Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren voor een interface waarmee je codeert. Ik zit beetje te twijfelen of ik van IDE ga switchten. Als er onder de Twiekers een editor/IDE veelvuldig gebruikt wordt, dan moet er daar vast wel een reden voor zijn. En ik ben zelf ook wel benieuwd naar de resultaten. Daarom heb ik een poll opgezet.

Stempt u maar!

Poll: Welke editor/IDE gebruik je?
VIM
Emacs
Notepad++
Eclipse
Xcode
Netbeans
IntelliJ IDEA
PHPstorm
TextMate
SublimeText
Gedit
Visual Studio
Coda
Kate
Aptana
Iets anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390141&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Het is soms leuk om hier enig inzicht in te hebben, vooral wat populair is onder ons. Als een keuze vrij populair is, dan kan het proberen waard zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het hangt trouwens vaak ook af van OS, programmeertaal en beheeromgeving of een bepaalde IDE/Editor de voorkeur gaat hebben of een van de weinige alternatieven is.

Zelf groot fan van notepad++ met een aantal plugins voor hex kleurcodes, highlighting, text comparison tussen files.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 19:31
Ik gebruik voor PHP (en html/css etc) altijd PhpStorm, werkt ideaal :)
En ik gebruik soms nog wel Aptana als snelle editor om even snel iets te bekijken/bewerken op een ftp, zonder alles te downloaden.
Netbeans gebruikte ik voor PhpStorm, werkte eigenlijk ook best prima, dus een goed gratis alternatief.
Bij Sublime miste ik toch ftp/autocomplete functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 20:40

Rmg

Veelal eclipse gebaseerde IDE's, Codecomposer 4 gebruik ik op het werk, daarvoor ST Visual Developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Barryvdh schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:57:
Ik gebruik voor PHP (en html/css etc) altijd PhpStorm, werkt ideaal :)
En ik gebruik soms nog wel Aptana als snelle editor om even snel iets te bekijken/bewerken op een ftp, zonder alles te downloaden.
Netbeans gebruikte ik voor PhpStorm, werkte eigenlijk ook best prima, dus een goed gratis alternatief.
Bij Sublime miste ik toch ftp/autocomplete functies.
Sublime heeft toch plugins voor FTP en autocomplete, zoals SublimeSFTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Ik vind het toch wel verrassend dat Vim hier nog veel gebruikt lijkt te zijn. Ik bedoel, het is een editor met een zeer steile leercurve. Je kunt niet meteen editten, zonder van modus te schakelen. En je vindt het niet op Windows systemen (behalve Gvim).

Verder vind ik het opmars van PHPstorm opmerkelijk. Paar jaar geleden had nog niemand ervan gehoord. :)

Afbeeldingslocatie: http://mrozekma.com/editor-learning-curve.png

[ Voor 37% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:04:
En je vindt het niet op Windows systemen (behalve Gvim).
Jawel? http://www.vim.org/download.php#pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 19:31
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:02:
[...]

Sublime heeft toch plugins voor FTP en autocomplete, zoals SublimeSFTP?
FTP heb ik niet geprobeerd, maar CodeIntel voor autocomplete werkte maar buggy bij mij. Dat is wel een paar maanden geleden en nog met ST2. Ik weet niet hoe het in tegenwoordig is, of met ST3.
(Was overigens wel met Laravel, dus wel wat lastiger met autocomplete dan project met paar classes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Wat snap je niet aan het woordje Gvim? ;)
Daarom staat er ook Gvim. Vim in terminal interface heb je niet op Windows, tenzij je Gvim installeert..

[ Voor 7% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-04-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:07:
[...]
Wat snap je niet aan het woordje Gvim? ;)
Daarom staat er ook Gvim. Vim in terminal interface heb je niet op Windows, tenzij je Gvim installeert..
Wat valt er niet te snappen aan gvim? Die link geeft toch duidelijk aan dat er een vim is die in de reguliere console draait. Mocht je er overheen gekeken hebben:
Win32 console executable vim##w32.zip vim74w32.zip
The Win32 console version works well on MS-Windows NT/2000/XP/Vista/7. It supports long file names and is compiled with "big" features. It does not run perfectly well on MS-Windows 95/98/ME, especially when resizing the console window (this may crash MS-Windows...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Omdat ik voor mijn werk bijna uitsluitend in Visual Studio zit voor .Net development, heb ik daar maar op gestemd.

