Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI GT70 2OD-829XNL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSI GT70 2OD-829XNL € 1349,00 uitgeklede versie zonder msata,blueray en zonder windows.

Wel met 1GB WD hardisk en intel i7 4700MQ en videokaart GTX 780M

Iemand al ervaring met dit model want het is het budget model? zit te denken om het aan te schaffen want
de videokaart is super alleen het ontbreken van een SDD. Voor gamen zelf maakt dit niks uit ?

of toch de asus G750JX ? € 1419,00 (dvd ipv blueray speler)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 21:12 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
Haha watttttttt?

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Ik heb de MSI GT70 2PE-1069NL gehaald, en eerder en G750 gehad (i7 1st gen tijdperk).

Als ik ze vergelijk, is de koeling een stuk beter bij de G750. De MSI vind ik kwalitatief beter aanvoelen, alleen de toetsen gaan zwaarder.

Ik zie niet welke G750JX je gezien hebt, die kom ik niet tegen. De GT70 20D beschikt ook over een DVD speler, niet een bluray speler. De vraag is (bij mij in ieder geval) ga je die ooit gebruiken?

Een andere optie die je kan overwegen is de MSI GT70 2PE-1069NL. Ik weet niet wat je budget is, en deze is wel een stukje duurder (1799,-) echter beschikt hij wel over een i7-4800MQ, GTX880M, 1TB HDD, en 128GB msata SSD. In dit model zit ook de super raid msata expansion card. Op deze manier kan je later nog een 2e en een 3e msata SSD erbij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Goed heb nu 3 modelen met een intel i7 4700MQ processor op het oog :)

MSI GT70 video nvidia GTX 780M HDD 1 TB - geen extra slot 1349,00

MSI GE70 video nvidia GTX 860M SDD 128GB + 1 TB 1449,00

Asus G750 JX video nvidia GTX 770M SDD 256GB + 750 GB 1415,00

128GB is klein heb ik nu ook al vol met 256 maar 770M is de langzaamste gpu :)

Keuzes

• psnepvangers
Weet je zeker dat die Gt70 niet over een 2e sata bay beschikt? Lijkt mij toch wel als ik naar die van mij kijk.

De performance van de GTX860M zou voor zover ik lees uitkomen rond de GTX770M. Dus dat maakt vrij weinig uit, maar ik heb geen ervaring met beide GPUs.

Persoonlijk zou ik kijken naar de GT70. Anders de G750 ;)

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
heej ik hem die versie die je kan aanschaffen. ik zou zeggen doen. Ik heb de g750jx gehad voor 2 maanden. hoewel dit een goede laptop is. Vind ik de msi veel beter. Ik heb er een ssd bij gezet van 180 gig en win 8.1 opgezet. Heb er geen seconden spijt van.
De ge70 zou ik niet nemen omdat de kaart minder is de gt70.
Ik speel veel bf4 en die draait hij erg goed op ultra. Waar dat met de g750jx niet mogelijk was.

De laptop gt70 is zeker geen budget model. Hij is in het verleden verkocht voor ronde de 2500. Dan wel met ssd etc. Deze hebben ze eruit gehaald evenals de win 8. Maar goed voor 150 euro extra ben je klaar.
De speakers zijn beter van de msi. De koeling maakt meer geluid dan de g750jx. Maar aan de andere kant moet hij de 780 koelen ipv 770.
De msi heeft ook wat leukere software waar je dan wat meer mee kan. Mocht je hem kopen, dm me maar. Is namelijk wel ff een trukje nodig om alles werkend te krijgen.
mocht je vragen hebben, dm mij daarvoor ook maar. Kijk hier namelijk niet vaak.

Als ik nog een keer de keuze moet maken tussen de asus en msi, dan kies ik zeker weer voor de msi. Alleen al voor de grafische kaart .
O ja je kan mn review lezen :http://tweakers.net/productreview/93250/msi-gt70-2od-835xnl-dragon-edition-2.html

• psnepvangers
Met roundlet eens op wat hij zegt.

Ik heb ook geen spijt gehad van mijn GT70 (2PE 1069NL).

Enorm snel, goede software erbij, goede speakers (vergeleken met de G750.) maar wel luider dan de Asus. Zolang dit geen probleem is, zou ik zeker voor de GT70 gaan, zowel de 2OD als de 2PE zijn beide goede opties.

Verwijderd

psnepvangers schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:50:
Met roundlet eens op wat hij zegt.

Ik heb ook geen spijt gehad van mijn GT70 (2PE 1069NL).

Enorm snel, goede software erbij, goede speakers (vergeleken met de G750.) maar wel luider dan de Asus. Zolang dit geen probleem is, zou ik zeker voor de GT70 gaan, zowel de 2OD als de 2PE zijn beide goede opties.
roundlet gaf aan dat hij een SSD erbij heeft gezet, terwijl nlb aangeeft dat hij daar geen extra slot voor heeft. Kun jij misschien bevestigen dat het extra slot voor een SSD aanwezig is? Voor de extra kosten om zelf een SSD erbij te zetten lijkt het me een no-brainer dan, GT70, 780m + SSD voor een zacht prijsje.

Verwijderd

Topicstarter
Freeze daar ben ik ook inderdaad benieuwd naar want ik had begrepen van de winkel dat er geen msate slot aanwezig was (hoewel een andere niet wist wat dit was en aangaf dat er wel 3x een USB poort is?) .

