Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kort even hier mijn setup:
Network 1: Draytek Vigor 2850 - Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.101.x
Network 2: Draytek Vigor 2960 - 2x Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.103.x
Om nu deze netwerken met elkaara te verbinden gebruik ik de VPN Lan-to-Lan.
Via mijn huidige ISP's is de snelheid iets te traag, bestanden openen enz. duurt te lang.
Ik wil dus een snellere connectie tussen deze 2 sites.
Beide gebouwen/sites/netwerk liggen zichtbaar in elkaar bereik, volgenvlucht van ong. 700m.
Ik heb ook een point-to-point wireless oplossing gevonden die super goed werkt en uiteraard een pak snellere verbinding heeft dan die VPN- Lan to Lan.
Ik heb ook al mijn huidige WAN-aansluitingen nodig, dus daar kan ik niets aan veranderen.
Wat is de beste manier om de VPN te vervangen door deze Wireless bridge?
Is het mogelijk om een lan-port van de 2850 met een lan-port van de 2960 te verbinden en hiertussen een VPN of LAN te leggen? Kan ik op de één of andere manier op een router nog van een LAN-port een WAN-port maken (dat zou het simpelste zijn)

Alvast bedankt voor enig advies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt er helemaal vanaf wat die point to point wireless oplossing precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De point to point is een oplossing van ubiquiti.
Eigenlijk heel simpel gezegd: 2 access points die met elkaar een draadloze brug opzetten.
Concreet voorbeeld:
- AP1 via netwerkkabel naar netwerk1.
- AP2 via netwerkkabel naar laptop: laptop krijgt dhcp 10.1.101.x

Meer info: http://www.ubnt.com/airmax#nanostationm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
gewoon idd Ubiquiti nanostations M5 gebruiken, 1e als ap, de 2e als client en het is net een netwerkkabel van A naar B, je moet dan wel opletten voor gelijke subnetten en voor IP conflicten natuurlijk.

Anders stel je ze in als Router, de ene geef je als IP 10.1.101.253 de andere 10.1.103.253
in de drayteks zeg je dan dat het subnet 10.1.103.0/24 via 10.1.101.253 te vinden is. (en andersom)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide Drayteks hebben port based VLAN mogelijkheden waarbij je elke port/VLAN een ander subnet kan geven.
Dit is dan naar wens te routeren en de 2 access points hoeven dan niet als router te fungeren en kunnen puur een draadloze brug vormen.