Thuis zit ik vooral achter Netbeans op OS X met Java te klooien :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
In de categorie "iets anders" zit bij mij Keil uVision en Qt Creator.
Notepad++ is inderdaad een fijne editor, maar geen IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als het kan (thuis) Notepad2, als het moet (op het werk) Notepad++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Hangt er erg vanaf wat ik aan het programmeren ben:
Java -> Eclipse
C# -> Visual Studio
Go -> LiteIDE
Python -> Notepad++ (ik weet, er zijn betere alternatieven, maar dit werkt voor het weinige Python wat ik schrijf)

En voor alle talen gebruik ik vim zo links en rechts (voor de geweldige macro functionaliteit, piping door shell scripts, makkelijke regex replace, etc support).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:25

Matis

Rubber Rocket

Het verschilt. Qt Creator voor Qt. PHPStorm voor PHP. VS voor C# Eclipse Java voor Java. Eclipse CDT voor C.

Als plain text editor gebruik ik onder Windows Notepad++ en onder Linux( Ubuntu) Geany.

Die laatste gebruik ik ook bij het ontwikkelingen van shell scripts.

Als shell editor gebruik ik overigens nano en anders vi.

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 05-04-2014 18:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voornamelijk IntelliJ IDEA Ultimate (Ruby) en Chocolat Editor. Sublime Text 3 vind ik ook erg goed. (Overigens allemaal met vim key bindings)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die learning curve van Vim valt overigens wel mee. Emacs moet je meer zien als een framework waar je lisp gebruikt om je toolset samen te stellen. Ik vind emacs een dinosaurus van een OS maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het toch wel verrassend dat Vim hier nog veel gebruikt lijkt te zijn. Ik bedoel, het is een editor met een zeer steile leercurve. Je kunt niet meteen editten, zonder van modus te schakelen. En je vindt het niet op Windows systemen (behalve Gvim).
Je hoeft geen expert te zijn die helemaal bovenaan de leercurve is en 's nachts droomt van Vim. Als je 10% van de features kent, waaronder de basics van opslaan en normaal editten, dan is ie alsnog efficienter te gebruiken dan de meeste andere editors. :P
Dat je niet vindt op Windowssystemen... is dat relevant? Ik weet niet hoe jij werkt, maar ik log meestal in op m'n laptop 's morgens dus 1 keer GVim installeren en je bent klaar. :P
Verder vind ik het opmars van PHPstorm opmerkelijk. Paar jaar geleden had nog niemand ervan gehoord. :)

[afbeelding]
Ik ben benieuwd naar PHPStorm maar het is wel een beetje duur. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 90 euro te betalen voor iets dat ik nou ook weer niet veel doe. Als ik op m'n werk meer met PHP zou moeten werken zou ik 'm installeren als trial, uitproberen en dan waarschijnlijk vragen om een licentie, dat wel!

Ik mis CodeBlocks een beetje in het lijstje, of is dat echt niche? Op zich een hele aardige IDE voor C of C++.

Al met al heb ik dus:
- Visual Studio 2012 op het werk. Dijk van een IDE, ik kan er weinig anders van maken.
- Vim soms als ik iets met PHP doe, wat zo heel af en toe is. Ik voel me wel redelijk thuis in Vim intussen en ik ben zelfs bepaald geen expert.
- CodeBlocks thuis als ik in C wil programmeren, wat ik ook maar sporadisch doe.

Ik heb ook weleens gewerkt met NetBeans voor een PHP-project, maar dat is al een paar jaar terug, en hoewel het prima werkte kan ik me niet herinneren echt onder de indruk te zijn geweest. Ik zou eens moeten kijken of ik met een recente versie niet m'n PHP-dingetjes wat makkelijker kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 05-04-2014 19:17 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch wel verrassend dat Vim hier nog veel gebruikt lijkt te zijn.
Ik ben al jaren server administrator. Vim is dus sowieso al onderdeel van mijn standaard gereedschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik gebruik persoonlijk netbeans voor Java en Sublime Text voor al het andere, wat eigenlijk voornamelijk C is met af en toe python.

Netbeans vind ik persoonlijk de beste java IDE. Het heeft Java echt als hoofdtak, terwijl eclipse veel meer moet/wil doen. Het heeft voordelen om meer te moeten doen, als je bijvoorbeeld veel talen gebruikt die wel echt een IDE vereisen (zoals android ontwikkeling en/of PHP oid) maar omdat ik voor eigenlijk verder geen IDE nodig heb, gebruik ik liever netbeans. 1 tool for 1 job. (en ja, netbeans kan ook C/C++, maar volgens mij is dat niet veel meer dan de taal onafhankelijk onderdelen (zoals Git integratie) met wat c/c++ templates).

