Hallo!
Met mijn eerst post vraag ik gelijk om hulp, eigenlijk niet erg net.
Na een aantal maanden werk/studeren met o.a. ArcGis heb ik besloten om eindelijk eens mijn PC te upgraden, in de hoop dat onder andere de raster analyses die ik draai eens wat meer gaan opschieten. Momenteel gebruik ik voornamelijk mijn XPS15 L502x, maar heb ik ook nog een oude zelfbouw PC staan uit, wat zal het zijn, 2008?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk in ArcGIS/QGIS/MatLab/Office/Photoshop. Geen games. (en zo wel: dan AoE III e.d. - maar systeem hoeft er niet op worden aangepast. Ik heb een Dell Ultrasharp 2312HM staan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
In principe natuurlijk zo goedkoop mogelijk
, maar max 750 lijkt me prima
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik nog heb liggen:
Zelfbouw 2008 oid:
Case: Cooler Master CM 690
Mobo: Asus P5N-E SLI
Graka: n8800GT
CD/DVD: Super writemaster speedplus o.i.d. --> simpel maar kan ik vast wel in de nieuwe gooien
Geheugen: 2x 1GB TeamElite DDR2-800MHz
Voeding: Coolermaster RS-520-ASAA-A1 (520w)
Nieuw:
Samsung EVO 840 250gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet;
- Hele dure graka, gewoon iets redelijks voor een goede prijs.
Wel:
- SSD (die heb ik dus al!)
- CD/DVD (lijkt me ook prima over te nemen)
- Voeding (overnemen van oude systeem, tenzij men hier een negatief advies over heeft?)
- Snelle CPU inclusief koeler
- Minimaal 8GB die ik eventueel kan uitbreiden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hardware moet degelijk zijn, welk merk dat is maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een hekel aan hard draaiende fans, dus liefst redelijk stil. Ik twijfel over het hergebruiken van mn CM690 kastje. Mooi ding, maar heeft zn tijd gehad. Liever wat kleiner.. (Ook het ontbreken van bijvoorbeeld USB3.0 slots bovenop is jammer)
Ga je overklokken?
Nee.
Na zelf rondkijken ben ik uitgekomen op dit:
Hier komt dan die voeding en de SSD nog bij.
Lijkt dit iets? Misschien de CPU upgraden naar 4770 oid? Is wel weer véél duurder. Heb ook echt geen idee of de Grafische kaart enigszins voldoet. (Of dat eventueel goedkoper ook kan)
Met mijn eerst post vraag ik gelijk om hulp, eigenlijk niet erg net.
Na een aantal maanden werk/studeren met o.a. ArcGis heb ik besloten om eindelijk eens mijn PC te upgraden, in de hoop dat onder andere de raster analyses die ik draai eens wat meer gaan opschieten. Momenteel gebruik ik voornamelijk mijn XPS15 L502x, maar heb ik ook nog een oude zelfbouw PC staan uit, wat zal het zijn, 2008?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk in ArcGIS/QGIS/MatLab/Office/Photoshop. Geen games. (en zo wel: dan AoE III e.d. - maar systeem hoeft er niet op worden aangepast. Ik heb een Dell Ultrasharp 2312HM staan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
In principe natuurlijk zo goedkoop mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik nog heb liggen:
Zelfbouw 2008 oid:
Case: Cooler Master CM 690
Mobo: Asus P5N-E SLI
Graka: n8800GT
CD/DVD: Super writemaster speedplus o.i.d. --> simpel maar kan ik vast wel in de nieuwe gooien
Geheugen: 2x 1GB TeamElite DDR2-800MHz
Voeding: Coolermaster RS-520-ASAA-A1 (520w)
Nieuw:
Samsung EVO 840 250gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet;
- Hele dure graka, gewoon iets redelijks voor een goede prijs.
Wel:
- SSD (die heb ik dus al!)
- CD/DVD (lijkt me ook prima over te nemen)
- Voeding (overnemen van oude systeem, tenzij men hier een negatief advies over heeft?)
- Snelle CPU inclusief koeler
- Minimaal 8GB die ik eventueel kan uitbreiden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hardware moet degelijk zijn, welk merk dat is maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een hekel aan hard draaiende fans, dus liefst redelijk stil. Ik twijfel over het hergebruiken van mn CM690 kastje. Mooi ding, maar heeft zn tijd gehad. Liever wat kleiner.. (Ook het ontbreken van bijvoorbeeld USB3.0 slots bovenop is jammer)
Ga je overklokken?
Nee.
Na zelf rondkijken ben ik uitgekomen op dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 183,60 | € 183,60 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition | € 187,55 | € 187,55 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,45 | € 60,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,36 | |
Hier komt dan die voeding en de SSD nog bij.
Lijkt dit iets? Misschien de CPU upgraden naar 4770 oid? Is wel weer véél duurder. Heb ook echt geen idee of de Grafische kaart enigszins voldoet. (Of dat eventueel goedkoper ook kan)
[ Voor 0% gewijzigd door Fristicake op 05-04-2014 00:00 . Reden: foutje :) ]