Toon posts:

R9 270x of toch de standaard R9 270?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers ;),

Ik ga binnenkort een pc in elkaar zetten en dit is tot nu toe mijn lijstje met componenten;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 93,03€ 93,03
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 56,-€ 56,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Cooler Master N300 (Closed)€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,37

Ik wil hiermee graag spellen als battlefield 4 op high/ultra spelen.

Ik ben er alleen nog niet uit welke videokaart ik wil, ik wil namelijk veel fps, maar niet veel geld uit geven.
Daarom zit ik te twijfelen of ik de MSI R9 270X neem of toch maar de standaard R9 270, maar ik kan hier niet veel reviews van vinden. Daarom vroeg ik me af of die 20 tot 30 euro extra het geld waard is voor de R9 270X. Als het bijvoorbeeld om 5 FPS verschil zou gaan, zou ik voor de R9 270 kiezen.

PS, als iemand een beter alternatief weet mag dat natuurlijk verteld worden (ook bij de andere componenten) :)

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19

Verwijderd

Ik zou de gewone 270 nemen. Het enige verschil is de clocks. Sommige mensen kunnen het verschil met een overclock overbruggen. De gewone 270 is dus gwn een downclock versie van de 270x. Linus (van LinusTechTips) wist zelfs de 270 beter te maken dan de 270x m.b.v. overclocken.

Als je niet goed bent met overclocken of je durft het niet aan, kun je voor de 270x gaan. Echter denk ik dat het frameverschil minimaal is.

Dat je niet veel reviews van de gewone 270 kunt vinden, vind ik een beetje onzin. Er staan genoeg, zowel op google áls op youtube. Gwn intypen: MSI R9 270 gaming. Dan krijg je genoeg sites met benchmarks, zowel stock waardes als overclockte waardes.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, bedankt!
Misschien had ik inderdaad beter kunnen kijken...

In ieder geval, is overclocken moeilijk? En heb(bben) je/jullie ook misschien betere alternatieven?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Overclocken is echt niet lastig. Als je leert wat clocksnelheden inhouden, dan begrijp je ook wat overklokken doet. Ik zou een 7950 nemen. pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition, is niet stil, en kan wat lawaai maken onder load, maar is z'n geld dubbel en dwars waard. 30 euro is het verschil, maar het verschil in framerates is nog groter.

http://www.battlefield-in...-1080p-FXAA-MSAA-pcgh.png

Signature

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Waarom geen 2de hands R9 280x dan kan je op ultra spelen?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

omdat veel van die kaarten uit de mijnbouw komen en dat niet heel gezond is voor kaartjes.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik ben niet echt een fan van tweedehands spullen en voor 150-200 euro kun je ook een prima videokaart kopen waarmee je Battlefield op ultra kan spelen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

voor onder de 200 is die HD7950 wel de beste kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de HD7950 ga kopen, aangezien de prijs van de R9 270X eigenlijk mijn maximum is voor mijn budget. Dus ik ga dan denk ik voor de R9 270, omdat er niet veel verschil tussen die en de X-variant zit.

Verwijderd

overclocken is idd niet lastig. Je kunt hier het gpu overclock topic doorlezen. Daar staat hoe het moet, wat je ervoor nodig hebt en wanneer je te ver gaat.

Jayztwocents heeft een filmpje gemaakt over het frameverschil in bf4 met overclock. Is toch het proberen waard naar mijn mening. Scheelde meende ik iets van 10 fps op ultra.

Ik ben zelf ook niet zo van 2e hands. Kzou gwn voor de 270 gaan (ga ik vandaag toevallig ook bestellen :D).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, ik zal me erin verdiepen :) En wat voor koeler/fan koop je er bij als dat nodig is? Want dat moet toch wanneer je wilt gaan overklokken?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

je koopt gewoon eentje met al een goede koeler erop. Die van MSI schijnt goed te zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

By far de beste koeler is de gigabyte op de 270(X).

De gigabyte 7870 was gewoon de beste 7870 die er was ( 57c en gewoon stil onder het gamen ), ik had hem zelf.

Enige probleem is dat de gigabyte een nogal aggressieve fanprofile heeft, dit is makkelijk op te lossen door een andere bios te flashen ( en dat is kinderspel ).

Nog steeds, luid is die niet :)

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 05-04-2014 16:18 ]

Verwijderd

De MSI is ook niet luid, plus hij is goedkoper dan de Gigabyte, terwijl die precies dezelfde snelheden e.d. heeft. Het enige verschil is het design en het feit dat de MSI 1x 6-pin nodig heeft en de Gigabyte 2x 6-pin.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Club3D is het goedkoopste, en idd, de beste koeler is dat ding van Gigabyte, ook kan ie doordat ie 2x6pins heeft wss wat beter overklokken, het is gewoon een R9 270x met de snelheden van een 270.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De Gigabyte is ~12 graden koeler dan de MSI, maar wel iets van 3 dBa luider onder load op 1 meter dacht ik.

