Ik heb sinds herinstallatie van WIndows 7 het probleem dat het downloaden van een bestand via p2p(torrent) het hele systeem enorm vertraagd. Zodra de download start en er werkelijk gegevens binnenkomen, blijft het HDD-lampje nonstop aanstaan en werkt mijn laptop heel erg langzaam. Ook opvallend is dat de client(s) allemaal na een 30-tal seconden al zeggen dat Disk cache overloaded is en dat in taakbeheer het 'geheugen (privewerkset)' heel er snel stijgt. Deze stijging zet door tot ong. 2,5GB , om vervolgens een melding te geven. Deze melding is zoiets als "Out of memory, cannot write 888302000 bytes of data." of zoiets.
Probleem ontstaat zowel met een downloadsnelheid van 800KB/s(8Mbit) als 6,9MB/s(60Mbit)
Ik heb zelf al wat gespeeld met diskcache opties in verschillende torrentclients en nog wat andere geinstalleerd om te proberen(Bittorrent, utorrent). Dit heeft allemaal geen merkbaar resultaat. Ook het sluiten van andere actieve applicaties helpt niet. Via Google kan ik geen soortgelijk probleem of mogelijk antwoord vinden. In Windows Broncontrole zit ik allemaal leuke grafiekjes en grote getallen bij 'schrijven' en 'lezen' staan, maar voor zover ik het kan zien is het allemaal niet schokkend.
Zijn er mogelijke wegschrijfproblemen waardoor dit probleem ontstaat? Of is het een probleem met het nieuwe OS? Wat denken jullie?
Laptop: Asus Notebook 1,5 jaar oud met i7, 750GB HDD en 8GB RAM.
Probleem ontstaat zowel met een downloadsnelheid van 800KB/s(8Mbit) als 6,9MB/s(60Mbit)
Ik heb zelf al wat gespeeld met diskcache opties in verschillende torrentclients en nog wat andere geinstalleerd om te proberen(Bittorrent, utorrent). Dit heeft allemaal geen merkbaar resultaat. Ook het sluiten van andere actieve applicaties helpt niet. Via Google kan ik geen soortgelijk probleem of mogelijk antwoord vinden. In Windows Broncontrole zit ik allemaal leuke grafiekjes en grote getallen bij 'schrijven' en 'lezen' staan, maar voor zover ik het kan zien is het allemaal niet schokkend.
Zijn er mogelijke wegschrijfproblemen waardoor dit probleem ontstaat? Of is het een probleem met het nieuwe OS? Wat denken jullie?
Laptop: Asus Notebook 1,5 jaar oud met i7, 750GB HDD en 8GB RAM.
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 04-04-2014 11:54 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?