Toon posts:

Ps4 remote play netwerkverbinding (indien mogelijk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben voor mijn beroep vaak op reis (incl overnachten), en heb voor entertainment een PS Vita gekocht.
Mijn hoop is deze online te kunnen verbinden met een Playstation 4 voor remote play, welke thuis staat en aangesloten is via kabel op de router en internetverbinding heeft, maar mijn IT kennis is wat beperkt.

Voor mijn werk ben ik op locaties waar ik mijn eigen laptop (Windows 7) kan verbinden met een WiFi netwerk voor internet, echter heb ik geen kennis welke faciliteiten daarachter hangen (ook niet bepaald hulpzame mensen in de IT dus ik denk niet dat ik daarmee verder kom, plus dat het per locatie ook nog zou kunnen verschillen).
Ook kan ik de Vita direct aanhaken op het WiFi netwerk, maar ben ik niet in staat verbinding te maken met mijn Ps4.
(Daarbij gezegd, als ik de Vita Tether via mijn mobiel is het wel mogelijk verbinding te maken maar is deze te langzaam, echter wel aangevend dat ik aanneem dat mijn thuisnetwerk instellingen correct zijn)

(Mijn thuisverbinding is 60 Mbps down en 15 Up, op werklocaties gemiddeld 50 Down en 30 Up)

Lang verhaal enigzins beperkt proberen te houdend:
Mij is verteld van 2 opties

1) Een VPN ('tunnel'?) te leggen tussen mijn laptop en het thuisnetwerk, en zo indirect de Vita en Ps4 verbinden.
Mij werd Hamachi aangeraden, waarbij ik in staat blijk mijn thuis-pc en laptop te verbinden vanaf alle locaties. Ping-en is mogelijk en zelfs gedeelde mappen zijn bereikbaar.
Ook is het mij gelukt een Hotspot aansluiting te creeeren op de laptop (USB wifi adapter), dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn mijn Vita gebruik te kunnen laten maken van de verbinding van mijn laptop met het thuisnetwerk. Simpel gezegd: als de Vita en de Ps4 door de (indirecte) Hamachi verbinding zouden denken dat ze lokaal verbonden kunnen worden, zou het moeten kunnen.
Ik werd er echter op gewezen dat ik mijn hotspot dan zou moeten matchen met de hamachi instellingen(?) wat betreft IP settings, waar ik helaas af moet haken wegens gebrek aan kennis.

2) Een thuisrouter te gebruiken die DDWRT (?) firmware aankan.
Zoals het mij is uitgelegd is zijn dergelijke routers in staat als een direct aanspreekpunt voor een VPN connectie te fungeren. Heel simplistisch: ipv communicatie tussen mijn laptop en thuis-pc via een programma zoals Hamachi, zou de router het aanspreekpunt aan de 'thuiskant' worden ipv de pc.
Doordat de verdere instellingen al goed waren om te kunnen verbinden via het internet (tether) zou dit een correcte link moeten (kunnen) geven.

Mocht ik iets over het hoofd zien, hulp mogelijk bij het instelligen van 1 van deze 2 opties, verdere informatie nodig is of er alternatieven zijn hoor ik het graag!