Beste Mede-Tweakers!
Zoals ik al aangaf in de titel, hierbij de zoveelste gaming pc waar vragen over komen ;-). Ik ben op zoek naar eventuele verbeterpunten of onderdelen die goedkoper kunnen en toch dezelfde prestaties leveren. Graag jullie feedback en alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Rond de €1350,- Dit is zonder randapparatuur en later toegevoegde items als 2TB HDD's, eventuele 2de GPU, etc. etc. dus echt minimaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De NZXT kast zoals hieronder is een voorkeur. Puur om die sexy looks en de stilte
.
Asus Mobo, ik heb al jaren een asus mobo's en deze werken altijd prima en vertrouwd.
Ik ben geen fan van AMD, op alle gebieden. Videokaarten, CPU's, nope, nope, nope :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte... Ik wil geen straaljager onder mijn bureau hebben. Daar heb ik mijn huidige, oude, PC al voor
Ik wil een overclock realiseren van 4.2GHz / 4.3GHz en toch een zo een stil mogelijke PC behouden, as dit betekend een overclock van 4.1GHz is dat ook prima.
Hier boven de setup zoals ik hem in gedachten heb, en hieronder de beredeneringen.
Een GTX780(Ti) en lagere wattage voeding is uiteraard ook een optie, mits dit de stilte niet comprimeert. Graag zou ik hier de argumenatie voor zien.
Een andere optie is ook nog om de videokaart(en) te voorzien van een Kraken G10 + AIO Cooling oplossing zoals een Kraken X40 of Corsair Hxx. Ook hier zou ik graag argumentatie voor willen zien.
Zoals ik al aan het begin van de post aangaf, overige verbeterpunten / money savers zijn van harte welkom!
Gr,
Dan
Zoals ik al aangaf in de titel, hierbij de zoveelste gaming pc waar vragen over komen ;-). Ik ben op zoek naar eventuele verbeterpunten of onderdelen die goedkoper kunnen en toch dezelfde prestaties leveren. Graag jullie feedback en alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen, denk hierbij aan games als BF4, AC3 enz. op een resolutie van 1900x1200 of 1900x1080 (Ben er nog niet helemaal uit) bij voorkeur op 2 schermen.
- Videobewerking, denk hierbij aan de filmpjes van je vakantie ;-)
Rond de €1350,- Dit is zonder randapparatuur en later toegevoegde items als 2TB HDD's, eventuele 2de GPU, etc. etc. dus echt minimaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De NZXT kast zoals hieronder is een voorkeur. Puur om die sexy looks en de stilte
| 1 | NZXT H440 Zwart | € 101,49 | € 101,49 |
Asus Mobo, ik heb al jaren een asus mobo's en deze werken altijd prima en vertrouwd.
Ik ben geen fan van AMD, op alle gebieden. Videokaarten, CPU's, nope, nope, nope :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stilte... Ik wil geen straaljager onder mijn bureau hebben. Daar heb ik mijn huidige, oude, PC al voor
Ik wil een overclock realiseren van 4.2GHz / 4.3GHz en toch een zo een stil mogelijke PC behouden, as dit betekend een overclock van 4.1GHz is dat ook prima.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Asus GTX770-DC2OC-4GD5 | € 357,98 | € 357,98 |
| 1 | NZXT H440 Zwart | € 101,49 | € 101,49 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 93,- | € 93,- |
| 1 | G.Skill F3-2400C10D-16GTX | € 142,40 | € 142,40 |
| 1 | Corsair AX860 | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 161,90 | € 161,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.369,62 | |
Hier boven de setup zoals ik hem in gedachten heb, en hieronder de beredeneringen.
- Intel Core i5 4670K - Initieel dacht ik aan een i7 4770K maar vind het verschil met de i5 4670K te aanzienlijk.
- Maximus VI Hero - Uit de meeste reviews haal ik dat dit mobo over het algemeen het beste scoort voor overclocks.
- Corsair Hydro H100i - Dit om de overclock te realiseren en toch de stilte in het systeem te houden.
- G.Skill F3-2400C10D-16GTX - Reden van de snelheid is voor videobewerking, in combinatie met de CPU overclock. Aangezien het mobo dual channel is, 2 sticks i.p.v. 4 en toch 16GB voor videobewerking.
- Asus GTX770-DC2OC-4GD5
Een GTX780(Ti) en lagere wattage voeding is uiteraard ook een optie, mits dit de stilte niet comprimeert. Graag zou ik hier de argumenatie voor zien.
Een andere optie is ook nog om de videokaart(en) te voorzien van een Kraken G10 + AIO Cooling oplossing zoals een Kraken X40 of Corsair Hxx. Ook hier zou ik graag argumentatie voor willen zien.
Zoals ik al aan het begin van de post aangaf, overige verbeterpunten / money savers zijn van harte welkom!
Gr,
Dan