Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gigabit HUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als persoonlijk project wil ik mijn thuisnetwerk gaan monitoren.
Momenteel heb ik een telenet router waarop 2 unmanaged gigabit switches staan op aangesloten.
Door deze situatie kan ik dus alle verkeer binnen mijn netwerk niet zien passeren.

Om dit euvel op te lossen, lijkt mij de aankoop van een gigabit hub de beste oplossing.
Hierop ging ik een kijkje nemen op de "Best sellers pagina in Netwerk HUBs" op Amazon:
http://www.amazon.co.uk/g...ers/430573031/ref=sr_bs_1

De TP-Link TL-SG1005D & Netgear GS105 zien er beiden zeer interessant uit. Maar zijn dit wel echte hubs?
Ze staan tussen de ethernet hub's maar op de paginatitel staat er duidelijk switch vermeld.

Heb wat zitten doorzoeken naar effectief HUB's in titel en kwam ik bij volgend product uit:
http://www.amazon.co.uk/P...Switch-1000/dp/B001DHK1N0

Nu is mijn vraag of ik voor laatstvernoemd product moet gaan? Of er eventueel nog een beter alternatief in? Kunnen de "switches" tussen de best sellers toch fungeren als HUB?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Pak een managed switch en stel een monitor poort in? De HP 1810 kan dit en is niet erg duur.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HUB's worden niet of nauwelijks meer verkocht. Ik kom ze al jaren niet meer tegen iig. En in Gbit wil je ze ook niet; een hub stuurt al het inkomende verkeer op alle poorten uit, dus dat wordt een klein beetje een packetstorm als je niet uitkijkt :P

Als jij de boel wilt gaan monitoren moet je idd naar manageable switches toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Gigabit hub gezien. Je zult waarschijnlijk moeten gaan kijken naar een managed Gigabit switch, waarop je een mirror-port kunt instellen.

Verdorie, weer te laat. :)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 21:56

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Hieronder nog een uitleg over het verschil tussen switch en hub :)
http://www.netonline.be/ict/detail.asp?id=591

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het principe van port mirroring wel maar wou eerst kijken naar een alternatief om niet over te moeten gaan tot de aankoop van een managed switch.

Die HP 1810-8G v2 Switch zou neerkomen op € 84,49 (amazon.de) wat direct al mijn hele maandloon als student wegwerkt.

Ik heb hier thuis nog een 5-poorts Sitecom Gigabit router staan die niet gebruikt wordt.
Eventueel zou ik daar OpenWRT/DD-WRT firmware op kunnen flashen en hier dan port mirroring instellen.

Volgens deze blogpost moet dit mogelijk zijn: http://nivlheim.net/blog/?p=13

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

gigabit hubs bestaan niet, en verder is hub geen afkorting.

Als je verkeer wilt monitoren op gigabit is er maar een manier, en dat is een switch die monitoring ondersteunt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
als je nog een ergens een losse hebt slingeren dan kun je er ook een 2e netwerk kaart in drukken. zo kun je ook je netwerkverkeer loggen, welliswaar vanaf 1 punt tenzij je een kaart met meerdere netwerkpoortjes neemt.

maar leg eens wat uitgebreider uit wat je precies wilt monitoren/loggen. dan zijn er misschien ook nog wel softwarematige trucs die misschien wel hetzelfde resultaat mee te bereiken is. (virtualbox achtige oplossingen met bridged kaarten e.d. of switchport mogelijkheden van windows)

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:17:
als je nog een ergens een losse hebt slingeren dan kun je er ook een 2e netwerk kaart in drukken. zo kun je ook je netwerkverkeer loggen, welliswaar vanaf 1 punt tenzij je een kaart met meerdere netwerkpoortjes neemt.

maar leg eens wat uitgebreider uit wat je precies wilt monitoren/loggen. dan zijn er misschien ook nog wel softwarematige trucs die misschien wel hetzelfde resultaat mee te bereiken is. (virtualbox achtige oplossingen met bridged kaarten e.d. of switchport mogelijkheden van windows)
Doel is om security onion welke een linux distro is voor IDS, NSM & logmanagement is volledig op te zetten.
Doordat ik met unmanaged switches zien kan ik dus het verkeer niet onderscheppen en gaan monitoren vanop de verscheidene workstations hier thuis.

• The Eagle

The Eagle

Dan maak je een denkfout :)
Je kunt een PC met security oinion natuurlijk ook een tweede netwerkkaart geven en als default gateway opgeven bij de clients. Dan loopt alles eerst via die onion bak. probleem solved en je kunt je huidige infra houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Inderdaad. 2 nics in je monitoring bak en het verkeer er doorheen trekken is 'the way to go'.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Deze Netgears doen het ook, en zijn niet zo duur.

pricewatch: Netgear Prosafe GS105E

• The Eagle

The Eagle

Die zijn semi-managed. Windows only. Daar heeft ie met linux niet zoveel aan ;)
Bovendien nog steeds een stukje duurder dan een extra NIC ;)

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:28:
Inderdaad. 2 nics in je monitoring bak en het verkeer er doorheen trekken is 'the way to go'.
Nu stel ik hoogstwaarschijnlijk een zeer domme vraag maar:
een PC kan toch niet dezelfde functionaliteit als een router/switch aanbieden?
Stel dat ik al mijn verkeer naar die specifieke NIC stuur, hoe weet mijn PC dan wat hij met dit verkeer moet doen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:32:
[...]

Nu stel ik hoogstwaarschijnlijk een zeer domme vraag maar:
een PC kan toch niet dezelfde functionaliteit als een router/switch aanbieden?
Natuurlijk wel. Wat denk je dat een router is, precies? 9 van de 10 keer een pc met wat extra interfaces en in een andere fysieke vorm.
Stel dat ik al mijn verkeer naar die specifieke NIC stuur, hoe weet mijn PC dan wat hij met dit verkeer moet doen?
Door 't te bekijken, net zoals een routerof switch, en een beslissing te maken over of dat packet gedropt moet worden, gerouteert (en zo ja waarheen) of gebridged.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Ik gebruik voor wireshark, een 8 poort unex hub..... mijn allereerste netwerkverdeler van nu bijna 20 jaar oud.

Ik wou het ding bijna weggooien maar als splitter voor wireshark is ie ideaal. 10mbit !!!!! ftw

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1