Als ik mijn 2.2.18 SMP Kernel boot op een Compaq Proliant 3000R met 2 PII333's, dan komen er meldingen dat er een ongeldige MPtable is. Daarna gaat hij dan die andere proc gefiguren (volgens mij) en dat genereerd weer 4 schermen output, waarna hij steld dat mijn BIOS de 2e proc waarschijnlijk niet goed initialiseerd. Het werkt allemaal wel goed, gewoon omdat de MTRR ondersteuning dit probleem ondervangt, maar ik zou toch graag van die enorme output afwillen. In mijn BIOS kan ik instellen hoe de SMP moet werken, het staat op Full Table, helpt het om hem op Full Table (mapped) te zetten?
En een 2e vraagje, kan het zijn dat de IDE driver in de kernel geen irq's boven 15 kan begrijpen? Bij het booten tracht hij hem te proben, zegt dat hij een ongeldig irq krijgt, en zet daarna hem netjes op een werkende irq 14 (maar die is door de smp naar 20 gemapped, wat hij niet ondersteund)
Iemand enig idee hoe ik deze problemen op kan lossen?
- Ja, haal de 2e processor eruit is niet echt een optie
En een 2e vraagje, kan het zijn dat de IDE driver in de kernel geen irq's boven 15 kan begrijpen? Bij het booten tracht hij hem te proben, zegt dat hij een ongeldig irq krijgt, en zet daarna hem netjes op een werkende irq 14 (maar die is door de smp naar 20 gemapped, wat hij niet ondersteund)
Iemand enig idee hoe ik deze problemen op kan lossen?
- Ja, haal de 2e processor eruit is niet echt een optie