Toon posts:

Samengestelde pc rond de 850 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Tweakers pricewatch heeft me al regelmatig geholpen bij het zoeken naar electronica. Een goede site. Maar nu kan ik toch wat extra hulp gebruiken.

Mijn oude Dell loopt nu echt op z'n laatste loodjes dus toch maar opzoek naar een nieuwe pc.
Een kennis heeft aangeboden me te helpen zelf een pc in elkaar te zetten maar hij kon niet met zekerheid zeggen of alle onderdelen compatible waren. Ik heb wel rondgekeken naar een kant en klare pc en zag wel een aardige MP en een Medion. Maar je eigen samenstelling kunnen kiezen klonk toch ook wel aantrekkelijk. Daarom wil ik graag mijn onderdelenlijstje met jullie delen :) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 153,-€ 153,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 155,-€ 155,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Sharkoon SATA Kabel€ 1,80€ 1,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,45€ 60,45
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 42,05€ 42,05
1Samsung 840 EVO 250GB€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,05

De sata kabel was zo een beetje de enige die ik op tweakers kon vinden. Misschien zijn er betere?
Is deze combinatie wat? Of gaan er bepaalde onderdelen niet (goed) samen? Misschien hebben jullie voor ongeveer hetzelfde budget betere suggesties? Is de lijst compleet?
Daarbij komt dan nog een besturingssysteem. Ik weet niet welke ik het beste kan nemen: Windows 8.1 of Windows 7 Home Premium. Misschien maakt dat niet zoveel uit.
En natuurlijk nog de behuizing. Daar heb ik weinig verstand van.

Hierbij nog het lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk internetten, meerdere tabbladen open hebben staan, Full HD videos kijken, Spotify, Photoshop en andere grafische Adobe programma's en af en toe een game spelen (Ik game niet veel maar ik zou wel een wat zwaardere game willen kunnen draaien).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 850 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik zou wel de harde schijf of een optisch station uit de dell pc willen meenemen, maar ik weet niet of dat kan. Ik heb de computer nog niet open gehad en weet nog niet hoe ze vastzitten. De schijf is een Samsung HD321KJ ATA.
Daarnaast een Philips 247e lph monitor, Logitech muis, toetsenbord. Logitech X-230 speakers (Mochten jullie een waardige opvolger weten voor de speakers dan hoor ik het graag).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn eerdere beschrijving.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen voorkeur voor een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn oude pc blaast nu behoorlijk hard, dus iedere nieuwe pc zal wel een verbetering zijn qua geluid :) .
Heb geen ervaring met een mini pc. Maar in ieder geval geen extra hoge toren. Beetje standaard formaat. De behuizing mag wel lijken op de traditionele pc kast.

Groeten,
bdtw

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:55
Wil je gaan overklokken? Want als je wilt overkloken heb je een k procesor van intel nodig. Als je niet wilt overklokken kun je besparen op het moederbord. Tevens komen er al sata kabels bij het moederbord die hoef je dus niet extra te kopen. Je kunt ook nog wat besparen op de ssd door deze te kopen pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB het verschil merk je toch niet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45
Jouw oude HDD is een SATA schijf en kun je dus gewoon meenemen naar het nieuwe systeem.
Als je een stil systeem wilt kun je een aftermarket koeler kopen; pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

En worden bij moederborden niet meestal 'slechts' 2 SATA kabels geleverd?
Edit; maakt niets uit, je kunt de kabels uit je oude systeem ook gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 05-04-2014 10:34 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Ramon typeR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 15:35
Ik heb zelf enige weken het volgende lijstje besteld. Bevalt heel goed! Mijn voeding is wat aan de dure kant, die van jou is prima zo. Wel had ik achteraf een wat grotere SSD kunnen nemen, want die bevalt echt uitstekend, razendsnel en geluidloos! De Samsung die jij hebt is weer wat beter dan de Crucial die ik heb, echter vind ik de prijs/kwaliteit verhouding van de Crucial toch beter, bovendien zit er een beveiliging op bij stroomuitval dat je niet al je data kwijt bent. Het is niet zo dat het bij de Samsung allemaal zeker er af gaat bij stroomuitval, maar de Crucial geeft wel meer zekerheid, naar wat ik heb begrepen.

