Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een nieuwe laptop/ultrabook. Ik zit voor mijn werk gemiddeld ongeveer 8 tot 10 uur per week in de trein en wil mezelf in die tijd lekker bezig kunnen houden. Momenteel gebruik ik een iPad4 (plus Logitech toetsenbordje), maar ik merk dat dit toch behoorlijk beperkt is in de mogelijkheden (qua software/hardware). Spelletjes zijn oppervlakkig en productiviteitsapps zijn vaak net-niet.
Ik werk voor een IT bedrijf (helaas (nog) geen laptop van de zaak voor mijn functie) en zie veel laptops om me heen. Ik was in eerste instantie sterk in verleiding gebracht door de Macbook Pro Retina 13" variant. Draagbaar, krachtig genoeg om licht te gamen, accuduur en veel positieve reviews op de interwebs. Na nog wat rondklikken ben ik echter op de nieuwe Dell XPS 13 gestuit, die qua specs en prijs nog interessanter is.
Even vergelijken:
Ik werk voor een IT bedrijf (helaas (nog) geen laptop van de zaak voor mijn functie) en zie veel laptops om me heen. Ik was in eerste instantie sterk in verleiding gebracht door de Macbook Pro Retina 13" variant. Draagbaar, krachtig genoeg om licht te gamen, accuduur en veel positieve reviews op de interwebs. Na nog wat rondklikken ben ik echter op de nieuwe Dell XPS 13 gestuit, die qua specs en prijs nog interessanter is.
Even vergelijken:
- Voor 1215 euro heb ik een Haswell i7-4500U, 8 GB RAM, 256 GB SSD en (dit is ietsje minder) een Intel HD4400 (klik, 10% korting via Dell partnership). De benchmarks op deze website liegen er niet om, en dat gaat ook nog eens over de i5 versie!
- De Macbook-optie biedt mij voor 1470 euro een i5-4258U, 8 GB RAM, 256 GB SSD. Voor die 200 euro meer heb ik een hoger resolutie scherm (2560x1600) en een iets krachtigere GPU.
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs