Flash herinstalleren op Windows 8.1 / IE11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 21:51
Wegens een stommiteit heb ik Flash uninstalled op m'n Windows 8.1 echter ik kan geen methode vinden om deze opnieuw te installeren. Adobe/Windows vertellen steeds dat Flash een onderdeel is van IE in Windows 8.1 en willen het dus niet installeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06
Oh op deze pagina van adobe (onder het kopje Internet Explorer bijwerken om de nieuwste versie van Flash Player te verkrijgen) zie ik toch echt onderaan 4 links waar je flash kan downloaden (32-bit en 64-bit voor Windows 8 en Windows 8.1).

Succes.

[ Voor 18% gewijzigd door Starke op 04-04-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De betreffende updates (uiteindelijk is dat voor mij 64bits 8.1) heb ik reeds geinstalleerd maar het lost niets op.

Ook een poging IE 11 te "herinstalleren" via remove/add Windows features heeft niets opgelost.

Uiteindelijk heb ik een system restore gedaan en nu werkt Flash terug.

Het rare was trouwens dat na de uninstall van Flash blijkbaar nog wel alles aanwezig was, ook de pagina waarnaar je verwijst gaf enkel aan dat ik de add ons moest controleren en ActiveX filtering uitzetten (maar beide waren correct trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Fijn dat het opgelost is.

Kennelijk staat het antwoord hoe het op de lossen in een post op de Adobe forums. (Gevonden onder "uninstall flash player windows 8.1" met behulp van duckduckgo).

Het komt er dus op neer dat je de Flash Update (KB2938527) via Installed Updates (onder Programs and Features) had moeten verwijderen en daarna de update die werd aangeboden in de eerder gegeven help pagina van adobe had moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Voor zover ik begrepen heb installeer je dan de "other browsers" versie... wat niet hetzelfde is als de embedded Flash player van IE 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
The other browsers version staat niet als een Windows Update in je view installed updates. The other browser version staat gewoon in Programs and Features als Adobe Flash Player 11 Plugin tenminste zo ziet het er bij mij uit (de flash player die geïnstalleerd wordt voor Steam & Firefox, Palemoon en mogelijk andere browsers).

Zoals er in die topic op de adobe forums staat was zijn probleem ook met Internet Explorer en Windows 8.1 en is het op die manier opgelost dus ik neem aan dat het gewoon voor Internet Explorer werkt op die manier. Gezien de flash player voor Internet Explorer in Windows 8 (8.1) tegenwoordig meekomt als Windows Update is het update nummer tegenwoordig anders zoals ik ook heb aangegeven in m'n vorige post.

[ Voor 39% gewijzigd door Starke op 06-04-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het rare is dat ik twee dingen zie staan in m'n installed programs...

- Adobe Flash Player 11 ActiveX 64bit (Adobe Systems Incorporated)
- flashplayer11 (Adobe)

... maar ik heb zelf de installatie niet gedaan (is een werk PC).

Tevens kreeg ik altijd meldingen over een nieuwe versie, maar na de download kwam hij dan vertellen dat het niet nodig was omdat ik via de ingebouwde versie in IE11 reeds beschikte over de nieuwste versie (ook al heb ik maar 12.0.0 terwijl de nieuwste volgens Adobe 12.0.77 is ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Ik heb geen idee waarom die 2 dingen op je PC op je werk staan (nou ja wel een idee maar glazenbolwerk, ik gok via SCCM of een ander applicatie/operating system distributie systeem dat Flash Player, voor XP danwel Windows 7 gepushed wordt als standaard package voor alle PC's).

Maar in ieder geval is het bij jouw opgelost (zonder reïnstall of wat ook) maar dan via System Restore in plaats van de manier die er in de Adobe thread staat.

De nieuwste flash player op je werk PC kan ik niet veel over zeggen (behalve dat de flash update mogelijk niet gepushed wordt via WSUS maar weer glazenbolwerk).

Ik zou me in ieder geval niet meer teveel zorgen over maken en gewoon de thread af laten zakken (anders wordt het een thread die uit glazenbolwerk bestaat wat niet het oorspronkelijke doel van de topic was), wie weet vind iemand hem nog ooit via de GoT Search als iemand Flash op Windows 8/8.1 verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Starke op 06-04-2014 16:25 ]

Pagina: 1