Toon posts:

Game pc 700 -750 euro Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga het gebruiken voor de games Rust dayz Bf4 Minecraft(Modded) League maar ook om youtube mee te kijken

Wat mag het systeem kosten
tussen de 700 en 750 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in een desktop hoort

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik verkies Intel proccesoren boven AMD omdat ik vrij weinig over Amd weet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee

wat ik denk dat ik nodig
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,50€ 166,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 262,50€ 262,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,95€ 48,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 67,03€ 67,03
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 56,04€ 56,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,73

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 20:03 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Een Z87 chipset moederbord gaat geen nut hebben. Als je wil overklokken moet je namelijk een i5 4670K hebben, en die heb je niet in je lijstje staan. Aan een goed B85 moederbord ga je genoeg hebben. Je koeler kan ook goedkoper. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is een goede koeler en niet duur.

Wil je wel overklokken? Dan zijn je moederbord en koeler goed, maar dan moet je je processor even vervangen naar de i5 4670K

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:47
Ik zou het volgende veranderen:
Je hebt een processor die niet kan overklokken icm een moederbord dat wel kan overklokken. Je zou in deze opstelling genoeg hebben aan een b85 moederbord.
Koeling is wat overkill voor wat je ermee gaat doen. Deze koeler is meer bedoeld voor overclocken.
Als je een goedkoper moederbord neemt en de koeler achterwege laat zou je ook nog een SSD kunnen nemen. Dit maakt het systeem een stuk sneller.
Ook moet je nog een licentie voor windows hebben.

Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu zou het goed zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:00:
Ik verkies Intel proccesoren boven AMD omdat ik vrij weinig over Amd weet
Daar kan wel wat veranderd aan worden.
Partner van Intel
AMD is begonnen in 1969 als een klein bedrijf dat veel productiewerk voor andere processorfabrikanten deed. Het x86-tijdperk begon voor AMD tegelijk met de introductie van de IBM-PC. IBM eiste destijds van Intel als voorwaarde voor het gebruik van de 8088 dat er een tweede leverancier voor deze processor zou komen. Intel benaderde haar toenmalige partner AMD, en deed er een technologieruil mee. AMD kreeg hiermee de beschikking over de ontwerpen van Intel-processoren en werd hierdoor de tweede leverancier van x86-processoren.

Deze processoren werden oorspronkelijk onder dubbel merk uitgeleverd, op de processor was zowel het Intel- (ontwerper) als het AMD-logo (fabrikant) te vinden. Concurrentie vond plaats op basis van fabricagetechnieken, beide fabrikanten maakten exact dezelfde processor en de fabricagetechniek bepaalde enigszins de maximale snelheid. Dit ging enkele jaren goed totdat over het gebruik van de 80386-processor een hevige strijd ontstond. Na een lange juridische strijd besliste een arbitragecommissie in 1995 in het voordeel van AMD.

Intussen leverde AMD sinds de 80386-processoren uit onder het eigen merk. AMD had zijn fabricagetechnieken bij de 80486 dusdanig goed onder de knie dat het processoren op een hogere snelheid kon verkopen dan Intel; een Intel 80486 liep op 33 MHz, exact dezelfde processor van AMD op 40 MHz.

Eigen weg
De beslissing van de arbitragecommissie in 1995 had een belangrijk gevolg. AMD kreeg tot 2009 rechten om x86-processoren te maken, maar Intel zou niet langer verplicht zijn toekomstige ontwerpen met AMD te delen. AMD moest dus eigen processoren gaan ontwerpen.

AMD kwam aanvankelijk met de K5. Deze moest met de Pentium gaan concurreren. De K stond voor Kryptoniet, het metaal waarmee Superman (waarmee verwezen wordt naar Intel) machteloos wordt. Deze processor was gebaseerd op de 29000-serie van AMD zelf. Ontwikkel- en productieproblemen zorgden er echter voor dat deze processor te laat op de markt kwam om nog een grote impact te hebben. De prestaties waren echter wel goed. De eerste versies van de K5 waren net zo snel als een Pentium. Latere iteraties waren veel sneller. Zo evenaarde een K5 van 116 MHz de prestaties van een Pentium van 166 MHz, echter alleen voor gehele getallen. De FPU bleef hetzelfde en had daardoor dezelfde prestaties als de Pentium op 116 MHz.

AMD kocht in 1996 het bedrijf NexGen aan. Dit bedrijf was bezig met de ontwikkeling van hun tweede x86-processor, de Nx686. Deze processor was een verbetering van hun eerste processor, de Nx586 die CISC-instructies van de x86-architectuur intern vertaalde naar RISC-instructies. Het hart van de processor werd gevormd door een zeer moderne superscalaire RISC-processor. Deze door NexGen ontwikkelde processor werd door AMD van een Pentium-pin-out voorzien en omgedoopt van Nx686 naar K6.
Voor nog meer info over AMD zie: Wikipedia: Advanced Micro Devices

Geen dank. :)

O en de kwaliteit van de voeding is niet echt goed en daarom is die ook nogal duur voor wat je krijgt.
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Cooler Master VS V450S
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt
Zijn veel betere voedingen en geven ook een stuk meer waar voor hun geld.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is 450W wel genoeg voor onze de Pc?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en in welke kast wilde je dat kwijt? ITX? ATX? uATX?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:28:
Maar is 450W wel genoeg voor onze de Pc?
Nee niet elke 450W is genoeg, maar deze drie voedingen leveren meer dan genoeg vermogen voor jouw PC.

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAn wat bedoelt u daarmee is mijn kast goed genoeg hiervoor of niet?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Er staat helemaal geen kast in je build...

Verwijderd

Topicstarter
Ow waarschijnlijk had ik in plaats van men tweede koeler men kast verwijdert

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze kast is momenteel slecht leverbaar! Wat is trouwens de reden dat je een mini-ITX bord hebt genomen? Die is over het algemeen voor kleine systemen bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Welke keuze moet ik dan nemen qua moederbord?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ligt eraan welke kast je gaat nemen. Je kan natuurlijk nog steeds die Silencio 352 nemen, moet je alleen lang wachten tot die geleverd gaat worden.

ATX kast = groot = ATX of m(icro)ATX bord.
mATX kast = kleiner = microATX of mini-ITX bord.

Mini-ITX borden, zoals je nu geselecteerd hebt, hebben weinig mogelijkheden qua aansluitingen (bijv. maar 2 sleuven voor geheugen). Dit zijn vaak systemen die per se klein móeten zijn (denk aan een pc voor mediadoeleinden bij de televisie).

Voor een "normale" pc kan je het beste kijken naar een microATX of ATX bord. Kies in de pricewatch een B85 chipset en kijk wat je qua prijs aanstaat. Zelfs de goedkopere modellen zijn al prima. Ik heb de selectie alvast voor je gedaan.

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 10:47
Ik zou deze ssd nemen, een stuk beter: pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB

[ Voor 63% gewijzigd door jorisderoo op 04-04-2014 20:24 ]

Mijn PC

Verwijderd

Enige onderbouwing?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Iets langzamer, maar dat merk je niet bij dit gebruikt. Dacht dat die vergeleken werd met een Samsung. Overal sneller (bron) en hij bezit caps waardoor bij stroomonderbreking de data nog kan worden weggeschreven. Dat bij een lagere prijs.

[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 04-04-2014 20:58 ]

Pagina: 1