Toon posts:

Kaarten ongeldig Ticketmaster

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Laatst heb ik 5 kaarten gekocht voor een voorstelling waar ik met familie heen zal gaan.
Mijn oma zou mee gaan maar heeft na het aanschaffen van de kaarten toch besloten om thuis te blijven, omdat haar gezondheid het nou helaas niet meer toelaat. Nu zitten wij een beetje krap bij kas dus lag het voor mij voor de hand om met het ene losse kaartje iemand anders blij te maken en deze via marktplaats te verkopen. Nu kreeg ik van Marktplaats het volgende mailtje:

Beste Marktplaats gebruiker,

Wij hebben geconstateerd dat u tickets te koop aan biedt voor een evenement waarbij in de overeenkomst staat vastgesteld dat u deze tickets niet aan derden mag doorverkopen. Marktplaats is geen platform voor illegale tickethandel. Om deze zwarte markt van tickethandel tegen te gaan, handhaaft marktplaats sinds 1 januari 2014 een strikt beleid tegen illegale tickethandel. Daarom zullen uw persoonlijke gegevens worden doorgegeven aan de betreffende organisatie. Uw bestelde kaarten zullen ongeldig worden gemaakt. Mochten wij in de toekomst weer constateren dat u illegaal tickets aanbiedt via Marktplaats, dan wordt ook uw account door ons verwijderd.

Ik ben nu bang dat ik mijn andere 4 kaarten van samen meer dan €100 kwijt ben.. Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of advies? Maken ze echt 4 kaarten ongeldig als je "per ongeluk" een kaartje aanbiedt op marktplaats? (ik wist niet dat het verkopen niet mocht) Het was niet mijn bedoeling er flinke winst op te gaan maken, noch dat ik een grote hoeveelheid kaarten verkoop.

Bedankt voor het lezen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Uh, waarom ga je dan ook je tickets op marktplaats zetten? Ga dan tenminste naar ticketswap ofzo.

Daarnaast: waarschijnlijk worden je andere kaarten niet geblokkeerd of ongeldig gemaakt; het gaat hier om een standaard mailtje, bestelde kaarten slaat op de kaarten die je in de verkoop had. Als je het niet zeker weet: bel even met ticketmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Waarom vraag je dit hier? gewoon Ticketmaster bellen en uitleggen. Kan me niet voor stellen dat er niks te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg het hier omdat ik graag wil weten of Marktplaats gewoon mijn gegevens kan doorsturen naar Ticketmaster (email-adres, IP enz.) en mijn kaarten kan laten blokkeren.
Het was inderdaad niet heel slim van me, ik heb helemaal geen ervaring met tickets (ver)kopen en vond op de Ticketmaster website het volgende:

Wij kunnen het (door)verkopen van uw tickets nooit adviseren, hoewel wij begrijpen dat dit soms de enige optie is.
Er zijn diverse websites waarop u uw tickets zou kunnen aanbieden, echter wij kunnen u geen specifieke websites vermelden waarvan wij de betrouwbaarheid kunnen garanderen. [..]

Ik ging er dus van uit dat het geen probleem moest zijn, maar het blijkt dat voor deze specifieke kaarten het doorverkopen verboden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daarom zullen uw persoonlijke gegevens worden doorgegeven aan de betreffende organisatie.
Ik vraag me af wat het CBP daar van vindt... (Zomaar persoonsgegevens doorspelen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien dit topic geplaatst was door een clone-account hang ik er een slotje aan. De topicstarter kan natuurlijk de vraag opnieuw stellen onder het eigen account :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.