Ik heb een moederbord van asus p5b-vm waar ik morgen geheugen wil van kopen het is een 2gb 2rx8 pc2-6400u-666-12-e3 gaat deze passen? want bij specs van de mobo zie ik Dual-channel DDR2 800/667/533?
In het geval van een Asusbord, en zeker bij de P5-serie zou ik je aanraden de QVL erbij te pakken en je daar ook aan te houden.
Hebben die bij jou veel problemen gegeven met niet QVL modules ?TERW_DAN schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:13:
In het geval van een Asusbord, en zeker bij de P5-serie zou ik je aanraden de QVL erbij te pakken en je daar ook aan te houden.
Ik heb redelijk veel van die borden gehad en alles heeft gewerkt wat ik er in gezet heb. Wel de QVL aanhouden is natuurlijk altijd het beste.
De Quality Vendors List, oftewel een lijst met merken en typen geheugen die gegarandeerd moeten werken op je moederbord. Deze moet te vinden zijn op de Asus site in de handleiding, al dan niet als losse download. Mogelijk je de patchnotes van een aantal BIOS updates doorlezen en kijken of er ondersteuning voor meer typen/merken geheugen is toegevoegd en indien nodig je BIOS updaten.
bij de qvm zie ik hem niet staat dan zie ik de 553 800 en de 667 mhz
Ja, de hele P5x serie, maar de P5B en P5Q waren echt het ergst van allemaal. Prak je het op een Gigabyte of MSI bord werkt het vrijwel altijd, bij Asus was het altijd of niet booten, of instabiliteit ten top. Om gek van te worden.PilatuS schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:16:
Hebben die bij jou veel problemen gegeven met niet QVL modules ?
Daarom, zeker als je toch nnieuw gaat kopen, QVL erbij pakken en kijken wat je kunt vinden. Vaak scheelt het hooguit een paar euro voor een setje modules, dat vind ik het meer dan waard om die potentiele ellende niet te hebben.
via die lijst zie ik de 553,800 en de 667 mhz en ik ga deze halen 2gb 2rx8 pc2-6400u-666-12-e3
Maar staan die specifieke modules erop of niet? daar gaat het om (vaak is het zo dat andere modules met dezelfde chips ook gewoon prima werken hoor).
nee die zie ik niet de hoogste op de lijst zijn de 1024mb
In dat geval wordt het gokken.
Pak dan bij voorkeur iets dat gewoon de JEDEC specs volgt (dus niet sneller dan PC6400 en standaard voltages). Dan zal het in veel gevallen nog wel gaan werken.
Pak dan bij voorkeur iets dat gewoon de JEDEC specs volgt (dus niet sneller dan PC6400 en standaard voltages). Dan zal het in veel gevallen nog wel gaan werken.
En wat voor onderzoek heb je zelf gedaan?
Is het niet duidelijk wat terw dan zei?
Is het niet duidelijk wat terw dan zei?
TERW_DAN schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:23:
[...]
Ja, de hele P5x serie, maar de P5B en P5Q waren echt het ergst van allemaal. Prak je het op een Gigabyte of MSI bord werkt het vrijwel altijd, bij Asus was het altijd of niet booten, of instabiliteit ten top. Om gek van te worden.
Ik acht de kans een stuk groter dan bij andere merken moederborden dat het gezeik gaat geven.hans7 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:38:
denk je dat deze niet gaan werken?
Vandaar het advies je van tevoren even goed uit te zoeken of het wel of geen problemen geeft, nu een half uurtje zoeken kan je straks een hele bult ellende besparen.
Pagina: 1