Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Net meegemaakt. Zit ik in vergadering met één der bazen in onze onderneming, samen met nog een aantal andere mensen. Iemand van PZ stormt de vergaderzaal binnen met de medeling: "Karel heeft net gebeld. Hij heeft een ongeval gehad op de snelweg naar Brussel!".

Waarop de baas: "D'r is toch niks aan de auto zeker?"
Mevrouw van PZ, verbouwereerd: "Eh, nee, ik denk het niet, hij zei daar toch niks van."
Baas: "Bon, goed, we gaan verder."

Daar zakt je broek toch van af zeker? Akkoord, we moeten nu ook niet overdrijven, maar een 0 komma 0 empatisch vermogen, op deze manier? Vond het moeilijk om de vergadering daarna nog verder te zetten, op die manier. Hoe gaan jullie om met zo'n bazen? Weten we nu allemaal ook weer dat, als we ooit met de firmawagen een ongeval hebben, de wagen zelf van bovengeschikt belang is.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:26
Ik had gevraagd hoe het met Karel was meteen er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Daarom heb ik een werkgever, die heeft doorgaans wat meer empathie :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Goede baas als hij de auto's niet goed genoeg verzekerd heeft dat dit mogelijk een issue kan zijn ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet je wat de baas belangrijker vindt. Als de leaseauto maar heel is, dat Karel in de kreukels ligt dat is bijzaak.....

Ik had (ligt ook even aan de ernst van de vergadering) inderdaad daarop gevraag of alles met Karel goed gaat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Karel heeft zelf gebeld, zal wel niet zo ernstig zijn dan

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van de functie ben je langer bezig met een nieuwe lease auto als een personeels lid ;)

Maar serieus ligt Karel niet zo goed bij de chef of reageert hij bij alles en iedereen zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Had mijn "werkgever kunnen zijn", prima vent ook verder maar de emotie van een hark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:23:
Afhankelijk van de functie ben je langer bezig met een nieuwe lease auto als een personeels lid ;)

Maar serieus ligt Karel niet zo goed bij de chef of reageert hij bij alles en iedereen zo ?
Niet enkel bij Karel (alles goed met hem, trouwens), bij zowat iedereen. Heb het jaren geleden zelf meegemaakt, toen ik hem vertelde dat ik volgende woensdag afwezig zou zijn omdat mijn vrouw geopereerd werd, en ik kreeg de vraag dat het toch maar één dag zou zijn dat ik afwezig zou zijn zeker. Fijn.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als dit al jaren aan de gang is, vind ik het een relevantere vraag waarom je in vredesnaam voor deze vent blijft werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Ik zou denken omdat de banen voor zijn functie mogelijk niet voor het oprapen ligt.
Echter is het wel een zeer duidelijk aanleiding om eens rond te kijken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Een gemiddelde baas heeft flink narcistische trekjes toch?

[ Voor 34% gewijzigd door LED-Maniak op 04-04-2014 10:31 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

demichel schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:29:
Ik hoef geen vrienden op het werk. Zorgen dat je werk zo goed mogelijk uitgevoerd is, maar daar stopt het. Uitjes, borrels, etentjes,... met collega's, een grote no-no. Vijf uur, scherm uit (tenzij er dringende problemen zijn) en naar huis.
Je baas blijkbaar ook niet.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

demichel schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:14:
... Iemand van PZ stormt de vergaderzaal binnen ...
Wtf, zonder te kloppen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Fijn dat je de moeite neemt om oude topics op te zoeken, dank daarvoor.

Je haalt wel twee zaken door mekaar:

-de "normale gang van zaken", waar ik inderdaad geen behoefte heb aan dat soort zaken,

en

-het moment waarop iemand iets naars meemaakt, zoals een ongeval, waar ik écht niet ga informeren of er wat aan de auto is en dan verder ga met de vergadering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
demichel schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:24:
[...]

Niet enkel bij Karel (alles goed met hem, trouwens), bij zowat iedereen. Heb het jaren geleden zelf meegemaakt, toen ik hem vertelde dat ik volgende woensdag afwezig zou zijn omdat mijn vrouw geopereerd werd, en ik kreeg de vraag dat het toch maar één dag zou zijn dat ik afwezig zou zijn zeker. Fijn.
Ik vind het anders niet zo'n rare vraag. Hij hoeft toch niet de ingreep met je te bespreken?

Als Karel belt, ligt ie niet in de ambulance dood te gaan, dus vraag 1 is of zijn mobiliteit nog gewaarborgd is. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
En ik moet heel eerlijk toegeven, dat ik het een normale reactie vind. Karel belt zelf, werkgever gaat er waarschijnlijk daarom vanuit dat er niks ernstigs is.
Net als met de operatie van je vrouw, waarom zou de werkgever meteen navragen waarom? Kan me voorstellen dat heel veel mensen niet perse willen dat de werkgever of collega's precies weten waarom jij of je vrouw een operatie heeft. Als je erover wilt praten begin je er toch zelf over?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Werknemers zonder gevoel voor humor zijn veel erger.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.