Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-01 17:19
Fibersoap XS4all

Hoe kan het zo ver komen nou om daar over te beginnen gaan we terug naar de aanvraag in september 2011.
In september 2011 huis gekocht in Almere buiten en na een postcode check Glas 100 besteld bij XS4ALL .. post adres van me maatje opgegeven. Omdat ik pas de sleutel krijg op 28 dec 2011
Maar helaas xs4all stuurde netjes het installatie pakket naar mijn nieuwe adres in plaats van post adres.
Dus de vorige bewoner denkt ja dag weg met die troep.
Retour naar xs4all. Dus ik nadat ik de sleutel had opnieuw pakket gekregen en afspraak gemaakt met de Gideon monteur.
Zo gezegd zo gedaan die kwam dus niet opdagen had te weinig tijd.
Volgende dag weer niet.
Dus afwachten en uit eindelijk de boel zelf maar aangesloten enz. en telefonisch ingesteld met een medewerker van Gideon
Vanaf dag een aantal vage klachten op de lijn soms geen internet soms veel snelheid verlies
Bellen, bellen, bellen met xs4all Fritz box vervangen 1e.
Geen oplossing monteur gebeld door xs4all en de belt ik kom er aan we gaan het repareren. Zoeken zoeken en uiteindelijk in de centrale de verbinding op een nieuwe poort van de switch aangesloten.
Probleem nog steeds daar zodra ik VoIP gebruik dan gaan de ping tijden omhoog en na een minuut geen internet meer. Weer gebeld.
Monteur zoeken zoeken hij heeft iets gedaan dat het redelijk maakt.
Gaat een paar maanden redelijk soms ppoe timouts op op de Fritzbox maar dat lag aan xs4all zeiden ze.. soap gaat goed tot aan november 2012..
Weer ellende met de lijn en bellen met xs4all die willen eerst mijn FritzBox omwisselen 2e maar helaas.
Dus maar weer een monteur. Van de firma Schuring.
Januari 2013 Vrije dag genomen en monteur om die om 10 uur hier was.
Glas kastje gewisseld glasvezel vervangen in de centrale alles ververvangen… dus monteur verteld mij als klant dat alles goed is .. en wil weg gaan dus testen ….. maar helaas weer niet goed( er word vanaf dag een packet loss gemeten door de medewerkers van xs4all.)
De monteur van schuring had een vriendje bij KPN en die heeft iets gedaan waardoor het even goed was … soms wel traag maar ik had internet.
Wel weer vaak PPPoe timouts op het modem.
Het loopt acceptabel. Niet voor 100/100 valt terug naar 60 of 50/50 soms
Dan 14-03-2014 de soap word elendiger.
Meting 800kb download en 1kb upload packet loss (meting door XS4all oplopend tot 90%)
dus weer bellen met een xs4all medewerker die vertelde op de centrale moet een poort wissel uitgevoerd worden. Dat zou voor zaterdag gebeuren en zo niet moest ik even terug bellen.
Zaterdag Gebeld, Zondag Gebeld, Maandag Gebeld, Geen verbetering van de kast naar een betonnen muur gestuurd en ik word er knetter gek van.
Dinsdag gebeld .. krijg ik te horen dat er maandag een monteur is geweest die de boel zou doen
Nooit monteur gezien en ook niet in de status pagina van het modem te zien (volgens xs4all)
Dus weer wachten op de monteur.
En joepie ik word gebeld door xms inplaats van schuuring ik volle hoop op eindelijk een knappe 100/100 moet toch niet zo moeilijk zijn.
Monteur geweest.
poortwissel in de centrale gedaan
glas kastje in meterkast vervangen
vezels gemeten TX/RX zijn goed
bellen met KPN door de monteur en XS4all
Uiteindelijk word Tim van Xs4all overgenomen door Hamsa
Weer bellen bellen bellen (ik heb nu dikke 150 euro aan telefoon kosten gemaakt voor het bellen naar xs4all)
Totdat Hamsa met KPN gaat bellen duurde half uur maar toen kwam het er eigenlijk eindelijk uit.
Het zit niet bij de klant.
Waar dan wel hij wil het me eigenlijk niet zeggen maar een routering in de backbone is de boosdoener.
Ik kan mijn oren niet geloven dat dit nu bijna 2 jaar ellende geeft.
Alle dagen dat ik een monteur zou krijgen/er zou zijn vrij heb moeten nemen
alle telefoonkosten die er gemaakt zijn
De frustratie die het met zich mee brengt
Beste mensen van XS4ALL ik vraag dan ook. Leer van deze situatie en laat het met de klant niet weer zover komen.

Het is nu 20-03-2014 en KPN heeft nog 4 dagen volgens Hamsa om dit probleem op te lossen.

Nog steeds niet opgelost 4-4-2014 (ow en gewoon weer niet op de hoogte gesteld door de provider)

laatste test 40% packetloss

Hoe kan het zover komen.

Kop in het zand zolang we geld vangen van de klant

Hebben er meer mensen last van bij xs4all
groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meer, maar de oplevering van glasvezel was ook bij ons een drama.
2 maanden lang heeft het geduurd voordat het probleem werd gevonden.
En alle dingen die je beschrijft zijn vrijwel gelijk aan het probleem dat wij ook hadden.
Je verhaal is in ieder geval zeer herkenbaar.

Het bleek overigens na heel veel zoekwerk en vele monteurs verder te gaan die echt alles hebben omgewisseld om een kapotte switch in de DSLAM te gaan.

Je zou XS4all kunnen verzoeken om een nieuwe patch te laten maken in een andere wijkcentrale. Dit is mogelijk via een loop. Zo is het hier ook opgelost.

Je kunt het XS4all eigenlijk niet eens verwijten. Eigenlijk moet ik zeggen XS4all heeft bij ons in ieder geval zijn uiterste best gedaan om het probleem op te lossen. Wij kregen uiteindelijk zelfs een persoonlijk contactpersoon toegewezen, zodat het intern bij XS4all niet over de verschillende helpdeskmedewerkers liep.

Er zijn echter zoveel partijen bij betrokken dat ze allemaal naar elkaar wijzen. Met name de firma Schuuring trekt zijn handjes graag af van het probleem, of stuurt monteurs die je meterkast komen bekijken om vervolgens te zeggen niets te kunnen doen. Na vijf minuten vertrekken ze dan en daar sta je dan... Heel vreemd te kijken dat ze helemaal niets doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-01 17:19
Alles is gedaan al (het probleem zeggen ze schijnt) in een backbone te zitten?

en dat duurt maar en dat duurt maar.

groet jeroen