Toon posts:

advies over moederbord / processor / SDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Graag jullie advies hoe ik de snelheid van mijn systeem kan optimaliseren zonder gierend veel uit te geven.

Het probleem:
Ik heb jaren geleden (zo eind 2010) het onderstaande systeem gekocht en hier in 2011 de "INTEL SSD 320Series 80 GB" ingezet. De SSD is een keer in Windows geformatteerd, waarna hij stukken trager is geworden. Ik heb het Intel gesproken die zegt dat dit ik wellicht een low format moet uitvoeren.

Mijn concrete vragen:
  • Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen om hem sneller te laten opstarten en werken?
  • Loont het om een nieuw moederbord, een nieuwe processor en wellicht ook een nieuwe SDD te installeren? Zo ja, wat zou je adviseren om aan te schaffen? Gezien de leeftijd van mijn systeem wil ik niet meer dan EUR 200-250 uitgeven. Ik gebruik de pc vooral voor lichte media en office en speel nauwelijks games.
Enorm bedankt voor jullie hulp!

Mijn systeem:
AMD CPU Phenom II X4 955 Black Edition processor. Socket AM3. Quad core. 3.2GHZ. 8.0MB. 125 Watt. Box. unlocked
MSI 785GM-E51
Samsung 1000GB Samsung HD103SJ 32/S
Logitech, MX 400, Laser Mouse (USB/PS/2)
Microsoft Windows 7 Home Premium, 64-bit, 1pk, OEM, DVD, EN
Antec Mini P180 EU nPSU zwart
Be-Quiet Pure Power BQT L7 530W
Cooler Master Hyper 212 Plus
Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
Logitech Logi RET KB Ultra-Flat PS2/USB Zwart
Samsung 24\" Samsung P2450H Full-HD HDMI zw
Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Hoe bedoel je dat de SSD stukken trager is geworden?
Heb je dat gemeten?
Hoeveel ruimte heb je nog over op je SSD? Volle SSD's zijn erg traag en 80GB is gauw gevuld.

Verder is je pc nog wel redelijk volgens mij, waarbij merk je dat ie tekort komt?

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 12:09
Enigste wat redelijk verschil zou maken is een betere videokaart imo.
Gebruik zelf een Phenom II X4 965, daarmee zijn zelfs de nieuwste games nog prima speelbaar.

Nieuw moederbord zou een minimaal verschil zijn, niet het geld waard dus.