Persoonlijk heb ik windows 7 gekozen en absoluut geen spijt! Moest laatst even mijn vader helpen met zijn 8.1 laptop, even iets simpels doen, maar wat een gedoe zeg! Daarnaast lijkt het te zijn ontworpen voor tablets en doen ze desktops erbij, tenminste die indruk krijg ik.

Qua moederbord zou je er 1 kunnen nemen met de B85 chipset, dit zijn de passende instapmodellen bij deze processor, maar zijn al helemaal compleet met alles wat je wenst eigenlijk.

Bij de behuizing moet je even kijken naar het formaat van je moederbord. Is dit Atx dan neem je een standaard behuizing qua grootte en bij mini atx kan je een kleinere kast nemen.

De sata kabel word neem ik aan al bijgeleverd bij je voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 153,-€ 153,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 63,-€ 63,-
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 155,-€ 155,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,95€ 48,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,95€ 81,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,45€ 60,45
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,38€ 13,38
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 67,03€ 67,03
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,71

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik wil niet gaan overklokken. Ik denk er nog even over na of ik blijf bij de Samsung 840 EVO 250GB of overstap naar de Crucial M500 2,5" 240GB.

Er zit standaard een koeling op de processor toch?

Als alternatief moederbord met een B85 chipset kom ik uit bij de Gigabyte G1.Sniper B5, de ASRock B85M-ITX en de MSI B85-G41 PC Mate. Maar de huidige Gigabyte GA-Z87-HD3 is ook goed neem ik aan. Maakt een verschil in Form Factor en BIOS of UEFI nog wat uit, behalve voor de grote van de behuizing?

Bij de voeding, waar merk je het verschil van watt in terug?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Crucial M500 all the way, veel goedkoper voor hetzelfde ding.

De Gigabyte Sniper is een erg goed B85 bordje, voor vrij weinig. Als je niet gaat overklokken is dat ongeveer het beste plankje.

Satakabels zitten bij je mobo.

Eigenlijk is bovenstaand lijstje prima, al zou ik zelf een wat stevigere kaart nemen als je gaat gamen, de XFX HD7950 is lekker goedkoop nu, prima ding.

People as things, that’s where it starts.

• Ramon typeR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 15:35
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:57:
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik wil niet gaan overklokken. Ik denk er nog even over na of ik blijf bij de Samsung 840 EVO 250GB of overstap naar de Crucial M500 2,5" 240GB.

Er zit standaard een koeling op de processor toch?

Als alternatief moederbord met een B85 chipset kom ik uit bij de Gigabyte G1.Sniper B5, de ASRock B85M-ITX en de MSI B85-G41 PC Mate. Maar de huidige Gigabyte GA-Z87-HD3 is ook goed neem ik aan. Maakt een verschil in Form Factor en BIOS of UEFI nog wat uit, behalve voor de grote van de behuizing?

Bij de voeding, waar merk je het verschil van watt in terug?
Jep er zit standaard een koeling op. Waarom zou je jou dure moederbord willen behouden? Zit er een feature op die je per se moet hebben? Anders is het toch zonde van het geld. Als je voor een kleinere form factor gaat zit je vast aan een mini atx mobo, dit heeft wat minder aansluitingen, maar voor jou nog altijd genoeg. Voeding merkt je pas als je later bijvoorbeeld een zware videokaart (of 2) er in doet, dan zou je in de problemen kunnen komen. Al zit je me Seasonic nooit verlegen, dat is topkwaliteit. Nogmaals die je nu hebt is prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ook VasZaitsev en Ramon typeR bedankt voor jullie antwoord. Nu heb ik wat meer inzicht in pc onderdelen.

Ik ben bij de behuizingen aan het kijken. Bij de aansluitingen aan de voorzijde hebben ze het wel over usb en 3,5 mm headset. Maar is het ook mogelijk een geheugenkaart aansluiting te hebben? Edit: Heb ze al gevonden http://tweakers.net/categ...genkaartlezers/producten/ :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 18:52 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie voor windows 8.1 twee Licentietypes. OEM en retail. Maakt dat nog iets uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
OEM is gekoppeld aan de pc waar die het eerst op geinstalleerd wordt, retail mag je legaal meenemen naar een nieuwe build.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is dit mijn definitieve lijstje geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,90€ 149,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 172,99€ 172,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Lian Li PC-A05FNA€ 74,50€ 74,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 80,30€ 80,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99