Sublime is uitermate handig voor C, vooral met de SublimeClang package. Dit package herkent namelijk tijdens het programmeren fouten, maar kan ook alle elementen van een struct weergeven. Daarnaast geeft het uitermate veel warnings die over het algemeen iets accurater zijn dan de warnings die gegenereert worden door gcc. Erg handig. Verder is het gewoon een erg lekkere editor met veel uitbreinding mogelijkheden (door de packages), zo gebruik ik het nu ook voor mijn LaTeX documenten. Ook kent het voor erg veel talen standaard stukjes code die erg makkelijk in gebruik zijn, zoals een forloop of een main. die met korte macros in te voegen zijn. Het is nu dan ook als mijn standard flat text editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:28

g0tanks

Moderator CSA
Ik gebruik zelf Python in combinatie met Visual Studio: https://pytools.codeplex.com/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
Aangezien ik dagelijks met het spring framework werk, gebruik ik de springsource distributie van eclipse: http://spring.io/tools. Heel tevreden van, met hier en daar wat tweaks en wat plugins wordt het een zeer krachtige ide.
Het is wel spijtig dat eclipse op linux er default helemaal niet goed uitziet. Je moet een custom gtk-rc gebruiken om niet teveel schermoppervlakte te verliezen aan te groot uitvallende knoppen en balken.

Vim gebruik ik af en toe ook, maar enkel voor kleinere C projectjes. Voor grote projecten is het imo niet zo goed bruikbaar. Met eclipse kan je doorklikken naar classes via ctrl-click, of open-type via ctrl-shift-T, voor zover ik weet is zulke functionaliteit niet aanwezig in vim?

Verder zou ik persoonlijk ook nooit ide's gebruiken die niet volledig open source zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Oljoner op 05-04-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:38:
[...]

Ik ben al jaren server administrator. Vim is dus sowieso al onderdeel van mijn standaard gereedschap :)
VIM fantopic

M'n Vimrc telt inmiddels meer dan 500 lijnen. :)
Oljoner schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:56:
Met eclipse kan je doorklikken naar classes via ctrl-click, of open-type via ctrl-shift-T, voor zover ik weet is zulke functionaliteit niet aanwezig in vim?
Met de key gf, of gF als je het in een tab wilt openen.
Ik heb het zelf gemapped als volgt:
code:
1
nnoremap gf :execute "normal! \<lt>c-w>gF" . tabpagenr() . "gt"<cr>
Dan opent de klasse in een achtergrondtab, terwijl je op dezelfde pagina blijft. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-04-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En als ik nu, IntelliJ IDEA, PHPStorm en Android Studio gebruik, wat moet ik dan kiezen in de poll?
Heb maar gekozen voor IDEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Inderdaad... Wat bij meerdere IDE's?

VS voor .net & c++
PHPStorm voor php, css, html
Netbeans/Eclipse voor java
Notepad++ voor rap iets te lezen of wat html te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Qt Creator, PHPStorm, Keil uVision :'( , Eclipse :'( , Notepad++, Vi, Kate

Ergens is het best opvallend dat ik nooit met Visual Studio gewerkt heb. Tenzij de Visual Basic 6 IDE die ik 10 jaar geleden gebruikte daaronder valt. Overigens geheel onbewust, in de bedrijven waar ik gewerkt heb werd VS nooit gebruikt, vooral omdat ik meer in de linux/embedded kant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een "paar jaar geleden" bestond het dan ook nog niet... De eerste beta's waren pas in augustus 2009 ofzo ;)
Rikkiz0r schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:04:
En als ik nu, IntelliJ IDEA, PHPStorm en Android Studio gebruik, wat moet ik dan kiezen in de poll?
Heb maar gekozen voor IDEA.
Waarom combineer je dat niet allemaal in IDEA?

Ik heb een tijd lang met PhpStorm gewerkt, maar toen ik het zat was om te blijven klooien in Eclipse met Java heb ik beide naar IDEA omgezet. Je hebt gewoon toegang in IDEA tot dezelfde php-plugin die van PhpStorm zo'n krachtige PHP-editor maakt. De belangrijkste verschillen zitten daarna vooral in het iets eenvoudiger en meer PHP-minded zijn van de interface.

Naast IDEA gebruik ik ook NotePad++ en (g)vim, dus het blijft lastig kiezen in die poll :P

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 06-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik doe alles wat ik in Visual Studio kan doen in Visual Studio en de rest in Sublime Text (soms Dreamweaver voor web development, maar dat vind ik eigenlijk maar een gedrocht). Vraag me af wat voor IDE je zoekt, want als je PHP wilt kloppen, heb je niet zoveel aan VS, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Voor c# en vb.net --> visual studio

Php --> Microsoft Webmatrix 3

Classic asp --> webmatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:06
C#, C++ -> VS2013
python, powershell, GLSL, e.d. -> notepad++
Android -> Android Studio (duh :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 23:22
Hmm vooral de categorie "iets anders":
  • Ultraedit als windows multipurpose editor
  • Pycharm voor python dev
  • le, pico, nano als linux ncurses based editors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:36
Het ligt aan het project.

