Windows Vista opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag Windows Vista opnieuw installeren op mijn laptop, alleen heb ik geen Windows Vista DVD gekregen toen ik de laptop kocht. Er zit een sticker op van Windows Vista Business. Weet iemand hoe ik deze DVD legaal kan downloaden? En dan het liefst de officiele iso van Microsoft, en niet een iso die aangepast is. Ik had zelf een paar download links bij Digital River gevonden, maar die links werken allemaal niet meer. Dus wie weet waar ik nog meer een legale iso van Microsoft kan vinden?

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefan22 op 05-04-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Welk merk/model laptop is het, meestal is er een recovery partitie aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Het is een Dell Vostro 1510. Maar er is maar 1 partitie, en dat is de partitie waar Windows Vista op is geïnstalleerd. Er is geen recovery partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
heb je hier al gekeken?

http://www.dell.com/suppo...en&s=bsd&docid=DSN_336966
Using Dell Factory Image Restore in Windows Vista
Notice:
Restoring the original factory image erases ALL existing data. This includes files, folders, programs, drivers, E-mails, photos. Before performing a PC Restore, back up all personal files. If you do not back up your personal files, the data will be lost.

1 Turn on the computer.

2 As the computer starts, press <F8> on the keyboard until the Advanced Boot Options menu appears on the screen.
Note:
You must press <F8> before the Windows logo appears on the screen. If you press <F8> after the Windows logo appears on the screen, the Advanced Boot Options menu will not appear on the screen. If you do not see the Advanced Boot Options menu, restart the computer, and then repeat this step until you see the menu on the screen.

3 Press the <Down Arrow> on the keyboard to select Repair Your Computer on the Advanced Boot Options menu, and then press <Enter>.

4 Specify the language settings that you want, and then click Next.

5 Log in as a user who has administrative credentials, and then click OK.

6 Click Dell Factory Image Restore.

7 In the Dell Factory Image Restore window, click Next.

8 Click to select the Yes, reformat hard drive and restore system software to factory condition check box.

9 Click Next.
The computer is restored to the default factory configuration.

10 When the restore operation is completed, click Finish to restart the computer.
The software is now installed as it was when the computer was first received.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Maar dat werkt toch alleen als die Dell recovery partitie er nog op staat? En die is verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Je kunt geen officiële Microsoft retail ISO installeren omdat je dan activatie problemen krijgt.
Je moet een OEM Dell iso hebben, die kun je kopen bij Dell of misschien heeft iemand dergelijk iets op internet geplempt. Misschien heeft je lokale PC boer ook wel zo'n dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb de huidige Windows Vista installatie met een Windows Vista DVD van het internet geinstalleerd. Dat was zo'n all in one DVD. Dit was geen Dell DVD. Maar ik kon de installatie wel activeren met mijn code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je kan van een Retail DVD ook een OEM versie maken, gewoon ei.cfg aanpassen.

Maar goed, je zal dus ergens een iso moeten vinden en hopen dat die geen extra's bevat of ergens een DVD kunnen lenen. Alternatief zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Windows 7 of Windows 8.1. Als je laptop Vista prima aankan dan zullen 7 en 8.1 nog sneller draaien erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Hallo,

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een iso gevonden. Windows Vista Business 64 bit. Volgens mij is dat retail. In ei.cfg kun je toch ook van Windows Vista Business bijvoorbeeld Windows Vista Home Premium maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stefan22 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:38:
In ei.cfg kun je toch ook van Windows Vista Business bijvoorbeeld Windows Vista Home Premium maken?
Correct. Gewoon ei.cfg verwijderen. Dan heb je alle keuzes.

Ik meen me wel te herrineren dat bij Vista er onderscheid werd gemaakt tussen x86 en x64 licenties. Je kan een x64 versie niet activeren met een x86 licentie. Let daar wel even op.
Pagina: 1