Net meegemaakt. Zit ik in vergadering met één der bazen in onze onderneming, samen met nog een aantal andere mensen. Iemand van PZ stormt de vergaderzaal binnen met de medeling: "Karel heeft net gebeld. Hij heeft een ongeval gehad op de snelweg naar Brussel!".
Waarop de baas: "D'r is toch niks aan de auto zeker?"
Mevrouw van PZ, verbouwereerd: "Eh, nee, ik denk het niet, hij zei daar toch niks van."
Baas: "Bon, goed, we gaan verder."
Daar zakt je broek toch van af zeker? Akkoord, we moeten nu ook niet overdrijven, maar een 0 komma 0 empatisch vermogen, op deze manier? Vond het moeilijk om de vergadering daarna nog verder te zetten, op die manier. Hoe gaan jullie om met zo'n bazen? Weten we nu allemaal ook weer dat, als we ooit met de firmawagen een ongeval hebben, de wagen zelf van bovengeschikt belang is.
Waarop de baas: "D'r is toch niks aan de auto zeker?"
Mevrouw van PZ, verbouwereerd: "Eh, nee, ik denk het niet, hij zei daar toch niks van."
Baas: "Bon, goed, we gaan verder."
Daar zakt je broek toch van af zeker? Akkoord, we moeten nu ook niet overdrijven, maar een 0 komma 0 empatisch vermogen, op deze manier? Vond het moeilijk om de vergadering daarna nog verder te zetten, op die manier. Hoe gaan jullie om met zo'n bazen? Weten we nu allemaal ook weer dat, als we ooit met de firmawagen een ongeval hebben, de wagen zelf van bovengeschikt belang is.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.