- Objective-C -> XCode
- Java -> IntelliJ
- Web -> momenteel Espresso maar denk dat ik ga switchen naar WebStorm oid.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 06-04-2014 14:13 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje een rare poll. Veel van de IDE's die je noemt zijn redelijk taalspecifiek of in elk geval vooral gebruikt voor die ene taal. Ik gebruik PhpStorm, IDEA en Xcode professioneel (respectevelijk voor PHP-, Java/Android- en iOS-development) maar ik gebruik ook Visual Studio voor privé-C#/XNA-projectjes en Textpad voor als ik een keer iets kleins moet aanpassen in een willekeurige file waarvoor ik niet meteen een hele IDE nodig heb.

Wat wil je precies voor resultaat uit deze poll halen anders dan een vertroebelde weergave van welke programmeertalen het populairst zijn in Programming? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 13:46
voor PHP, HTML, Javascript etc etc gebruik ik Aptana Studio 3 wat een verschrikkelijk lekker stuk software is dat toch O+

Voor de rest? Vim en Xcode :-) ( vim voor alles wat los en vast zit, xCode voor C )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 05-09 17:14

Kwastie

Awesomeness

- Java => Eclipse (soms IntelliJ)
- Python => Pycharm

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Visual studio, notepad++, vim en PyCharm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Alles wat JetBrains maakt is awesome. Punt.

:)

edit:
Ik heb een collega die me gaat overtuigen van emacs, ik ben nog steeds benieuwd of 'm dat gaat lukken. Ik hou namelijk wel van simpele doeltreffende oplossingen en hoewel PhpStorm (en consorten) als IDE echt heel goed zijn, simpel en doeltreffend is het niet echt.

[ Voor 73% gewijzigd door drm op 06-04-2014 18:47 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 14:32

kronolith

[EDIT]

Eclipse! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
Meerdere:

Objective-C: voornamelijk AppCode (en af en toe Xcode)
C#: Visual Studio 2008/2010 & Xamarin

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
drm schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:45:
Alles wat JetBrains maakt is awesome. Punt.

edit:
Ik heb een collega die me gaat overtuigen van emacs, ik ben nog steeds benieuwd of 'm dat gaat lukken. Ik hou namelijk wel van simpele doeltreffende oplossingen en hoewel PhpStorm (en consorten) als IDE echt heel goed zijn, simpel en doeltreffend is het niet echt.
Emacs is een complete OS op zich. Dus niet simpel en doeltreffend. Vim niks voor jou? Komt uit UNIX-filosofie, doe één ding en word daar goed in. Dus niks compileren, of remoduleren, maar gewoon efficiënt editten en coderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 15:14

Haan

dotnetter

Development werk in .NET, dus Visual Studio (2013 Ultimate O+ ).
Voor huis-tuin-en-keuken text edit werk, Notepad++, maar dat zou ik geen IDE willen noemen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Java/Scala (dagelijks werk) -> IntelliJ IDEA Ultimate (betaald door de baas)
Python (persoonlijke projecten) -> PyCharm (betaald uit eigen zak)
Shell scripts/Javascript/Misc. -> Sublime Text 2

Tip voor alle Jetbrains producten: wen jezelf a.s.a.p. aan om toetscombinaties voor alles te gebruiken en uit je hoofd te leren. Je productiviteit schiet omhoog! Elke vorm van refactoring doe ik alleen nog maar met toetsenbord, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 14:57
Ik programmeer enkel robots en gebruik hiervoor RobotC:
http://www.robotc.net/

Behoorlijk niche en ik vraag me af of er mensen zijn die dit kennen....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 04-09 15:56
Kajel schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:43:
Tip voor alle Jetbrains producten: wen jezelf a.s.a.p. aan om toetscombinaties voor alles te gebruiken en uit je hoofd te leren. Je productiviteit schiet omhoog!
Volgens mij is dit relevant voor iedere editor/IDE. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Beetje afhankelijk van welke taal:

C++ -> Visual Studio
Python -> Spyder
Simpel HTML/CSS/PHP -> Notepad++
Serieus HTML/CSS/PHP -> Zend Studio of Netbeans

Op m'n werk gebruiken we een specifieke ontwikkelomgeving, je zou het bijna een domein specifieke taal kunnen noemen, welke komt met z'n eigen editors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
C# / HTML / JS / CSS / PHP ... -> Visual Studio
NinjaTuna schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:32:
Vraag me af wat voor IDE je zoekt, want als je PHP wilt kloppen, heb je niet zoveel aan VS, toch?
PHP Tools for Visual Studio Werkt prima.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19
Netbeans voor PHP. (Ik vind het fijner werken dan Eclipse :p )
QTcreator voor C++
Monodevelop voor C# (hoewel ik bar weinig met die taal doe )
VIM om config files te editten
Geany voor Python

