Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wifi (Airplay) speakerdock. Welke kan doen wat hij belooft ?

Pagina: 1
Acties:

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik roep maar de hulp in van de tweakers, want ik kom er niet alleen uit.

Om muziek te streamen (Airplay/DLNA) in de tuin (eigenlijk in een veranda, dus vocht e.d. is geen probleem, ook netstroom is aanwezig) wil ik graag een goede oplossing.

Ik had eerst gekeken naar de Bose Soundtouch http://www.bose.nl/NL/nl/...fi-music-system/?mc=NL/02, maar aangezien ik toch bij 4Launch aan het bestellen was, daar advies gevraagd en deze gekocht (was ook een stuk goedkoper) :

Pioneer XW-SMA1 http://www.pioneer.eu/nl/...2/227/XW-SMA1-K/page.html

Gisteren is die binnengekomen, tijd mee lopen spelen (fw geupgrade naar nieuwste versie) en ofschoon hij via UTP kabel perfect werkt, is het werkelijk een drama via WIFI. Ik heb zelf een Asus RTAC68U staan, dus wifi dekking zit wel snor (iPad/laptop/gsm op dezelfde plek als de Pioneer geven vol bereik), maar de Pioneer valt steeds weg, (blauw ledje op de Pioneer knippert ook ter indicatie van zwak wifi.. yeah right).

Deze Pioneer gaat dus vandaag RMA naar 4Launch. Weinig nut om een wifi speakerdock te houden dat geen goede wifi aan boord heeft :)

Maar wat nu ? Welke raden jullie aan ? Ik wil ongestoord kunnen luisteren naar internet radio, Airplay streams (iTunes library) is een must en DLNA zou leuk zijn, maar is geen must. Wel wil ik graag een app (iOS) om de boel te bedienen (de app van Pioneer was goed te gebruiken), maar dat zal wel standaard zijn bij de meeste merken.

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Enige tijd geleden had ik voor mijn vriendin een JBL On Air gekocht bij de mediamarkt (JBL On Air Wireless Zwart, http://www.mediamarkt.nl/...24,233899.html?langId=-11).

Deze had ik toen gekocht voor €99. Nu ik je topic zag zocht ik hem weer even op, maar schrikbarend genoeg kost ditzelfde apparaat nu €275, al snap ik niet waarom. Voor €100 was het echt een prima apparaat, het kon in wezen ingesteld worden als geluidsuitvoer van de telefoon. Elk geluid dat normaal gesproken via de telefoon zou worden verstuurd, kwam nu naar buiten uit de JBL On Air.
Mocht deze weer voor rond de €100 komen is dit zeker een aanrader.

Verwijderd

Sonos al bekeken?

• iDog
  • Niet online
@Kunis : als die wifi range inderdaad het streamen ondersteunt (werkelijk slechts 2 muren ertussen en de Pioneer was al aan het haperen als een malloot), dan zal ik die JBL eens proberen (is intussen trouwens discontinued, moet nog even uitzoeken of hij vervangen is door een beter broertje).
edit : crap, die JBL wordt niet meer gemaakt en ik zie bij JBL op de productpagina ook geen alternatief meer.

@fridgeman : Om eerlijk te zijn zie ik bij de Sonos oplossingen door de bomen het bos niet meer. Ik wil gewoon 1 "blok" ergens neerzetten, stroom erin en klaar. Wat ik bij die Sonos oplossingen zie, heb je altijd basisstations, losse speakers etc. Misschien zie ik het verkeerd, maar welke precieze Sonosding heb ik nodig volgens jou ?
edit : even verder gekeken en de Play:1 oplossing bijv. ondersteunt geen Airplay, maar gebruikt zijn eigen Sonos netwerk. Dit is eigenlijk al een showstopper, omdat ik niet al mijn muziek op een nas wil zetten om de Sonos app zo toegang te geven. Komt nog bij dat ik nergens kan vinden wat afstand en muren doet met de kwaliteit van het signaal tussen het basestation en de losse speakers (cfr. http://www.digitaltrends....iews/sonos-play-1-review/

Straks wordt het toch nog 30 meter utp trekken... :F

[ Voor 34% gewijzigd door iDog op 06-04-2014 02:30 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat dacht je van een AirPort Express met wat goeie speakers die een ingebouwde DAC hebben zodat je ze optisch kan aansluiten? Dan heb je misschien niet precies 1 blok, maar wel een zelfstandige unit. Stroom er in en gaan.

Je kan dan natuurlijk ook gewoon een Ethernet speaker neerzetten en die via de Ethernet poort van een AirPort Express verbinding laten maken die op zijn beurt weer met je bestaande wifi-netwerk verbonden is, maar dat kan eigenlijk met elk apparaat waar DD-WRT op draait, dus dat kan ook een stukje goedkoper.

[ Voor 41% gewijzigd door johnkeates op 06-04-2014 02:34 ]

• iDog
  • Niet online
@johnkeates : dat is misschien nog wel een goed idee :). AirPort Express is zo'n beetje de enige die 802.11n aan boord heeft, al de andere docks die ik ben tegengekomen hebben slechts 802.11g.

edit : alternatief is een Apple TV (kost maar 12 euro meer) waarbij ik ook meteen de optie heb om video te streamen. Enige ervaring daarmee ? (die heeft ook n aan boord). Ik vraag me af of ik die ook zonder scherm kan gebruiken (op termijn kan ik wel een 27" monitor ophangen in de veranda, maar nu nog geen prioriteit)..

[ Voor 45% gewijzigd door iDog op 06-04-2014 02:49 ]

Pagina: 1