Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft-account recente activiteiten locaties VS en China?

Pagina: 1
Acties:

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Recent heb ik een mailtje ontvangen van account-security-noreply@account.microsoft.com om mijn Microsoft/Hotmail-account te verifiëren.
Nadat ik door deze nieuwe beveiligingseis heen was, had ik toegang tot mijn "recente activiteiten" op hotmail.

Tot mijn verbazing stond daar een stuk of vijf pogingen bij vanuit San José op naam van Google?!!:

IP-adres
66.249.82.106Apparaat/platform
OnbekendBrowser/app
Onbekend

Mijn vriendin had een poging vanuit China staan:

Onjuist wachtwoord ingevoerd

P-adres
124.73.133.60Apparaat/platform
OnbekendBrowser/app
IMAP

Wat kan hier aan de hand zijn? :?

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik betwijfel of Microsoft je zo'n e-mail zou sturen.
Waarschijnlijk ben je nu JUIST in een phisingpoging getrapt.
Direct wachtwoord veranderen.

Verwijderd

Artaex schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:06:
Ik betwijfel of Microsoft je zo'n e-mail zou sturen.
Waarschijnlijk ben je nu JUIST in een phisingpoging getrapt.
Direct wachtwoord veranderen.
Als je even had geGoogled naar dat e-mail adres, had je geweten dat Microsoft mailtjes stuurt vanaf dat adres...

http://www.pcwebplus.nl/p...ewtopic.php?f=296&t=13426

Maar wat is nu de vraag / het probleem?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik neem aan dat je direct je wachtwoord hebt gewijzigd, two-factor authentication aan hebt gezet, en je telefoonnummer hebt ingevuld op account.live.com? Overigens zijn inlogPOGINGEN [die niet slagen] an sich natuurlijk niet echt een probleem.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:24:
[...]

Als je even had geGoogled naar dat e-mail adres, had je geweten dat Microsoft mailtjes stuurt vanaf dat adres...

http://www.pcwebplus.nl/p...ewtopic.php?f=296&t=13426

Maar wat is nu de vraag / het probleem?
Heb gekeken wat de oorsprong van het bericht. Het IP in het overzicht staan vreemd genoeg op naam van Google.
De mailtjes komen van IP is 65.54.190.14 smtp.mailfrom=account-security-noreply@account.microsoft.com.
Lijkt me geen phising, heb enkel de code ingegeven rechtstreeks op hotmail pagina. Wijzigen wachtwoord was optioneel

Microsoft-account
Beveiligingscode
Bedankt dat je het Microsoft-account ma*****@hotmail.com hebt bevestigd.
Dit is je code: 0483732
Dit is een verificatiecode, geen wachtwoord. Als je deze code niet hebt aangevraagd, weet iemand anders mogelijk je wachtwoord en heeft deze persoon toegang tot je account. Klik hier om je wachtwoord te wijzigen.
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam

San José zal op het MS-kantoor zijn. Alleen China snap ik niet. Maar je gevonden site verklaard veel.
Dank.

[ Voor 6% gewijzigd door FrankNLD op 05-04-2014 11:31 ]