Simpel geheugen vraagje?!

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:22
Ik wil mijn geheugen testen (of ie wel op 133MHz loopt) In de search was ik er al achter gekomen dat ik een programmatje downloaden kon: Sisoft Sandra 2000.
Goed progje geinstalleerd, maar nu...

Ik heb vanalles geprobeerd, maar kon nog nergens die 100 / 133MHz aflezen...

Waar moet ik heen?? Please help.

Of trouwens, stel, het geheugen loopt niet standaard op 133MHz, hoe moet je dit op een Abit KA7 bordje dan instellen?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

oi

Ik denk dat je je geheugen niet kunt testen of hij ook op 133mhz loopt, je mobo kan dat simpelweg niet aan..

110 mhz is het snelste wat je mobo aankan, in een gunstig geval..

Dit komt door de 200 fsb die AMD gebruikt.

Er zijn 2 manieren om te kijken of je 133 Mhz geheugen hebt of niet..

1). Uit de kast halen, en de dimm bekijken, heeft hij pootjes, zoals de 66 & 100 mhz dimm, dan is het geen 133 mhz dimm, de pootjes van zo'n 133mhz dimm zitten onder de IC zelf (vergelijkbaar met je chipset op je moederbord).
2). In een Pentium 3 die op 133fsb loopt stoppen, dan kun je hem namelijk testen..

gl!

Verwijderd

btw, om het ff helemaal duidelijk te maken

op een KA7 draait je geheugen NOOIT 133 mhz, maar 100mhz, dat je nu 133 mhz geheugen hebt, dat op op 100mhz loopt, dat heeft ten opzichte van het geheugen geen vertraging op, het is wel handig voor in de toekomst, met de 266 chipset van VIA/AMD, want dan heb je wel wat aan je 133mhz geheugen, dan is het zelfs genooodzaakt om 133mhz te kopen.

Maar op je Ka7 heb je nix aan 133mhz.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wat een onzin. 'tuurlijk kun je op een ka7 het geheugen op 133mhz laten draaien. da's een standaard feature van de kx133 chipset. daarom heet dat onding ook kx133.

muzzlehead is in de war met de fsb van de ka7. die kan idd max op 100mhz.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

trouwens, dat verhaal over die pootjes onder de ic is ook de grootste onzin. een pc133 dimm ziet er precies zo uit als een pc66 of pc100.

hoe je dan kunt zien of het pc133 of iets anders is? geen idee :)

Verwijderd

Juist... ;)

En SiSoftSandra geeft het aan bij Mainboard Info, en dan scroll je naar Memory Modules, daar staat het bij de rest van de timing resultaten PC100 of PC133...

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
PC100 of PC133 geeft natuurlijk niet aan op hoeveel MHz je mem loopt, en Sandra geeft het FOUT aan (bij mijn K7V tenminste), 'ze' zegt 100MHz terwijl het 133MHz is. Wat je moet doen is gewoon switchen tussen 100MHz en 133MHz en kijken of er in de MemBench een duidelijk verschil te zien is. Dat switchen kun je doen in je bios: 3:3 is 100MHz bij een 100MHz FSB, 4:3 is 133MHz " " ". En MuZZlehead, niet zoveel onzin lullen dude ;).

PC Specs

• omitz
  • Laatst online: 04-09 17:22
Hartelijk dank voor de juiste antwoorden.
Ik ben er nu al uit, hij geeft bij mij wel 133MHz aan, dus het zal wel loslopen!

(Ik zat wel ff raar te kijken... kx133 en geen 133MHz geheugen...?! Nou goed, foutje toch bedankt voor de reacties!)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Pagina: 1