Ok, kort even hier mijn setup:
Network 1: Draytek Vigor 2850 - Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.101.x
Network 2: Draytek Vigor 2960 - 2x Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.103.x
Om nu deze netwerken met elkaara te verbinden gebruik ik de VPN Lan-to-Lan.
Via mijn huidige ISP's is de snelheid iets te traag, bestanden openen enz. duurt te lang.
Ik wil dus een snellere connectie tussen deze 2 sites.
Beide gebouwen/sites/netwerk liggen zichtbaar in elkaar bereik, volgenvlucht van ong. 700m.
Ik heb ook een point-to-point wireless oplossing gevonden die super goed werkt en uiteraard een pak snellere verbinding heeft dan die VPN- Lan to Lan.
Ik heb ook al mijn huidige WAN-aansluitingen nodig, dus daar kan ik niets aan veranderen.
Wat is de beste manier om de VPN te vervangen door deze Wireless bridge?
Is het mogelijk om een lan-port van de 2850 met een lan-port van de 2960 te verbinden en hiertussen een VPN of LAN te leggen? Kan ik op de één of andere manier op een router nog van een LAN-port een WAN-port maken (dat zou het simpelste zijn)
Alvast bedankt voor enig advies!!
Network 1: Draytek Vigor 2850 - Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.101.x
Network 2: Draytek Vigor 2960 - 2x Broadband WAN ISP - Local lan: 10.1.103.x
Om nu deze netwerken met elkaara te verbinden gebruik ik de VPN Lan-to-Lan.
Via mijn huidige ISP's is de snelheid iets te traag, bestanden openen enz. duurt te lang.
Ik wil dus een snellere connectie tussen deze 2 sites.
Beide gebouwen/sites/netwerk liggen zichtbaar in elkaar bereik, volgenvlucht van ong. 700m.
Ik heb ook een point-to-point wireless oplossing gevonden die super goed werkt en uiteraard een pak snellere verbinding heeft dan die VPN- Lan to Lan.
Ik heb ook al mijn huidige WAN-aansluitingen nodig, dus daar kan ik niets aan veranderen.
Wat is de beste manier om de VPN te vervangen door deze Wireless bridge?
Is het mogelijk om een lan-port van de 2850 met een lan-port van de 2960 te verbinden en hiertussen een VPN of LAN te leggen? Kan ik op de één of andere manier op een router nog van een LAN-port een WAN-port maken (dat zou het simpelste zijn)
Alvast bedankt voor enig advies!!