Ik hoop dat iemand kan bevestigen of dit budget model inderdaad msate heeft want dat zou perfect zijn

• psnepvangers
Ik kan alleen uit ervaring spreken van de GT70-2PE 1069NL. Deze heeft 2 SATA sloten, waarvan 1 in gebruik door de 1TB HDD, en 1 in gebruik van een Super Raid met daarop 3 mSATA sloten. 1 hiervan is in gebruik door een 128GB mSATA SSD. De andere zijn eventueel later nog aan te vullen.

Verwijderd

Topicstarter
De 829XNL heeft geen msata alleen 1x sata

MSI gebeld gisteren en die konden mevertellen dat hij vermoed dat de module met 2-3 msate sloten er op bepaalde budget modelen eruit waren gehaald. Het mainboard is dan wel het zelfde maar de printplaat wat op het mainboard zit is verwijderd, alsmede blueray speler etc.

Ik vroeg op de man af of men wel eens problemen hadden met de GT70 780m gpu omdat ik had gelezen dat het systeem bij Ultra games zo hard moest werken dat het systeem op een kookpunt kwam en hij gaf aan dat inderdaad veel warmte en hitte afgeeft met hoge temperaturen maar dat het geen kwaad kan voor de hardware en je gewoon uren kunt spelen.

Hij gaf nog wel een tip dat de nieuwe modelen wat zuiniger waren en minder warm werden en dat ik eventueel ook naar zou kunnen kijken maar wist er ook weer niet te veel. Ik had het idee dat hij ook geen sales was maar technisch support moest geven aan de lijn.

Verwijderd

Topicstarter
MSI GE70 gehaald maar binnen 12 uur was de laptop spontaand dood. Had de hele middag wachtwoorden gezocht en van alles voor geinstalleerd en nog even via Netflix film gekeken. Na het downloaden via steam kon ik eindenlijk een spel spellen maar dat was van korte duur. Intro filmpje en daarna Plok -DOOD.

Laptop was niet erg warm dus denk zelf iets met de voeding op het mainboard.

minpunten is dat de de behuizing erg plastic en DVD speler moeite heeft met schijfjes. Ook de kleuren viel me wat tegen en had het gevoel dat het scherm ruis heeft maar wellicht zou dat een kwestie van wennen moeten zijn. Het spontaan uitklappen van de laptop van 1500 euro is enorm ...... maar morgen maar omruilen of geld terug ?

UPDATE : Nieuwe laptop ontvangen en meteen een verschil. Het beeld is beter en minder blauw en minder korrelig, DVD speler werkt ook meteen en kan nu ook dual layer lezen zonder problemen en wat ziet ROME 2 er goed uit op Ultimate - gemiddelde 46 fp. Weet niet waarom er een speciale knop opzit voor cooling boost want ga ervan uit dat dit automatisch aangaat. gpu was iets boven de 70 graden tijdens het
gamen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 12:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:16:
MSI GE70 gehaald maar binnen 12 uur was de laptop spontaand dood. Had de hele middag wachtwoorden gezocht en van alles voor geinstalleerd en nog even via Netflix film gekeken. Na het downloaden via steam kon ik eindenlijk een spel spellen maar dat was van korte duur. Intro filmpje en daarna Plok -DOOD.

Laptop was niet erg warm dus denk zelf iets met de voeding op het mainboard.

minpunten is dat de de behuizing erg plastic en DVD speler moeite heeft met schijfjes. Ook de kleuren viel me wat tegen en had het gevoel dat het scherm ruis heeft maar wellicht zou dat een kwestie van wennen moeten zijn. Het spontaan uitklappen van de laptop van 1500 euro is enorm ...... maar morgen maar omruilen of geld terug ?

UPDATE : Nieuwe laptop ontvangen en meteen een verschil. Het beeld is beter en minder blauw en minder korrelig, DVD speler werkt ook meteen en kan nu ook dual layer lezen zonder problemen en wat ziet ROME 2 er goed uit op Ultimate - gemiddelde 46 fp. Weet niet waarom er een speciale knop opzit voor cooling boost want ga ervan uit dat dit automatisch aangaat. gpu was iets boven de 70 graden tijdens het
gamen.
En, heeft de nieuwe ook de gewenste 2e slot voor je SSD? Verder veel plezier ermee!
Ik kijk naar eenzelfde laptop, maar heb de 'luxe' dat ik nog 2 maanden moet wachten, waarbij hopelijk de 8xxm serie wel breder beschikbaar is voor nog meer bang for your buck.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb begrepen van de GE70 apache pro is dat er een sata en een msata inzit.

Mijn GE70 heeft 118 GB SSD en 1 TB HDD met een 860m.

Een 850m is al voldoende om de meeste games op gewoon high met 30-40 frames te spelen de 860 heeft iets meer power en de 870 speelt ook alleen maar meestal high. Dus wil je sneller dan 850/860M dan ga je meteen door naar de 880M.

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
sorry late reactie. maar hij heeft gewoon nog een bay voor een normale schijf of ssd!! maar de780m is een monster. de 880m is wel iets sneller maar eigenlijk een opgevoerde 780m.

o lees net dat de je ge70 heb gehaald. naja ik kon je via dm (daar krijg je tenminste een melding van) dat hij gewoon twee bays voor schijven heeft. die 780m op ultra wordt rond de85 graden . Naja volgens mij is max temp rond de 100. Dus nee heb er geen last van

[ Voor 42% gewijzigd door roundlet op 15-04-2014 21:01 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:07

two

Je weet wel dat een 8/7970M net zo snel is?

Signature

Pagina: 1