@Question Mark, thnx voor de link naar het topic, een hoop nuttige informatie
@MvL volgens mij wel

. Ik zou idd je uiteindelijke VMWare oplossing mee laten wegen in je switch aankoop. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om een extra kaart met 4 netwerk poorten in je server te stoppen zodat je de Synology en de server kunt verbinden met een 4GBit verbinding (dmv LAG). Theoretisch zou dit met cross-over kabels kunnen echter daar heb ik zelf geen ervaring mee. Het bespaart je natuurlijk wel minimaal 4 switchpoorten.
Nadeel is dat je niet meer direct bij je Synology kunt (dit is eventueel op te lossen door 1 poort voor management te reserveren). Als je SATA2 schijven hebt (3Gbps) heb je maar 3 poorten nodig. Synology (en zekder de RS2414) kun je idd als iSCSI target voor VMWare gebruiken. Daarnaast kun je een en ander ook via NFS laten lopen. Ik zou zelf voor iSCSI kiezen maar dat baseer ik meer op een 'gut feeling' dan op kennis en ervaring.
Verder heb je wat moederboard betreft een goede keuze gemaakt. Serverboards zijn vaak terug te vinden in de lijst met ondersteunde hardware. Als een moederboard niet voorkomt in de lijst betekend dit overigens niet automatisch dat je een ander board moet kopen. Als de chipset ondersteund word, krijg je het vaak wel aan de praat.
Ik wil met mijn VMWare omgeving een aantal dingen bewerkstelligen:
1. Storage array waar 8 tot 12 schijven in kunnen
2. Intel based zodat ik MacOS X makkelijker kan virtualiseren
3. PCI-e passthrough zodat ik 2 videokaarten aan 2 XBMC machines kan doorsturen (die wil ik dan via HDMI over Ethernet naar de TV's sturen)
4. Ruimte voor 4 tot 6 virtuele machines
Dit alles het liefst in een behuizing en zo energie zuinig mogelijk. Omdat ik m'n geld maar een keer uit kan geven, besteed ik liever een aantal weekenden aan het bij elkaar sprokkelen van info

.