[ Voor 14% gewijzigd door WernerL op 07-04-2014 13:51 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25

D4NG3R

kiwi

Java > Eclipse
Android (Java) > Android Studio
Scripttalen als bijv LUA > Notepad++

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

PHPStorm voor php
Eclipse voor Java
CodeBlocks voor C++ (indien in combinatie met wxWidgets)
Sublime Text voor de rest

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Hatsieflatsie:
Emacs is een complete OS op zich. Dus niet simpel en doeltreffend. Vim niks voor jou? Komt uit UNIX-filosofie, doe één ding en word daar goed in. Dus niks compileren, of remoduleren, maar gewoon efficiënt editten en coderen. :)
Ja, ik denk dat het zeker wat voor mij zou zijn, maar de stap is een beetje te groot om gewoon maar aan te beginnen als je al een toolset hebt waarmee je uit de voeten kunt. De redenen om het niet te gebruiken (of beter: om er niet aan te beginnen) winnen het momenteel nog van de redenen om het wel te gebruiken.

Dan is zo'n collega die er heel enthousiast over vertelt altijd wel handig, dat kan net ff de kickstart zijn die je nodig hebt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Notepad ++ voor php / css / html / js / sql en zal er nog wel een hoop vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ben ik heus de eerste die hier Komodo komt vermelden?

Ik ben recent overgestapt van Notepad++ naar Komodo voor shellscripting, PHP & vooral Python. Ik gebruik nog maar één addon, namelijk Perfect Python voor de PEP8 regeltjes.

Ik vind het fijner werken, details vooral die het verschil maken.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
Visual Studio 2010/2012/2013 (afhankelijk van project) voor ASP.NET, C#, HTML, JavaScript, LESS/CSS, Windows Phone.
PHPStorm voor PHP ontwikkeling, als het echt moet.
Android Studio voor incidenteel wat prutsen met Java en Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Java doe ik het liefst in NetBeans maar meeste andere talen gebruik ik eigenlijk alleen Gedit voor, mooi lightweight en eenvoudig.

Gedit heb ik wel wat non-standaard trucjes geleerd trouwens, ik heb http://codetree.com.au/projects/imitation/ voor multiline edit en daarnaast heb ik match braces aanstaan ;).

[ Voor 3% gewijzigd door windwarrior op 07-04-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Voordat ik naar PHPStorm ben overgestapt gebruikte ik Komodo IDE. Die laatste is er voor alle platformen en heeft als een van de weinige IDE's een optionele VIM compatibiliteitsmode, waar doorgewinterde VIM'ers in een grafische omgeving toch de kracht van de vele shortcuts mee kunnen aanwenden. Ik ben zelf niet zo'n VIM gebruiker, maar ik kan me voorstellen dat het wel wat toevoegt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Xcode, IntelliJ, Visual Studio, SublimeText ;)

Vraagje aan de AppCode gebruikers; welke nadelen heeft AppCode tov Xcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
ravenger schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:06:
Vraagje aan de AppCode gebruikers; welke nadelen heeft AppCode tov Xcode?
Je vraagt om nadelen, maar ik kan denk ik bijna alleen maar voordelen opnoemen. Toch een poging.

In AppCode zit geen grafische interface voor het werken aan Storyboards, XIBs of Core Data modellen. Daarvoor moet je dus naar Xcode. Verder vind ik het 'project-settings-management' iets fijner werken in Xcode; hoewel je tegenwoordig ook aardig uit de voeten kunt met AppCode. Daarnaast doe ik met Xcode de distributie.

Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden AppCode gekocht en heb daar geen moment spijt van. Xcode ziet er wel leuk uit, maar loopt qua productivity echt mijlen achter.

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
RobIII schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:27:
C# / HTML / JS / CSS / PHP ... -> Visual Studio

[...]

PHP Tools for Visual Studio Werkt prima.
Wauw, pro-tip, ga ik naar kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
drm schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:24:
[...]
Ja, ik denk dat het zeker wat voor mij zou zijn, maar de stap is een beetje te groot om gewoon maar aan te beginnen als je al een toolset hebt waarmee je uit de voeten kunt. De redenen om het niet te gebruiken (of beter: om er niet aan te beginnen) winnen het momenteel nog van de redenen om het wel te gebruiken.

Dan is zo'n collega die er heel enthousiast over vertelt altijd wel handig, dat kan net ff de kickstart zijn die je nodig hebt.

