online
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:01:
ben bang dat je met die^ wel kans hebt dat een geluidskaart je beter geluid gaat geven. maar voor dat je een combi koopt, zou ik het gewoon eerst proberen. - ging er stiekem van uit dat je een gamers mobo had die zijn vaak wat beter hier in :P -
Tja; meeste gamers dingen leveren redelijk weinig voor redelijk veel (geen goede prijs/kwaliteit) en ze zijn imo ontiegelijk lelijk :p

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar ik vond dat voor zo'n Asus Gaming Mobo wel erg veel betaalde voor design wat ik 1x per 2 maanden bekijk xD

• Harm30
Vind juist dat ze vaak te veel leveren aan gizmos, kan ook allemaal weer stuk. Maar vaak meer usb en betete audio is wel fijn. Tjah die looks die kunnen mij ook gestolen worden.. hij moet doen wat hij moet doen, en het liefste zo goed mogelijk.. :*)

• Brogala
  • Niet online
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:45:
Vind juist dat ze vaak te veel leveren aan gizmos, kan ook allemaal weer stuk. Maar vaak meer usb en betete audio is wel fijn. Tjah die looks die kunnen mij ook gestolen worden.. hij moet doen wat hij moet doen, en het liefste zo goed mogelijk.. :*)
Ja; maar ik dacht er eens over naar en ik vertoon me niet graag met een gaming headset op straat :p Terwijl ik steeds meer muziek ga luisteren buiten huis.

Maar dit geld idd alleen voor headsets.

En naar mijn idee betaal je ook voor het design.

[ Voor 4% gewijzigd door Brogala op 06-04-2014 22:47 ]

• Harm30
Ik heb zelf een sennheiser pc350se, vind hem heerlijk. Prachtig geluid en kan hem soms uren achter op hebben zonder dat ik een heet hoofd krijg, oftewel zit comfortabel:)

True, als je een voor buiten wil zou ik ook iets willen zonder vaste mic.. :P

• Brogala
  • Niet online
Harm30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:51:
Ik heb zelf een sennheiser pc350se, vind hem heerlijk. Prachtig geluid en kan hem soms uren achter op hebben zonder dat ik een heet hoofd krijg, oftewel zit comfortabel:)

True, als je een voor buiten wil zou ik ook iets willen zonder vaste mic.. :P
Ook al te duur voor mij :p Maar die zit er nog wel redelijk uit afgezien van die mic.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart)€ 60,99€ 60,99
1Zalman ZM-MIC 1€ 5,87€ 5,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 66,86

Bedankt voor alle tips; ik denk dat ik uiteindelijk voor deze ^ 'headset' ga. Levert deze gewoon even goed geluid als de G230/een andere gaming headset bij gaming? Want dan kan ik 'm bij gamen 7.1 maken en dan eigenlijk gewoon een gaming headset hebben die ook nog erg goed bruikbaar is voor muziek.
Zenix schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:54:

Misschien heb nog een gaming headset liggen, maar 't levert dus gewoon goed geluid bij gamen? Explosies, geweerschoten enzo klinken goed?

[ Voor 20% gewijzigd door Brogala op 06-04-2014 22:59 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Brogala schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:57:
[...]

Ook al te duur voor mij :p Maar die zit er nog wel redelijk uit afgezien van die mic.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart)€ 60,99€ 60,99
1Zalman ZM-MIC 1€ 5,87€ 5,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 66,86

Bedankt voor alle tips; ik denk dat ik uiteindelijk voor deze ^ 'headset' ga. Levert deze gewoon even goed geluid als de G230/een andere gaming headset bij gaming? Want dan kan ik 'm bij gamen 7.1 maken en dan eigenlijk gewoon een gaming headset hebben die ook nog erg goed bruikbaar is voor muziek.

[...]

Misschien heb nog een gaming headset liggen, maar 't levert dus gewoon goed geluid bij gamen? Explosies, geweerschoten enzo klinken goed?
Ik zou niet weten waarom hij niet goed zou klinken. Als het met onboard niet goed gaat kan je nog een xonar dgx kopen. Met de xonar kan je inderdaad switchen tussen dolby headphone en hifi.

Overigens heb ik ook een Sennheiser pc350 en pc150 gehad, maar die zijn ook slechter dan de koptelefoons.

• Brogala
  • Niet online
Ok!!!

Ik heb uiteindelijk de Logitech G430 gekocht. Ik heb 14 dagen bedenkt tijd.

Bij de MyCom hebben ze hele goede support dus ze hebben 'm gewoon uit de doos gehaald zodat ik 'm kon uittesten.

Het verschil van die Fatal1ty en deze viel gelijk op, bij muziek maar ook bij BF3 (dat kon ik daar spelen :D).
Ook was dat 7.1 toch wel handig. Daarom ben ik ook eigenlijk voor de G430 gegaan, dan hoef ik er niet een surround geluidskaart bij te kopen

Nog één vraag: maakt het uit of ik de USB op het IO of aan de voorkant stop?
Pagina: 1