Toon posts:

Gamecomputer tussen de 800 en 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een gaming computer systeem. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en dus heb ik er geen verstand van. Graag jullie hulp!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het spelen van games als Battlefield 4, titanfall, watch dogs en elder scrolls online.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 800 en 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur als muis, toetsenbord, headset en scherm heb ik al. Het gaat puur om de kast en de inhoud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil er zeker een paar jaar mee vooruit kunnen en de games van nu zo hoog mogelijk spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een vriend van me heeft al wel een lijstje gemaakt. Ik wil echter niet zoon grote aankoop baseren op de mening van 1 persoon. Het lijstje van hem is:
Intel® Core™ i5-4570
MSI B85-G43
MSI N760 TF 2GD5/OC
Samsung 840 EVO MZ-7TE120BW, 120 GB SSD
Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
Corsair 8 GB DDR3-1600
LiteOn iHAS124-04
Aerocool GT Black Advance

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hier is nog een uitlegje hoe je een boodschappenlijstje kan maken. Dat is makkelijker te lezen dan een opsomming van producten. Nu is het onduidelijk wat het geheel kost.

Voor nu, mobo en cpu zijn prima voor de doeleinden.

SSD kan goedkoper naar een pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB. Deze is iets trager, maar dat merk je niet in dagelijks gebruik. Wél heeft die een (beperkte) beveiling bij stroomuitval waardoor data nog kan worden weggeschreven, waardoor die minder snel corrupt raakt.

Ik mis nog een voeding in je pc! Wattage is voor een belangrijk deel afhankelijk van welke GPU er uiteindelijk inkomt. 430-550 is voor single GPU voldoende. Bijv, maar zeker niet uitsluitend:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: XFX Pro 550W

Blijf in ieder geval weg van de Corsair C..X en Cooler Master G...M voedingen.

Aftermarkter CPU cooler (pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO) kan je ook nog overwegen, al is het niet per se noodzakelijk aangezien je niet gaan overklokken. Deze zorgen echter wel voor een koeler en stiller systeem.

GPU kunnen anderen veel beter advies over geven dan ik.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Zelf zou ik de OCZ ModxStream Pro 600W nemen.
Misschien te veel wattage, maar voor de zekerheid genoeg, is onhoorbaar stil en is erg goedkoop (€60,-). KOmt ook beter uit de tests dan de Seasonic en de XFX.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die is niet leverbaar!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:22
En daarnaast veel slechter van kwaliteit!
Ik vraag me dus af in welke tests (bron) hij er beter uit komt dan een willekeurige Seasonic of XFX?

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 04-04-2014 17:46 ]

• oscarw

oscarw

http://nl.hardware.info/p...ream-pro-600w#tab:reviews Hij heeft een Hardware.info Bronze award. Als je kijkt naar de geluidsproductie staat hij meestal helemaal bovenaan qua stilte.

[ Voor 26% gewijzigd door oscarw op 04-04-2014 21:23 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:04

Thomg

Aww yiss

oscar2oktober schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:22:
http://nl.hardware.info/p...ream-pro-600w#tab:reviews Hij heeft een Hardware.info Bronze award. Als je kijkt naar de geluidsproductie staat hij meestal helemaal bovenaan qua stilte.
Helaas was dat 5 jaar geleden 8)7
Kwaliteitslat is nu onderhand al veel hoger, kwaliteit van een bronze voeding in die tijd is op dit moment allesbehalve aanradenswaardig.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 04-04-2014 21:45 ]

• oscarw

oscarw

Dat is wel zo, maar hij is erg goedkoop en erg stil, dus voor mij nog steeds een aanrader!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:04

Thomg

Aww yiss

Goedkoop omdat je inlevert in de prijs ja.

Qua stilte matchen vrijwel alle andere voedingen de modxstream...

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 01:45

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Hier moet ik mij bij aansluiten, de XFX en Seasonic zijn gebaseerd op een van de betere platformen van dit moment, de modxstream was toen al middelmatig.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• oscarw

oscarw

Ik heb destijds de voeding uitgekozen omdat hij beter zou presteren dan de rest.... Ik heb toen uitgebreid onderzoek gedaan en toen was het een van de beste voor die prijs, ik weet niet meer precies op welke websites dat stond.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Komt ook beter uit de tests dan de Seasonic en de XFX.
Dit is gewoon weg niet waar. Die voeding is misschien niet erg slecht, maar zeker niet echt goed. Wat Seasonic maakt is gewoon vele malen beter.

• oscarw

oscarw

Tegenwoordig natuurlijk wel, maar ik bedoelde in de tijd dat die vergelijking werd gemaakt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
oscar2oktober schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:26:
Tegenwoordig natuurlijk wel, maar ik bedoelde in de tijd dat die vergelijking werd gemaakt.
Dan kan je beter anders zeggen in je post. Nu zeg je: koop de OCZ want dat is beter dan Seasonic. Zo staat het in je post. Hoe ik het ook lees ik kan er niets anders van maken.

Verder trouwens een prima setje zo bij elkaar. CPU, GPU, SSD, RAM en moederbord zijn prima keuze's.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2014 22:31 ]

• oscarw

oscarw

Maar goed, kies gewoon een voeding die aan je eisen voldoet. Zelf raad ik wel aan om een modulaire te nemen, zodat je minder dradentroep krijgt.

Het moederbordje lijkt me ook prima eigenlijk. Zelf zou ik voor de Gigabyte Sniper B5 gaan, omdat deze een stuk betere onboard-audio heeft. (Verwisselbare UP-AMP, Realtek ALC898 en vergulde connectoren.) Ook is deze nog een paar euro goedkoper. Ook vind ik de UEFI van Gigabyte moederborden een stuk overzichtelijker en makkelijker dan die van MSI bordjes.

Met het Geheugen zou ik zelf persoonlijk voor deze gaan: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU Zelf heb ik deze ook en deze hebben een lagere CAS-latency en stroomverbruik waardoor overklokken ook nog makkelijker zou kunnen gaan, mocht je dit ooit willen doen. Ook past deze makkelijker mocht je ooit een grote CPU-koeler willen. Helaas zijn de looks wel wat minder dan de Corsair-modules, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door oscarw op 04-04-2014 22:58 ]

Pagina: 1