Zonder plugins editten van een HTML tabel in Vim. Aangezien de auteur geen plugins gebruikt heb je veel handmatige bewerkingen nodig. Ik werk altijd met plugins, vooral met minibuff gaat het sneller dan in de bovenstaande video. Kan even de video niet vinden. :(.

[ Voor 23% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-04-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
HTML/PHP/CSS/JS e.d. -> Notepad++

Af en toe gebruik ik ook RadPHP XE2, al moet ik daar nog aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:44

RayNbow

Kirika <3

Eclipse voor Python en LaTeX (en een enkele keer voor Java en Scala).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik gebruik sinds ik primair in Ruby en Coffeescript werk alleen nog maar SublimeText, samen met het grootste gedeelte van mijn collega's. De rest gebruikt Vim, een enkeling Emacs of Rubymine.

Multiple cursors, Goto Anything, package management, de snelheid, en een paar nuttige plugins maken SublimeText een perfecte omgeving voor mij. Ik vind het net wat visueler en toegankelijker dan Vim, maar niet zo bulky als bijvoorbeeld Rubymine. Daarnaast kan ik alles gewoon met mijn keyboard doen maar toch naar de muis grijpen als ik even snel door wat files wil bladeren.

(En @hatseflatsie: yup, SublimeText kan dat ook. Net even op een andere manier, maar vergelijkbaar snel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 12:58
Ik gebruik al jaren VIM. (Nu vooral GVIM).
Gebruik geen echte plugins. (Buiten Solarized, maar dat is meer een theme).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:52
Java EE -> Eclipse EE
PHP -> PhpStorm

Zou het liefst overstappen naar IDEA (voor Java), maar die beslissing ligt niet bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DexterDee schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:55:
[...]

Voordat ik naar PHPStorm ben overgestapt gebruikte ik Komodo IDE. Die laatste is er voor alle platformen en heeft als een van de weinige IDE's een optionele VIM compatibiliteitsmode, waar doorgewinterde VIM'ers in een grafische omgeving toch de kracht van de vele shortcuts mee kunnen aanwenden. Ik ben zelf niet zo'n VIM gebruiker, maar ik kan me voorstellen dat het wel wat toevoegt.
Iemand die graag vim wilt zou in PhpStorm (of IDEA) IdeaVim kunnen proberen. Ik kan zelf niet uit ervaring spreken, ik gebruik vim ook alleen voor relatief kleine edits (en regexpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 17:40
Pycharm (dus heb PHPStorm gestemd). Hiervoor ST2 maar dat is toch niet echt een IDE en miste daar vaak functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Binnen mijn VPS: vim

Java: IntelliJ IDEA

Webgerelateerd: PHPstorm

C# of C++: Visual Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:01
Java -> Eclipse
PHP -> PHPStorm

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Php/html/css => PhpEd
C/C# => VS 2013 express
Al het overige => UltraEdit
CentOS => vi/vim

Ik heb phpStorm een dik jaar geleden geprobeerd maar ik kon er niet zo heel best mee. Sinds die tijd gebruik ik ook PhpEd, een die blijft telkens nog verbeten. En de debugger die daarbij geleverd wordt is _veel_ beter dan xDebug.
UltraEdit gebruik ik al sinds versie weinig, het is een briljant pakket, vooral om zijn hex editor, maar eigenlijk is er sinds versie 12 al weinig vernieuwends met bij gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door hommer op 09-04-2014 07:47 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we met zijn allen een beetje oppassen dat we dit topic inhoudelijk een beetje op niveau houden? Posts met daarin alleen welke IDE je gebruikt voor welke taal zijn een beetje karig en aan een opsomtopic heeft niemand iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:10
Interessant topic, ik gebruik eigenlijk altijd dreamweaver voor PHP/css/(x)html. Niet vanwege de functionaliteit maar enkel vanwege de colorhighlights eigenlijk, zou net zo goed notepad++ kunnen gebruiken maar om de een of andere reden ben ik altijd bij dreamweaver blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik gebruik de lokale versie van Cloud9 IDE voor alles eigenlijk. Het doet kleurtjes / file tree en splitview + inline terminals en de editor is gewoon erg goed. Zou ook wel Sublime kunnen gebruiken, maar daar mis ik dingen als inline JSHint / CSSHint (in de gutter). WebStorm is traag als dikke stront door een trechter op de projecten waar ik aan werk.

