Synology, Asterisk en meerdere SIP account bij 1 provider?

Pagina: 1
Acties:

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 09:34
Hallo allemaal,

denk er over om mijn Win2k8 server te vervangen door een DS412+ en ben nu met XPEnology (de virtuele testversie) aan het kijken of ik alles draaiende kan krijgen wat ik nu op de Win2k8 server doe. Dat lukt aardig, op 1 ding na... Op mijn 3CX windows VOIP omgeving kan ik gewoon meerdere Sipgate accounts (ik heb nummers in D en UK) of Cheapconnect accounts (3 nummers) draaien, zonder dat ze elkaar in de weg zitten. Op Asterisk (de standaard package Digium versie) heb ik dat nog niet voor elkaar. :(

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- de trunks aangemaakt met de user/pass/server gegevens en insecure=very (zonder very registreren de accounts niet...)
- inkomende regels aangemaakt met _! als pattern en per account een toestel/voicemenu als destination

Als ik nu 1 van de nummers bel die ik bij 1 provider draai, dan gaat altijd hetzelfde toestel over. Stel ik heb bij Cheapconnect de nummer 123456, 654321 en 567890, dan gaat altijd bijvoorbeeld 567890 over ook als ik 123456 of 654321 bel.

Nu heb ik me helemaal in de rondte gegoogled en de (ook Digium) Asterisk handleidingen doorgeworsteld, maar kom er niet uit... vandaar dit berichtje hier. ;)

Wie heeft een soortgelijke opstelling en dit werkend? Een klein beetje in de bestanden hacken mag, maar liefst alles via de GUI (want dan herkent de GUI ook de wijzigingen tenslotte). En aangezien XPEnology de IPKG bootloader niet indersteunt (verkeerde processor) ook liever geen oplossingen die IPKG nodig hebben (zoals een andere GUI installeren, bijvoorbeeld FreePBX).

Wat wil ik? Ik heb een tiental VOIP accounts bij een aantal VOIP providers, waarbij dus meerdere bij dezelfde (moedermaatschappij), zoals Sipgate, Cheapconnect en zo. Ik wil aan elk account (met elk een eigen telefoonnummer) een apart te onderscheiden trunk/ingang/destination kunnen koppelen. Dat mag best een tussen-voicemenu zijn, waardoor ik het gesprek intern wel weer verder kan routeren.

Alvast dank voor het meedenken!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl