Sinds een week heb ik de onderstaande setup in huis,
Niks aan het handje zou je zeggen, tijdens het in elkaar zetten ging alles voorspoedig. Ik heb me nog wel even verbaasd over hoe makkelijk het eigenlijk tegenwoordig is
Totdat ik bij mijn laatste component aan kwam, de videokaart... Deze kreeg ik met geen mogelijkheid aan de gang, het hele systeem draait als een zonnetje alleen die videokaart is geen leven in te krijgen. Dus ik heb hem terug gebracht, de kaart is vervolgens getest (AFuture) en daar kwam uit dat er met de kaart niks mis was. Bij hun deed hij het wel
Dus ik ga morgen opnieuw proberen om de kaart in mijn systeem te zetten, maar wou even checken bij jullie of ik niet compleet gek geworden ben. Want volgens mij doe ik alles goed...
Op mijn voeding zitten 2 x 8 pins uitgangen
Bij mijn voeding heb ik twee 8 pins naar 6 + 2 pins gekregen
Op mijn videokaart zit 1 x 8 pins en 1 x 6 pins
Dus ik sluit beide kabels aan, 1 uiteinde in de 8 pins op de videokaart, 1 uiteinde op de 6 pins van de videokaart. Bij de laatste kabel hangt dus een 2 pins 'los'. Bij mij heeft deze manier van aansluiten tot nu toe geleid tot een 'd6' (kan VGA kaart niet vinden/openen/oid) melding op het moederbord. Op internet gaan hierover meerdere verhalen rond.
Heeft iemand van jullie ideeen, of mogelijk dingen waar ik nog naar kan kijken?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 193,- | € 193,- |
1 | ASRock Z87 Extreme4 | € 116,20 | € 116,20 |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 384,99 | € 384,99 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,03 | € 84,03 |
1 | Cooler Master Seidon 120V | € 39,85 | € 39,85 |
1 | Scythe Slip Stream 140XT PWM, 140mm | € 10,50 | € 10,50 |
1 | Logitech Wireless Keyboard K270 | € 20,- | € 20,- |
2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,45 | € 120,90 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,38 | € 13,38 |
1 | Corsair CS650M | € 74,04 | € 74,04 |
1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 91,04 | € 91,04 |
1 | Logitech Wireless Touchpad | € 21,33 | € 21,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.169,26 |
Niks aan het handje zou je zeggen, tijdens het in elkaar zetten ging alles voorspoedig. Ik heb me nog wel even verbaasd over hoe makkelijk het eigenlijk tegenwoordig is
Totdat ik bij mijn laatste component aan kwam, de videokaart... Deze kreeg ik met geen mogelijkheid aan de gang, het hele systeem draait als een zonnetje alleen die videokaart is geen leven in te krijgen. Dus ik heb hem terug gebracht, de kaart is vervolgens getest (AFuture) en daar kwam uit dat er met de kaart niks mis was. Bij hun deed hij het wel
Dus ik ga morgen opnieuw proberen om de kaart in mijn systeem te zetten, maar wou even checken bij jullie of ik niet compleet gek geworden ben. Want volgens mij doe ik alles goed...
Op mijn voeding zitten 2 x 8 pins uitgangen
Bij mijn voeding heb ik twee 8 pins naar 6 + 2 pins gekregen
Op mijn videokaart zit 1 x 8 pins en 1 x 6 pins
Dus ik sluit beide kabels aan, 1 uiteinde in de 8 pins op de videokaart, 1 uiteinde op de 6 pins van de videokaart. Bij de laatste kabel hangt dus een 2 pins 'los'. Bij mij heeft deze manier van aansluiten tot nu toe geleid tot een 'd6' (kan VGA kaart niet vinden/openen/oid) melding op het moederbord. Op internet gaan hierover meerdere verhalen rond.
Heeft iemand van jullie ideeen, of mogelijk dingen waar ik nog naar kan kijken?