Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Test Office / Word performance

Pagina: 1
Acties:

• gbeulque
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01-2017
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand een goede tool weet voor het testen van de performance van Word 2010?

Voor Excel vond ik deze: http://exceltrader.net/98...el-benchmark-for-traders/

Die vind ik prima.

Of misschien weet iemand een goed (gratis :p) tool voor het algemeen testen van de performance van MS Office?

Bedankt voor de tips!

Groeten,

Geoffrey :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Waarom zou je specifiek de performance van Office willen testen :?
Dat je dat bij Excel doet, soit. Die moet soms rekenen dus daar kan ik me nog wat bij voorstellen.
Maarr de rest van de office suite...performance is daarbij voornamelijk onderheving aan snelheid van interne disks, netwerksnelheid en intern geheugen. Daar kun je wel aan meten, maar dat zegt nog niks, want compleet situatieafhankelijk natuurlijk.
En uiteraard ook geen referentie; het is niet dat MS een referentiemachine heeft met een referentieinstall van MS Office waarop ze zelf lopen testen en de resultaten publiek maken ofzo.
Office draait acceptabel snel, of niet. Punt :)

Edit: en groeten en je naam onder een post zetten is niet nodig, zie ook de algemene regels enzo :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 04-04-2014 15:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar het enige wat ik me kan bedenken is Login VSI http://www.loginvsi.com/t...OSL0qv4xr0CFScGwwodyE0AfQ.

Je kan hiermee in principe een complete vdi/sbc omgeving testen. Maar je kan hem ook instellen zodat hij alleen office onderdelen test bvb. Produceert hele mooie grafiekjes en data.

Is alleen niet gratiesj.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47

Wish

ingwell

Wat is de niet-functionele requirement die je wilt testen? De meeste mensen typen langzamer dan Word kan verwerken...

No drama

• The Eagle

The Eagle

Als je de grammatica autocorrect uit zet wel ja :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gbeulque
Bedankt voor de reacties!! :D

Ik wil graag 2 dingen testen:

-Kan ik objectief aantonen dat Office (en dan vooral Excel en Word) het wel of niet sneller doet op verschillende hardwareconfiguraties (meer / minder RAM - snellere cpu - SSD of HDD)
-Hoe presteert Office 2010 t.o.v. Office 2013 op diezelfde hardware en vergt Office 2013 duidelijk meer system resources dan Office 2010, of net minder

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gbeulque schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:51:
Bedankt voor de reacties!! :D

Ik wil graag 2 dingen testen:

-Kan ik objectief aantonen dat Office (en dan vooral Excel en Word) het wel of niet sneller doet op verschillende hardwareconfiguraties (meer / minder RAM - snellere cpu - SSD of HDD)
-Hoe presteert Office 2010 t.o.v. Office 2013 op diezelfde hardware en vergt Office 2013 duidelijk meer system resources dan Office 2010, of net minder
Je kan dit soort dingen eigenlijk alleen maar testen met een stopwatch en gewoon wat documenten open, hiervoor kan je een .bat bestandje schrijven en die laat je 10 word documenten, 5 powerpoints en 3 zware excel documenten openen.

Het resultaat kan ik je nu al vertellen, Office 2013 doet dit sneller en een SSD is ook sneller dan een HDD. Processor maakt niet zo heel veel uit. Alles gelijk of sneller aan i5 geeft een zeer rappe pc.

• The Eagle

The Eagle

Misschien een hele vreemde vraag, maar is dit per ongeluk een stageopdracht die je afgelopen dingsdag van je stagebegeleider hebt gekregen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

The Eagle schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:19:
Misschien een hele vreemde vraag, maar is dit per ongeluk een stageopdracht die je afgelopen dingsdag van je stagebegeleider hebt gekregen?
_O- :D :+

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02
BUSTED!

Ontopic: wat je wilt kan volgens mij wel met de gratis versie van loginvsi. Je moet alleen wel even een Citrix infrastructuur opzetten :P

Edit: overigens hoef je dit ook niet persé zelf te testen. Genoeg whitepapers over dit onderwerp.

[ Voor 11% gewijzigd door Craven op 05-04-2014 22:19 ]

• gbeulque
Nee, dat is het niet... ik heb de schoolbanken al een aantal jaar achter me liggen :P

Ik ga denk ik $50 betalen voor PCMARK 8 Advanced Edition... iemand ervaring met dit pakket?
Pagina: 1