Doe JS en C++ (Mozilla). XCode crasht als ik mozilla-central probeer te openen, dus ik klop C++ ook maar gewoon in in een 'domme' editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
MisterEagle schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:36:
Interessant topic, ik gebruik eigenlijk altijd dreamweaver voor PHP/css/(x)html. Niet vanwege de functionaliteit maar enkel vanwege de colorhighlights eigenlijk, zou net zo goed notepad++ kunnen gebruiken maar om de een of andere reden ben ik altijd bij dreamweaver blijven hangen.
Zelf vond ik de geïntegreerde FTP synchronisatie in Dreamweaver ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nu dagelijks XCode, tot voor kort XCode en Visual Studio en voor alle losse snelle webdingetjes SublimeText. PyCharm voor Python. Wellicht in de toekomst Xamarin.
MisterEagle schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:36:
Ken wel meer mensen die DreamWeaver daar voor gebruiken in combinatie met de FTP integratie. Workflow integratie is heel belangrijk.

[ Voor 62% gewijzigd door BikkelZ op 09-04-2014 16:52 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-09 18:02
Tijden met Notepad++ gewerkt maar na deze video's gekeken te hebben over Sublime Text de overstap gemaakt: https://tutsplus.com/cour...rkflow-in-sublime-text-2/. Met plugins als onder andere Emmet, SFTP, SublimeCodeIntel en SublimeLinter voor mij een perfecte werkomgeving (voornamelijk HTML, CSS en PHP werk).

Op het werk kreeg ik echter een .NET project op mijn bord en dus even richting Visual Studio gegaan, gelukkig een uitweg gevonden door te kunnen builden en TFS te gebruiken vanuit Sublime: http://royduineveld.nl/bl...en-vanuit-sublime-text-2/

[ Voor 4% gewijzigd door royduin op 09-04-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Hatsieflatsie:
Zonder plugins editten van een HTML tabel in Vim. Aangezien de auteur geen plugins gebruikt heb je veel handmatige bewerkingen nodig. Ik werk altijd met plugins, vooral met minibuff gaat het sneller dan in de bovenstaande video. Kan even de video niet vinden. :(.
Niet echt een dagelijkse use case, maar goed :P

Ik ben maar 's aan de vimtutor begonnen. Ik beloof je dat ik de komende, laten we zeggen, drie weken geen nano meer aanraak maar alle snelle edits in vim zal doen. So far is het in ieder geval al een enorme verbetering t.o.v. nano, dus wat dat betreft goed op weg ;)

Kan alleen nog niet zo goed wennen aan navigatie met hjkl, maar ik heb wel geleerd dat je tools altijd alleen maar zo moet gebruiken zoals ze bedoeld zijn, dus ik ga wel proberen me dat eigen te maken.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BikkelZ schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:51:
Ken wel meer mensen die DreamWeaver daar voor gebruiken in combinatie met de FTP integratie. Workflow integratie is heel belangrijk.
Gelukkig zijn er tegenwoordig meer IDE's die dat kunnen. WebStorm/PhpStorm hebben daar deployment targets voor, ideaal. We hebben hier op kantoor een centrale server waarop we dev-, test- en staging-omgevingen inrichten, en domweg iets saven om het gewoon direct op dev te hebben is ideaal. :P Een project releasen naar test/staging/live is vaak niet meer dan de deploymentsettings instellen als je dat niet al gedaan hebt, de database upgraden en op "deploy" drukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

NMe:
Gelukkig zijn er tegenwoordig meer IDE's die dat kunnen. WebStorm/PhpStorm hebben daar deployment targets voor, ideaal. We hebben hier op kantoor een centrale server waarop we dev-, test- en staging-omgevingen inrichten, en domweg iets saven om het gewoon direct op dev te hebben is ideaal. :P Een project releasen naar test/staging/live is vaak niet meer dan de deploymentsettings instellen als je dat niet al gedaan hebt, de database upgraden en op "deploy" drukken. :P
Foei. Daar gebruik je natuurlijk een build/integration tool voor, zoals Jenkins of TeamCity. Dat doen wij namelijk ook, voor al onze projecten, zonder uitzondering. O-) :P

Maar zonder gekheid: deployment naar iets anders dan testing vanaf een development doos is in principe niet een heel goed idee, zeker niet als je deployment settings in je IDE in moet laden om dat te kunnen doen.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

NMe schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:14:
[...]