Door de fanprofile zo aan te passen dat het ~5 graden koeler is dan MSI werd de Gigabyte eigenlijk 1 dBa stiller dan de MSI op 1 meter.

MSI en Gigabyte zijn exact even duur...?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Thomg schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:09:
By far de beste koeler is de gigabyte op de 270(X).

De gigabyte 7870 was gewoon de beste 7870 die er was ( 57c en gewoon stil onder het gamen ), ik had hem zelf.

Enige probleem is dat de gigabyte een nogal aggressieve fanprofile heeft, dit is makkelijk op te lossen door een andere bios te flashen ( en dat is kinderspel ).

Nog steeds, luid is die niet :)
Het kan stiller....
pricewatch: Powercolor R9 270 2GB SCS3

iRacing Profiel

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Maar die wordt wel veel heter wat mogelijk lijdt tot throtthlen ( + lagere clocks ). :>

Verwijderd

Hoe heet wordt ie dan. Zolang jeonder 80 graden celcius blijft, gaat een gpu niet throttelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem denk ik toch de MSI, aangezien de verschillen volgensmij niet al te groot zijn en hij bij Azerty (waar ik de rest van mijn componenten ook wil gaan kopen) toch 12 euro goedkoper is dan de Gigabyte. Zouden jullie kunnen kijken of deze videokaart goed bij de rest van mijn componenten past?

Verwijderd

De videokaart past prima bij je andere componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor alle moeite! Dan ga ik dit lijstje maar bestellen :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De 270 non X? Dan ben je beter af met de MSI ja :)

Verwijderd

ik heb gisteren de asus r9 270 voor 162 euro gekocht ,ook ik had er niet meer voor over , en ik moet zeggen de kaart bevalt nu al prima ,ook zeer stil .Bij de asus kaart zitten ook allerlei tools om `m te overclocken dus al met al een aanrader !

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:49:
ik heb gisteren de asus r9 270 voor 162 euro gekocht ,ook ik had er niet meer voor over , en ik moet zeggen de kaart bevalt nu al prima ,ook zeer stil .Bij de asus kaart zitten ook allerlei tools om `m te overclocken dus al met al een aanrader !
Op zich leuk om hands-on ervaring te delen, maar alles wat je noemt hebben alle andere kaarten ook <+:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:49:
Okey, goed om te horen! Hoeveel FPS krijg je?

• kroegtijger
Thomg schreef op zondag 06 april 2014 @ 04:29:
[...]

Maar die wordt wel veel heter wat mogelijk lijdt tot throtthlen ( + lagere clocks ). :>
Hij wordt natuurlijk net zo heet; daar verandert niets aan. Het verschil zit in de manier waarop die warmte wordt afgevoerd. Als je dat actief doet, verplaats je warme lucht snel bij de bron vandaan, waardoor die weer aan nieuwe (koele) lucht zn warmte kwijt kan. Bij passieve koeling ga je niet uit van een grote luchtstroom / circulatie, maar juist uit van een groot oppervlakte, waardoor je met een veel minder grote luchtstroom dezelfde resultaten kan bereiken. De enige vraag is dus of je het oppervlakte groot genoeg kan krijgen om de hoeveelheid gegenereerde warmte af te voeren. Kennelijk kan dat dus wel, maar je zult natuurlijk wel een airflow in je case moeten hebben, en de vraag is hoe groot die airflow moet zijn. Deze kun je dan wel weer makkelijker stil krijgen dan koelers direct op de GPU natuurlijk (immers, zie maar eens 140mm op een PCIe kaart te krijgen).
Alternatief is waterkoeling, waarbij je de warmte eerst van de bron verplaatst naar een plek waar je oppervlakte kan genereren door middel van vloeistof, en daar gaan koelen (radiator + fan), maar dat is vaak een dure oplossing.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Even wat anders: wat vinden jullie belangrijker voor een monitor; de reactietijd of refresh rate?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:33:
Even wat anders: wat vinden jullie belangrijker voor een monitor; de reactietijd of refresh rate?
Wat ga je ermee doen? (behalve naar kijken natuurlijk ;) )

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oh, sorry dat ik niet had gereageerd :d Ik wil graag games spelen (voornamelijk FPS) en voor school en multimedia. En het is ook de bedoeling dat hij niet al te duur is, namelijk tussen de 100 en 130 euro zo ongeveer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 17:30 ]

• kroegtijger
In dat geval zou ik de voorkeur geven aan refresh-rate mits de reactie-tijd uiteraard niet te hoog is natuurlijk. De verhouding moet goed zijn. Maar buiten deze 2 eigenschappen zijn natuurlijk nog wel wat meer eigenschappen van een scherm die van belang zijn natuurlijk, zoals helderheid, kleurechtheid etc. Beste is toch altijd wel om het scherm gewoon te zien in 't echt in plaats van afgaan op specs.

iRacing Profiel

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Op zich lijkt mij een 120hz 1080p scherm het beste, met zo'n budget red je het eigenlijk niet ( en de kaart lijkt me ook niet in de meeste spellen ).
Pagina: 1