Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo s540 vs s540 touch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het nadenken of ik een voorkeur heb voor de s540 of de s540 touch.
Grote verschillen:

-De touch lijkt 300 gram zwaarder te zijn, volgens lenovo website.
-Ik verwacht slechtere inkijkhoeken en helderheid voor de touch.
-Er zijn wat problemen gemeld met ghost touches.
-Met touch heeft meer last van schitteringen bij gebruik buiten.

-Maarja, op zich lijkt mij touch niet onhandig

Prijsverschil is vrij klein, het lijkt er zelfs op of de touch wat goedkoper is.

In beide gevallen zou ik voor een versie gaat met FHD en 256 GB SSD. i-5 of i-7 maakt me niet veel uit. Ik gebruik win 8.1.

Is touch een gimmick, of kan ik er echt iets aan hebben? Hoe irritant is 300 gram? (Hoe komt dat trouwens, dat verschil? Iemand een idee hoe groot het verschil in helderheid zal zijn.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Touch is voor mij geen gimmick en maakt het gebruik van de laptop een stuk prettiger. Ik gebruik het (in Windows 8.1) best vaak om knoppen in te drukken en te scrollen en heb steeds de neiging om op PCs en laptops zonder touch mijn hand naar het scherm te brengen (dus het is al behoorlijk een automatisme aan het worden).

Ik denk wel na het lezen van reviews dat touch screens in het algemeen minder mooi beeld geven, dus dat zal hier ook wel het geval zijn. Ik heb de S440 met touch en het scherm is prima, maar had wel wat helderder gekund, met wat meer contrast. Ik heb hem nog niet gezien zonder touch dus ik kan niet zeggen hoeveel verschil het is.

Die 300g extra lijkt me wat veel maar als de website dat zegt... Het komt omdat er een andere aanraakgevoelige toplaag op het scherm ligt en waarschijnlijk moet er ook wat extra electronica aangelegd worden. Hij is ook een paar mm dikker hierdoor. Maar je gaat er in de praktijk niet veel aan merken want je weet niet hoe het anders was geweest ;)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
In de review van de S440 spreken ze over 140gr, dat is natuurlijk een 14"model.

Verder is er niet echt een review van een s540 met touch kunnen vinden alleen een gebruikers review.

• robinjanssens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb nu een s540 met touchscreen. Het touchscreen werkt vrij goed en is zeer handig maar had af en toe last van de "ghost touches" en heb hierdoor het touchscreen maar gewoon uitgezet. Ik heb de laptop niet gekocht met het idee het touchscreen te gebruiken als je dit toch van plan bent kun je best een snelle manier zoeken om het touchscreen in en uit te schakelen (moest je er last van hebben).

Algemeen ben ik zeer tevreden over de laptop ook met het gewicht.