• Thalutt
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 08:57
Hallo

Ik wil graag een beeldscherm voor mijn pc waarmee ik goed kan gamen.
Omdat ik vooral FPS speel wil ik een goede reactietijd, maar een mooie kleurweergave wil ik ook graag.
Ik wil max € 250,- aan het beeldscherm uitgeven.

En dus de vraag wat moet ik gaan kopen?

Alvast bedankt

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:27
Dat is maar net wat je belangrijker vind, TN is over het algemeen beter voor gaming vanwege de lagere input lag mindere ghosting etc. IPS is echter beter kwa kijkhoeken en kleurweergave.

Persoonlijk ben ik ook een gamer die veel snelle FPS games speelt zoals Quake Live, Warsow etc. En heb zelf een Dell 2412M maar merk eigenlijk niets van ghosting of iets dergelijks bij het gamen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:41
Het is simpel. Het optimale scherm dat jij wilt bestaat niet, dus lage input-lag (aka TN) en hoge helderheid/contrasten egaal over het scherm en in welke kijkhoek dan ook (IPS). Hooguit CRT zou dan nog mogelijk zijn, maar ik neem aan dat je liever geen bakbeest meer wilt hebben.

Echter is het maar hoeveel je aan inputlag vasthoudt. Er zijn mensen die erbij zweren dat ze het zien en/of er zelfs last van hebben. Maar in principe zou bij de moderne IPS panelen dit ook minimaal moeten zijn.

Het punt is simpelweg: Wil je een snel scherm (dus 120Hz of meer en beperkte inputlag van 1-3ms) zit je met jouw budget sowieso vast aan een TN paneel. Wil je een mooi scherm van 60Hz met max. inputlag van ±5-8ms, zit je te kijken naar een IPS of e-IPS... AH-IPS is boven je budget over het algemeen en ik vraag me ook af wat je daarmee wilt... je wilt immers gamen en niet het hoogste kleurbereik eisen voor beeldbewerking.

Mja tot zover mijn nog steeds relatief minimalistische kijk erop... er zijn vast mensen die het beter weten dan mij. :P ;)

Ik zou gewoon gaan voor een budget IPS. Mooie kleuren, redelijk snel en goede prijs voor wat het biedt. Tenzij je dus echt een diehard shooter bent die snelheid boven alles moet hebben en denkt last te hebben van monitorlag.

Check: Wat voor scherm heb je nu dan? Misschien kan je daarvan de specs opzoeken en bekijken wat voor jouw realistisch is... of je een sneller scherm nodig hebt of dat een instap IPS ook goed is. ;)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:45

Vos

AFCA

En in welke resolutie game je? Welke modellen heb je al bekeken? Heb je enig vooronderzoek gedaan? Beetje karige topicstart.

We hebben een hele mooie pricewatch ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 03-04-2014 23:37 ]

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28
Alleen TN nemen als je een 120- of 144hz monitor wilt.
Anders gewoon IPS doen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Kijk eens naar het "Koreaanse ips monitor" topic :)

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-02 21:18

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb de LG 23EA63(23"/1920x1080) IPS LED gehaald een tijd geleden via Gecko.com voor €144,- incl verzendkosten. Prachtig budget IPS scherm. Mooie kleurweergave en met gamen gaat het prima. Heb meerdere games gespeeld en geen ghosting of andere gekkigheid kunnen ontdekken.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Thalutt
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 08:57
Bedankt iedereen ben van plan een TN scherm met lage input lag en 120 of 144Hz te kopen
Pagina: 1