Hallo 
Ik heb op dit moment één HD6790 videokaart, met daaraan standaard 2 schermen. 2x een U2711, verbonden met DVI & DP. Vóór deze situatie was het één scherm via DVI.
Eens in de week sluit ik de TV aan via HDMI op mijn computer om wat series te kijken. In de oude situatie kon ik dan bij Afspeelapparaten de "AMD HDMI Output" selecteren en dan ging het geluid ook keurig via de TV.
Sinds ik een scherm heb aangesloten via DP (zonder speaker) heet het audio-device "AMD DP Output" en kan ik niet meer geluis krijgen op mijn TV.
Op het moment dat ik de TV aansluit krijg ik wel de volgende melding:
Ik heb de nieuwste drivers enzo wel geïnstalleerd. Iemand een idee wat ik fout doe?

Ik heb op dit moment één HD6790 videokaart, met daaraan standaard 2 schermen. 2x een U2711, verbonden met DVI & DP. Vóór deze situatie was het één scherm via DVI.
Eens in de week sluit ik de TV aan via HDMI op mijn computer om wat series te kijken. In de oude situatie kon ik dan bij Afspeelapparaten de "AMD HDMI Output" selecteren en dan ging het geluid ook keurig via de TV.
Sinds ik een scherm heb aangesloten via DP (zonder speaker) heet het audio-device "AMD DP Output" en kan ik niet meer geluis krijgen op mijn TV.
Op het moment dat ik de TV aansluit krijg ik wel de volgende melding:
Echter is dit één lange HDMI kabel, en werkte het wel (als ik de DP loshaal werkt het ook weer).Er is een beeldschermaansluiting van het type HDMI-naar-DVI aangetroffen. U hebt een afzonderlijke audioaansluiting nodig van de geluidsaansluitingen van de computer naar de televisie of audioapparatuur om geluid te kunnen horen op uw HDMI-televisie of -beeldscherm
Ik heb de nieuwste drivers enzo wel geïnstalleerd. Iemand een idee wat ik fout doe?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI