Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
oi
Ik denk dat je je geheugen niet kunt testen of hij ook op 133mhz loopt, je mobo kan dat simpelweg niet aan..
110 mhz is het snelste wat je mobo aankan, in een gunstig geval..
Dit komt door de 200 fsb die AMD gebruikt.
Er zijn 2 manieren om te kijken of je 133 Mhz geheugen hebt of niet..
1). Uit de kast halen, en de dimm bekijken, heeft hij pootjes, zoals de 66 & 100 mhz dimm, dan is het geen 133 mhz dimm, de pootjes van zo'n 133mhz dimm zitten onder de IC zelf (vergelijkbaar met je chipset op je moederbord).
2). In een Pentium 3 die op 133fsb loopt stoppen, dan kun je hem namelijk testen..
gl!
Ik denk dat je je geheugen niet kunt testen of hij ook op 133mhz loopt, je mobo kan dat simpelweg niet aan..
110 mhz is het snelste wat je mobo aankan, in een gunstig geval..
Dit komt door de 200 fsb die AMD gebruikt.
Er zijn 2 manieren om te kijken of je 133 Mhz geheugen hebt of niet..
1). Uit de kast halen, en de dimm bekijken, heeft hij pootjes, zoals de 66 & 100 mhz dimm, dan is het geen 133 mhz dimm, de pootjes van zo'n 133mhz dimm zitten onder de IC zelf (vergelijkbaar met je chipset op je moederbord).
2). In een Pentium 3 die op 133fsb loopt stoppen, dan kun je hem namelijk testen..
gl!
Verwijderd
btw, om het ff helemaal duidelijk te maken
op een KA7 draait je geheugen NOOIT 133 mhz, maar 100mhz, dat je nu 133 mhz geheugen hebt, dat op op 100mhz loopt, dat heeft ten opzichte van het geheugen geen vertraging op, het is wel handig voor in de toekomst, met de 266 chipset van VIA/AMD, want dan heb je wel wat aan je 133mhz geheugen, dan is het zelfs genooodzaakt om 133mhz te kopen.
Maar op je Ka7 heb je nix aan 133mhz.
op een KA7 draait je geheugen NOOIT 133 mhz, maar 100mhz, dat je nu 133 mhz geheugen hebt, dat op op 100mhz loopt, dat heeft ten opzichte van het geheugen geen vertraging op, het is wel handig voor in de toekomst, met de 266 chipset van VIA/AMD, want dan heb je wel wat aan je 133mhz geheugen, dan is het zelfs genooodzaakt om 133mhz te kopen.
Maar op je Ka7 heb je nix aan 133mhz.
wat een onzin. 'tuurlijk kun je op een ka7 het geheugen op 133mhz laten draaien. da's een standaard feature van de kx133 chipset. daarom heet dat onding ook kx133.
muzzlehead is in de war met de fsb van de ka7. die kan idd max op 100mhz.
muzzlehead is in de war met de fsb van de ka7. die kan idd max op 100mhz.
Verwijderd
Juist... 
En SiSoftSandra geeft het aan bij Mainboard Info, en dan scroll je naar Memory Modules, daar staat het bij de rest van de timing resultaten PC100 of PC133...
En SiSoftSandra geeft het aan bij Mainboard Info, en dan scroll je naar Memory Modules, daar staat het bij de rest van de timing resultaten PC100 of PC133...
PC100 of PC133 geeft natuurlijk niet aan op hoeveel MHz je mem loopt, en Sandra geeft het FOUT aan (bij mijn K7V tenminste), 'ze' zegt 100MHz terwijl het 133MHz is. Wat je moet doen is gewoon switchen tussen 100MHz en 133MHz en kijken of er in de MemBench een duidelijk verschil te zien is. Dat switchen kun je doen in je bios: 3:3 is 100MHz bij een 100MHz FSB, 4:3 is 133MHz " " ". En MuZZlehead, niet zoveel onzin lullen dude
.
Hartelijk dank voor de juiste antwoorden.
Ik ben er nu al uit, hij geeft bij mij wel 133MHz aan, dus het zal wel loslopen!
(Ik zat wel ff raar te kijken... kx133 en geen 133MHz geheugen...?! Nou goed, foutje toch bedankt voor de reacties!)
Ik ben er nu al uit, hij geeft bij mij wel 133MHz aan, dus het zal wel loslopen!
(Ik zat wel ff raar te kijken... kx133 en geen 133MHz geheugen...?! Nou goed, foutje toch bedankt voor de reacties!)
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Pagina: 1