Op linux-achtige systemen kan je ook een remote filesystem mounten alsof het een lokaal fs is, zo kan ik transparant files aanpassen op een sftp host. Op windows bestaan daar ook wel tooltjes voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
royduin schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:00:
Op het werk kreeg ik echter een .NET project op mijn bord en dus even richting Visual Studio gegaan, gelukkig een uitweg gevonden door te kunnen builden en TFS te gebruiken vanuit Sublime: http://royduineveld.nl/bl...en-vanuit-sublime-text-2/
Krijg je de kans om met, naar mijn mening, beste IDE te werken, kies je er toch voor om in een editor te gaan zitten klooien :F
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dat makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solarized VIM FTW!!!!
Met NERDtree,Surround,Fugitive,Tabularize,tagbar, en nog heel wat zooi erbij(in de tijd dat ik nog HDD had deed het er 6 secondes over om vim te starten :'), gelukkig met SSD geen last meer van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte voorheen Coda 2, maar die is echt _onwijs_ onstabiel geworden om de een of andere reden. Panic (de ontwikkelaar) doet ook vrij weinig meer met het programma helaas... Sindsdien: Sublime text. Werkt als een speer. Snel, minimalistisch, customizable. Heerlijke functies om even snel een lap code in een keer te bewerken. :)

ALLEEN DIE KRANKZINNIGE SQL AUTOCOMPLETE DIE IK NIET UIT KAN ZETTEN ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Wikipedia: Editor war

Voor wie iets te lezen wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
Ik gebruik gewoon wat ik nodig heb.

.NET -> Visual Studio
Android -> Android Studio
PHP -> PHPStorm

Desondanks op Visual Studio gestemd omdat ik daar ruimschoots het grootste gedeelte van m'n tijd in doorbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
XML (niet een programmeertaal natuurlijk), C, C++, Obj-C: Xcode
JS, CSS, HTML, PHP: Sublime Text, maar soms ook NetBeans of Eclipse, afhankelijk van het team
C#: VS2012 (tsja, als je voor Windows en .net devt heb je niet zo heel veel keuze. Soms MonoDevelop.
Java, Groovy, Scala: NetBeans en soms dat ding van Spring (SpringSource?)
Git: git (cli), GitX, SourceTree (maar bijna altijd git, behalve als mensen plaatjes willen van een interface), maar ook via Sublime Text plugins.

Xojo voor sommige apps, ook weer als de rest van een team er mee werkt.

Sommige MD-formatted docs met Mou, ideale markdown editor.

Somge vragen mensen af: waarom die IDE's allemaal en door elkaar? Nou, vaak om dat het niet echt een keuze is die aan mij is, maar soms ook om dat sommige projecten net wat lekkerder in bepaalde IDE's draaien.

Soms moet je met een Java project werken (Java EE) dat lekkerder in Eclipse EE gaat dan in NetBeans. Soms heb je een Spring project dat lekkerder in Spring's IDE gaat, en soms juist niet en dan doe je het met NetBeans of Eclipse.

Voor Objective-C is Xcode gewoon de baas, en de Git integratie maakt ook dat je niet heel veel meer buiten je IDE hoeft te zoeken. Voor de meeste scripttalen en opmaak talen kan je met Sublime Text alles wel doen, en met de packages kan je gewoon precies toevoegen wat je nodig hebt.

Met C# voor Windows zit je eigenlijk aan Visual Studio vast, wat zeker geen slechte IDE is ofzo, maar het is gewoon niet helemaal mijn ding. Ik kan er retesnel mee werken, maar toch voelt het niet fijn.

C# met Mono is wel lekker met Monodevelop en soms Kdevelop te doen, maar voornamelijk met Cli projecten.

PHP kan praktisch overal in, maar het is natuurlijk prettig als framework-specifieke items extra goed werken. Dus als je een ZF2 project draait, dat je IDE dan een ZF2 provider heeft die je extra tools voor je project geeft. Zelfde voor CI en S2. Hoewel ik ze vaak in NetBeans gedaan heb neig ik toch weer naar Eclipse, om dat ik uiteindelijk altijd wel PHP-gerelateerde taken via een CLI doe, die ik toch al wel open heb staan, wat sommige integraties met IDE's weer onnodig maken. In zo'n geval is het net zo makkelijk om in Sublime Text te werken.

Maar er is een -bijna- harde requirement: de editor moet een donker en een licht thema kunnen ondersteunen. Soms wil ik met veel omgevingslicht werken en soms met weinig, en dan wil ik dat mijn editor of IDE dat ook kan.

Ik heb uiteindelijk voor 'iets anders' gekozen, om dat Xcode er niet tussen staat, en ik daar toch wel veel tijd in spendeer en daar ook vooral het meeste geld aan verdien. (Ook niet geheel onbelangrijk: wat krijg je uit je IDE/Editor.. als je er weinig product en weinig geld uit krijgt kan en IDE nog zo leuk zijn, dat is gewoon niet houdbaar :p )

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 12-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
johnkeates schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:44:
Voor Objective-C is Xcode gewoon de baas
Ik heb geen aandelen ofzo, maar ga AppCode eens een weekje proberen. Blaast Xcode uit 't water, wat mij betreft.

Zomaar een paar handige features:
- Automatic Import and Imports Optimization
- Create from Usage
- Generate
- Refactoring

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 29-12-2017 14:56 ]

Pagina: 1