Ik ben bezig met het bouwen van een game-pc en heb een beperkt budget dus overweeg het om sommige onderdelen tweedehands te kopen. Nu twijfel ik erg over welke componenten wel tweedehands kunnen en welke componenten gewoon nieuw moeten. Ik maak hieronder even een schema met mijn plannen. (de onderdelen met een streepje ervoor heb ik al besteld)
tweedehands
-Proccessor
-Ram
Videokaart
nieuw
Behuizing (mooier, geen krassen en dergelijke)
Voeding (heb gehoord dat een voeding veel slijt en je daarom beter er 1 nieuw kan kopen)
SSD (deze slijt ook veel, toch?)
Moederbord
Ik zal het liefst zo goedkoop mogelijk mijn onderdelen willen krijgen zodat ik meer kan besteden aan headset, muis en toetsenbord. (dit koop ik sowieso nieuw vanwege hygiene). Kan ik dus een onderdeel uit mijn lijstje van nieuw tweedehands kopen zonder dat ik veel van de levensduur af snoep?
groetjes
budgetguy
tweedehands
-Proccessor
-Ram
Videokaart
nieuw
Behuizing (mooier, geen krassen en dergelijke)
Voeding (heb gehoord dat een voeding veel slijt en je daarom beter er 1 nieuw kan kopen)
SSD (deze slijt ook veel, toch?)
Moederbord
Ik zal het liefst zo goedkoop mogelijk mijn onderdelen willen krijgen zodat ik meer kan besteden aan headset, muis en toetsenbord. (dit koop ik sowieso nieuw vanwege hygiene). Kan ik dus een onderdeel uit mijn lijstje van nieuw tweedehands kopen zonder dat ik veel van de levensduur af snoep?
groetjes
budgetguy