ASUS K53SV HDD Caddy: past elke HDD in de Caddy?

Pagina: 1
Acties:

• Shah
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-12-2020
Hallo,

Naast mijn PC heb ik nog een laptop (ASUS K53SV) die constant vol staat.
Dus had ik het idee om een HDD Caddy te kopen en een passende HDD-schijf, maar ik heb drie vragen:

1. Op de site (zie HDD Caddy) staat dat het een SATA laptop hardeschijf of SSD t/m 1TB ondersteunt. Nu heb ik gezocht op Tweakers en in een topic staat dat het aantal TB's niks te maken heeft met de Caddy. Dat de toenmalige TS moest zoeken op schijven die 2.5" waren. Heeft iemand ervaring met dit product? Ik wil namelijk geen schijf kopen om dan te zien dat die niet werkt met de Caddy. Ik kan op de site (en op google) ook geen andere afmetingen dan 2.5" vinden.

Ik had de volgende drie HDD's gevonden die mij geschikt leken:2. Daarnaast vroeg ik mij af of ik de laptop gewoon kan openen, de dvd-drive eruit halen, de Caddy erin stoppen en klaar is Kees. Van wat ik in een paar video's heb gezien klopt dit, maar is dat ook zo met de ASUS K53SV?
3. Ook vroeg ik mij af of ik de nieuwe ruimte veilig aan mijn D-schijf kan aanplakken. Die is nu 300GB (en staat vol), dus dat het dan 1,3TB of 2,3TB wordt (die mooi leeg is). Het is een lange tijd geleden, maar ik heb ooit eens Windows 8 op een andere partitie geïnstalleerd en daarna verwijderd. Zoals ik het mij herinner heb ik die lege partitie daarna veilig aan te D-schijf geplakt. Ik ben echter net een goudvis soms en weet niet of ik het goed herinner.

Hartelijk dank en met vriendelijke groet,
Shah.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Kijk je bent een Tweaker of niet; probeer het gewoon, dat zal een andere Tweaker ook gedaan hebben/moeten doen. Het is doorgaans niet de bedoeling hier op Tweakers.net te vragen naar ervaringen, maar ze als Tweaker zelf te geven. ;)

Je kunt nagaan dat je weinig risico loopt als je kijkt naar de afmetingen van 2,5" schijven; er is altijd wel eentje die past, de dikste mogelijk niet.

T.a.v. punt 2 moet je het antwoord kunnen vinden in de specs van de caddy; is het geschikt voor jouw type laptop?

T.a.v. punt 3: heb je de caddy en een schijf gekocht dan kun je dit uitproberen, als Tweaker. Succes ;)