Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Phone

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Ik heb gisteren al op een artikel gereageerd, maar omdat ik niet zeker ben dat de redactie alle comments leest, post ik het hier ook nog eens.

(Nogmaals: geen flame-post, gewoon wat feedback.)

Mijn vraag: is er iemand van de redactie die dagelijks met een Windows Phone werkt? En is dat de persoon die items over WP op zich neemt?

Ik vraag dat, omdat ik de kwaliteit van de berichtgeving over WP veel lager vind dan de artikels over Android (en iOS). Ik heb zelf Android gebruikt, maar daarna ben ik overgestapt naar WP. Nog altijd zeer tevreden van. Maar als ik de artikels over WP lees, dan staat daar foute en/of vage informatie in. (Zie mijn comment op het artikel.) Wat ik echter nog "jammerder" vind, is de oppervlakkigheid en opsommendheid van die artikels. Je kan er bijna zo uit afleiden welke informatie jullie van welke website hebben gehaald (als je andere WP -sites wat volgt). Zoals ik al zei in die comment:

Ik ben blij dat er toch een beetje aandacht naar WP gaat (hoewel ik meer had verwacht met #bldwin maar goed), maar het nieuws dat hier voorbij komt lijkt eerder een samenraapsel van artikels op andere websites, die dan maar met een half oog open gelezen werden.

Komt dit omdat WP niet echt prioriteit heeft (artikels over WP hebben minder lezers dan andere artikels bv.?) of omdat jullie geen echte expert ter zake hebben? Of is er volgens jullie niets aan de hand en is dat nu eenmaal hoe jullie je berichtgeving over WP zien?

(Yet again: voel je niet aangevallen, het is geen flame.)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Mijn vraag: is er iemand van de redactie die dagelijks met een Windows Phone werkt? En is dat de persoon die items over WP op zich neemt?
Dat ben ik: ik gebruik sinds eind 2010 dagelijks een WIndows Phone (chronologisch Omnia 7, Lumia 800, HTC 8X, Lumia 920 en Lumia 620) en ik verzorg het nieuws en *sommige* reviews en achtergronden over WP (niet altijd, vaak wel). Wout doet de rest en ook hij gebruikt vaak - maar niet de hele tijd - een Windows Phone.

Ik denk bovendien dat je niet helemaal hebt opgelet woensdag: ons artikel over WP 8.1 liep qua informatie ver vooruit op alle concurrentie - inclusief The Verge, WMPU, WPC etc), over onder meer het gratis maken van de licenties, wanneer de preview ging uitkomen, dat Word Flow ook Nederlands ondersteunt etc. Dat kon je bij ons eerder lezen dan op welke site dan ook en zelfs nog voordat je op de stream van de keynote kon zien - en het was imho het belangrijkste Windows Phone-artikel sinds anderhalf jaar (de release van WP8 :)). Bovendien hadden we rond diezelfde tijd een volledige review van Windows 8 Update 1 en de volgende ochtend (en geloof me, het was nachtwerk om dat te maken) een preview van Windows Phone 8.1 met zeer uitgebreide info over het OS en eigen ervaring.

Waar je uit opmaakt dat het een samenraapsel zou zijn van andere sites is mij een raadsel. Ik zou eerder vermoeden dat zij de info van onze site hebben gehaald, want sommige dingen uit onze artikelen kon je niet elders eerder lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door arnoudwokke op 04-04-2014 17:17 ]

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Misschien ben ik vertroeteld door OS-specifieke sites zoals WPCentral en WMPoweruser, maar de artikels die ik daarop vind graven toch heel wat dieper in de materie. Ik bedoel hiermee dat wat ik hier lees op Tweakers vaak heel oppervlakkig blijft. Het deeltje over Cortana vond ik dan wel weer heel goed.

Vroeger volgde ik artikels over Android en devices met Android het meest, maar nu zwaait dat over naar WP, en ik merk toch een groot verschil. Ik weet niet hoe het komt. Het ligt er dus niet aan dat je WP niet kent, want je gebruikt het dagelijks. Je haalt ook je mosterd niet bij iemand anders dan de bron. Ik weet niet wat het is, enkel dat ik het redelijk opperlakkig vind allemaal. Het zal, zoals gezegd, dus wel aan mijn interpretatie liggen en aan de gigantische hoop informatie die ik via de meer specifieke sites verkrijg.

Wel een vraagje: zit jij dan alleen op het hele Build-event? Ik bedoel maar: als jij alleen alle artikels moet schrijven over wat er daar gebeurt, dan begrijp ik wel dat je nu en dan wat steken laat vallen en niet overal even diep kan op ingaan!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zelf ben ik een early adopter (gebruik WP nu ruim 3 jaar) en waar ik aan het begin veel miste en dus ook vaak WMPoweruser en WPCentral gebruikte, is dat het afgelopen jaar minimaal, zeker die eerste niet want daar is het fanboy gehalte zo gigantisch hoog... maargoed dat is verder niet relevant voor hier.

Dat een dedicated site gericht op een bepaald OS dieper gaat, is logisch, als er in een unreleased preview build een pixel is verplaatst, hebben zij een artikel over de mogelijke verandering in WP. Moet Tweakers dat ook doen? Van mij niet.
Ik zie geregeld berichten over wat er gaat veranderen, maar ook de nodige geloofwaardige geruchten. Als ik dan ook is WPCentral bekijk, dan zie ik wel regelmatig op de eerste pagina nieuwe dingen (die vervolgens ook op Tweakers komen), en voorderest gaat het allemaal om reviews van apps/spelletjes, een hoop cijfers, app updates enz.

Verder heb ik niet het gevoel dat WP achter wordt gesteld, dat er meer Android gerelateerd nieuws lanskomt is logisch, met enorm veel fabrikaten en meer kleine updates, is het logisch dat Tweakers hier berichten over plaatst, maar al het belangrijke van WP komt wel langs.

Al mis ik nog wel steeds 1 ding, en dat is een review over waar WP inmiddels staat. Er is altijd veel kritiek geweest op app aanbod, veelal ook een onderbuik gevoel (veel bekende apps hadden immers een goed tot uitstekend alternatief), maar gezien vrijwel alle grote apps gewoon op WP8 zijn en er steeds meer direct ook voor WP wordt ontwikkeld (al is de release wel vaker wat later), mis ik de positieve noot, ik zie wel dat de kritiek verdwijnt uit reviews enz, maar ik mis nu een artikel over wat MS nu allemaal voor elkaar heeft kunnen krijgen, want al is de kritiek (veelal) weg bij Tweakers, onthouden de bezoekers wel alle negativiteit terwijl zij niet in hun beeldvorming worden veranderd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Op alle punten eens met Benjamin-