Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus n550jv notebook speedtest 6Mbs, telefoon 43Mbs

Pagina: 1
Acties:

• xzibbitist
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 14:08
Hallo,

Ik heb op speedtest.net een speedtest gedaan op mijn laptop omdat ik lagg tijdens games. Ik kwam er achter dat mijn max snelheid nét boven de 6Mbs komt. Op mijn mobiel haal ik gemakkelijk de 40, wat ook de bedoeling is.

Kan het zijn dat er misconfiguraties zijn? Mijn type notebook is de populaire n550jv-cn270h die 2 maanden terug in de bbg stond. Ik heb van iemand anders gelezen dat zijn netwerk kaart stuk was, maar ik hoop dat ik het op kan lossen!

Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken ik heb nooit dit soort problemen ervaren, mijn modem etc. werken goed anders zou mijn telefoon het ook niet doen. Mijn mobiel lag voor mijn laptop dus de locatie ligt het ook niet aan.

thanks! :+

Verwijderd

Probeer de laptop eens aan te sluiten met de kabel. Doe de speedtest opnieuw en zet hierbij de draadloze verbinding af. Zo kan je zien of het aan de netwerkkaart zou kunnen liggen.

• xzibbitist
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 14:08
Hallo,

Ik heb de laptop omgeruild voor een nieuwe. Hierop heb ik het zelfde probleem! Draadloos werken alle apparaten goed behalve deze laptop. Mijn telefoon, oude laptop enz hebben draadloos een prima verbinding, met mijn nieuwe > nieuwe laptop heb ik zelfs maar 0.5 tot 1Mbps.

Ik denk dat ik hem op ga sturen voor reparatie gezien omruilen niet helpt, misschien dat ze er een nieuw kaartje in doen of de antenne veranderen?!

Het gekke is dat ie het naast mijn router wel gewoon goed doet, maar op 3 meter afstand zonder muren oid er tussen alweer half.

Ook anderen die deze laptop willen kopen zijn gewaarschuwd, ik heb op een forum ook al gelezen dat iemand anders problemen had dus misschien dat het in de batch netwerkkaarten zit.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet de hardware dat een probleem is van de laptop, het is de driver of je router. Weet je zeker dat de laatste firmware erop staat, of heb je die toen je 'm een paar jaar geleden kocht niet meer bijgewerkt? Het klinkt namelijk meer aan incompatibiliteit tussen de laptop wifi driver en je router.

Als je niet de bron vind, kan je wel blijven terugbrengen en zeggen dat de laptop 'kapot' is, maar bij de winkel zullen ze 'm ook gaan testen en geen probleem vinden omdat hun apparatuur wel fatsoenlijk werkt met de laptop. Je gaat dus uiteindelijk niets bereiken daar.

Commandline FTW | Tweakt met mate