Dag mede tweakers,
Mijn huidige pc is het na ruim 8 jaar aan het begeven en vindt dat het tijd wordt voor een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking,gaming (LoL,BF4 en GTA5 wanneer deze uit is voor de pc...
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb €1000 te spenderen en dit is dan inclusief assemblage kosten. Wat ik zou heb gezien is dit ongeveer €50 bij verschillende webshops.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord,muis,2tb hardeschijf western digital,dvd brander LG, samsung syncmaster T220 als tweede scherm en primair scherm vorige maand een nieuwe gekocht:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD - goede videokaart -i5 processor voor gaming, 8gb ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Geluidsniveau - laag, overklokken - nee
Overige vragen:
Is het verstandig om een hardeschijf van 8j oud mee te nemen naar de nieuwe pc?
Is een SSD van 120GB voldoende?
Nu ziet de high end game pc van de best buy guide van maart er goed uit alleen met assemblage/verzendkosten komt die ruim €150 over mijn budget.
Om te bezuinigen ben ik van 2tb naar 1 tb hardeschijf gegaan en ssd naar 120gb.
De andere componenten heb ik vrij weinig ervaring om naar een goedkoper model te gaan.
De i5 kan ik eventueel nog zonder K optie pakken maar zoveel maakt dat niet uit in prijs.
Qua videokaart wil ik toch wel recente hebben die ook een goede performance heeft. Alle videokaarten die goedkoper zijn komen niet bij de R9 290 uit.
De kast vindt ik moeilijk wat is nu een goede en welke niet? Design maakt mij niet uit maar moet wel goed geventileerd zijn. Dit zouden andere opties kunnen zijn.
Mijn huidige pc is het na ruim 8 jaar aan het begeven en vindt dat het tijd wordt voor een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking,gaming (LoL,BF4 en GTA5 wanneer deze uit is voor de pc...
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb €1000 te spenderen en dit is dan inclusief assemblage kosten. Wat ik zou heb gezien is dit ongeveer €50 bij verschillende webshops.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord,muis,2tb hardeschijf western digital,dvd brander LG, samsung syncmaster T220 als tweede scherm en primair scherm vorige maand een nieuwe gekocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 209,85 | € 209,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 209,85 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD - goede videokaart -i5 processor voor gaming, 8gb ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Geluidsniveau - laag, overklokken - nee
Overige vragen:
Is het verstandig om een hardeschijf van 8j oud mee te nemen naar de nieuwe pc?
Is een SSD van 120GB voldoende?
Nu ziet de high end game pc van de best buy guide van maart er goed uit alleen met assemblage/verzendkosten komt die ruim €150 over mijn budget.
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 371,44 | € 371,44 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 75,40 | € 75,40 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,69 | |
Om te bezuinigen ben ik van 2tb naar 1 tb hardeschijf gegaan en ssd naar 120gb.
De andere componenten heb ik vrij weinig ervaring om naar een goedkoper model te gaan.
De i5 kan ik eventueel nog zonder K optie pakken maar zoveel maakt dat niet uit in prijs.
Qua videokaart wil ik toch wel recente hebben die ook een goede performance heeft. Alle videokaarten die goedkoper zijn komen niet bij de R9 290 uit.
De kast vindt ik moeilijk wat is nu een goede en welke niet? Design maakt mij niet uit maar moet wel goed geventileerd zijn. Dit zouden andere opties kunnen zijn.
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 44,- | € 44,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 92,95 | |