Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2013] Agenda koppelen aan de cloud

Pagina: 1
Acties:

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:53
Dag tweakers,

Nadat ik laatst bijna mijn hele agenda in Outlook op mijn Surface 2 was kwijtgeraakt heb ik maar besloten om hem in de cloud te willen plaatsen. Dit leek mij ook handig met het fijt dat ik dan direct de agenda ook op mijn telefoon kan inzien. Om dit te bereiken heb ik een nieuwe @outlook.com email adres gemaakt en gekoppeld aan Outlook op mijn Surface.

Echter hier kom ik niet verder. Ik weet niet hoe ik de oude agenda importeer in het nieuwe account terwijl deze tegelijkertijd gesynchroniseerd wordt met de cloud.
- Ik kan mijn agenda niet verplaatsen naar de map waar mijn cloud agenda staat. Er kan dus maar 1 agenda tegelijk actief zijn.
- Er is geen mogelijkheid om te kopiëren en dan eroverheen te plakken.
- De Cloud agenda functioneerd zoals ik wil, de afspraak toegevoegd in Outlook verschijnt op de agenda op mijn tablet (en wss dus ook op mijn telefoon)

Mijn vraag is dus:
Hoe voeg ik mijn oude outlook agenda toe aan een nieuw outlook account zodat deze opgeslagen wordt in de cloud?

Dan heb ik ook nog een vraag die niet gerelateerd is aan dit probleem.
Hoe zorg ik dat Outlook opstart bij het starten van mijn RT tablet, en beter nog, hoe laat ik deze permanent op de achtergrond draaien?

Alvast bedankt voor de hulp!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je enkel agenda wilt doen:

Exporteer oude agenda in Outlook naar een tekstbestand/csv bestand. Importeer in je Agenda in Outlook.com of in Outlook terwijl je je in je mailbox van Outlook.com werkt.
Als je complete mail+agenda+contactpersonen, etc wilt overzetten: Kopieer het PST bestand naar een computer met Outlook 2010. Gebruik de Outlook hotmail connector icm Outlook 2010 en stel je Outlook.com mail account in in Outlook 2010. Ga in de hoofdmap staan en gebruik de importfunctie in Outlook om het gekopieerde PST bestand te importeren (dus incl de submappen)

Outlook.exe op de achtergrond in Surface RT? Ik denk dat je gewoon rechtermuistoets op de snelkoppeling van Outlook kunt doen, kopiëren kiezen. Rechtermuisteoets op map Opstarten in het startmenu kunt doen, map openen in Verkenner en dan dan plakken. Ik heb even geen Surface RT bij de hand.

Overigens kun je de mail app instellen op je surface met je outlook.com account en dan krijg je gewoon notificaties. Dan kun je kiezen of je Outlook.com of even de mail app opent om je mail te checken. Scheelt waarschijnlijk een boel energie. Outlook is als desktop app minder geschikt om continue op de achtergrond te draaien op een tablet.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:53
Bedankt voor deze info, ik ga het even testen.

Zit wel een punt in dat laatste. Waarschijnlijk koppel ik die wel gewoon dan kan ik voor het snel kijken gewoon mijn agenda app openen en als ik echt dingen toevoeg (ik werk ook met kleuren etc.) dan ga ik gewoon outlook in. Wat een geweldige ontdekking is dat geweest!

Mail gebruik ik niet via outlook dus dat is al geen probleem.
Ik laat nog wel weten of het heeft gewerkt.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mail ook via Outlook laten lopen. Je kunt in Outlook.com gewoon instellen dat hij een pop-box leegtrekt en in je mailbox plaatst, eventueel in een aparte map. Zo houd je alles netjes bij elkaar. Als je een Surface hebt en je foto's upload in je album krijg je extra OneDrive space. Zo kun je aardig wat mail kwijt in die Outlook.com box en houd je alles netje bij elkaar en op alle apparaten synchrooon. En in de cloud dus ook minder kans dat je eens wat kwijt raakt.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als je je Agenda in de Lijstweergave zet, dan kun je in 1 keer al je agenda items verplaatsen naar een andere Agenda. Zie: http://www.msoutlook.info/question/29

Je kunt ook je huidige POP3 adres blijven gebruiken met Outlook.com.
Zie: http://www.howto-outlook....ookcompersonaladdress.htm

In plaats van Outlook.com te configureren dat hij een POP3 mailbox binnenhaalt (zoals aangegeven door akimosan) kun je ook een forwarder instellen. Je hebt dan nagenoeg geen vertraging met het ontvangen van je email. Zie de guide hierboven voor meer info.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info